Gå til innhold

Udrag fra en time mot slutten av en lang terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal: Husker du, for lenge siden når du sa at feighet også kan være en måte å beskytte seg på? Og jeg tenkte himmel..... *tenker*

Psykologen: At det var nå noe av det dummeste hun har sagt hittil?

Skal: Sånn ca. At det var snilt sagt men ikke spesiellt sant. Men nå skjønner jeg hva du mener. Jeg trodde aldri denne dagen skulle komme, at jeg kunne sitte her å snakke om dette, uten at jeg måtte bli borte etter noen få setninger. Jeg har jo prøvd, men gitt opp. Men nå plutselig går det helt fint. For at jeg ventet til det gikk fint, i steden for å gå på.

Psykologen: Ja, nå var du klar.

Skal: *for sikkerhets skyld, vil jo ikke være bare feig, selvom det kan være bra...* Men det betyr jo ikke at man aldri skal kjempe da.

Psykologen: Nei, man må velge sine kamper.

Skal: Også er det ikke så farlig om man tar feil. Om man noen ganger går på og går på trynet, eller om man er litt for feig og ikke tar en kamp man kunne ha klart. Det er ikke så farlig. Man må bare velge, og ofte treffer man jo rett heldigvis.

Det er så vidunderlig å ha kommet hit! Snart 7 års terapi nærmer seg slutten. Hverdagene fungerer som de aldri har gjort, livet er lett (!!) innimellom, og vanskelig andre ganger, men det hender faktisk at det flyter lett! Mye oftere enn jeg hadde våget å håpe på.

Endelig tør jeg si det, for nå har det vart en stund, to måneder. For første gang siden jeg var 4-5 år kan livet kjennes lett! Det er ingen liten sak, og det er verd hver enenste kamp og hver eneste feighet!

Jeg skal holde fast litt til. Men dersom det fortsatt er sånn i januar (og det er det!), så begynner jeg på avslutningen. Tenk det - Avslutningen!

PS De som lurer på hva vi snakket om kan bare fortsette å lure! :)

Skrevet

Så bra, skal. Det er veldig hyggelig å lese en slik oppdatering :)

Skrevet

Herlig!! Jeg skal stå klar med champagne i januar.

:-)

Skrevet

Så bra, skal. Det er veldig hyggelig å lese en slik oppdatering :)

Takk! Det er godt å kunne dele, ikke bare det tøffe, men også at det nytter! :)

Skrevet

Herlig!! Jeg skal stå klar med champagne i januar.

:-)

Den må være dyr! :D

Gjest Niccolina
Skrevet

Jeg aner slett ikke hva dere snakket om, men må gratulere med fremgangen! Godt å lese positive historier :-)

Skrevet

Jeg aner slett ikke hva dere snakket om, men må gratulere med fremgangen! Godt å lese positive historier :-)

Takk! :) Lenge mellom hver gang jeg skriver her nå.

Skrevet

Den må være dyr! :D

Og jeg skal stå klar med en kopp varm chokolade av beste sort...fra byens utsøkte sted...!!!

Veldig hyggelig å se deg her og å lese om gode tider!

Klem til deg,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...