Gå til innhold

Alkoholiker?

Gjest Janne Carine

Anbefalte innlegg

Gjest Janne Carine
Skrevet

Hei. Jeg har en samboer som drikker minst 2 bokser øl hver eneste dag, ofte litt mere. Jeg har konfrontert han flere ganger om at jeg syns det er for mye alkohol og at jeg er redd han ender opp som alkoholiker. Han sier han drikker det fordi det er godt og at ingen blir alkoholiker av så "lite" mengder. Innrømmer også at det hadde gått over styr tidligere men at nå er det ikke slik lengre. Er det bare jeg som synes at dette er faretruende? J.J

Skrevet

Be ham gå over til alkoholfritt øl dersom det er ølsmaken har er ute etter.

Har man ikke et avhengighetsproblem er det heller ikke noe problem å kutte det ut, mener jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alkoholmengden i seg selv er i dette tilfellet ikke nok til å si sikkert at det er et problem.

I 2011 er vi mest opptatt av om drikkingen har negative følger.

Gjest Janne Carine
Skrevet

Hva skjer hvis han ikke får disse ølene?

Har egentig ikke et bra svar til dette, da han er veldig flink til og kjøpe inn øl. Men de gangene vi ikke har hatt, så har han tatt vin. Mitt problem her er at jeg får ikke han til og innse at dette er et problem rett og slett. Og han mener at jeg ikke har gode nokk argumenter til at dette er farlig i det lengre løp..

Gjest Palettcikliden
Skrevet

Har man ikke et avhengighetsproblem er det heller ikke noe problem å kutte det ut, mener jeg.

Jeg synes du skal lytte til NHD. Det er problemene det forårsaker som er svaret.

Gjest Elextra
Skrevet

''Be ham gå over til alkoholfritt øl dersom det er ølsmaken har er ute etter.''

Dette rådet kan bare en som ikke liker øl gi. Jeg elsker øl, men alkoholfritt øl liker jeg bare ikke, annet enn evt. til nød et lite glass til mat.

Skrevet

''Be ham gå over til alkoholfritt øl dersom det er ølsmaken har er ute etter.''

Dette rådet kan bare en som ikke liker øl gi. Jeg elsker øl, men alkoholfritt øl liker jeg bare ikke, annet enn evt. til nød et lite glass til mat.

''Dette rådet kan bare en som ikke liker øl gi. Jeg elsker øl, men alkoholfritt øl liker jeg bare ikke, annet enn evt. til nød et lite glass til mat.''

Tja... Jeg kjenner da folk som er glade i øl, men som gjerne tar en alkoholfri øl når det ikke passer med alkohol.

Men du har helt rett i at jeg ikke liker øl. *grøss*

Skrevet

Jeg hadde aldri taklet at noen i heimen min skulle drikke alkohol daglig. Da hadde jeg blitt sprø (ere).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...