Gå til innhold

Avslag på Seroquel Depot

Anbefalte innlegg

Gjest Paranoiden
Skrevet

Jeg er rystet og redd: Jeg har fått avslag på søknad om Seroquel Depot. Rystet fordi jeg tror fastlegen min har gjort en DRITTJOBB med søknaden, og redd fordi jeg har ventet kjempelenge på dette svaret, og har gått på alt for lav dose i lang tid fordi jeg ikke takler høyere dose.

Jeg vet ikke hvem jeg skal være sint på her, men tror kanskje ikke Helfo kan noe for det. Jeg tar seroquel mest pga paranoia, samt ekstreme humørsvingninger. Pga lav dose (200mg) har jeg ikke blitt noe særlig bedre. Det svinger hele tiden. Tidligere denne uka begynte jeg å planlegge praktiske ting i tilfelle jeg døde.

I svaret fra Helfo står det at står INGENTING i søknaden om at medisinen skal brukes "innenfor godkjent bruksområde". Fastlegen har sikkert bare skrevet "psykiske symptomer" som diagnose, ikke mine faktiske diagnoser.

I tillegg står det at det ikke stor noenting i søknaden om særlige grunner til at jeg ikke kan bruke vanlig seroquel. Jeg så hva fastlegen skrev og det eneste han skrev som grunn var: "Pasienten blir trøtt." Men jeg satt og DIKTERTE hva han skulle skrive, og la ut om at jeg ikke kommer meg på jobb hvis jeg skal ta riktige dose og jeg blir ikke bedre så lenge jeg må ta så lav dose. Men fastlegen giddet ikke skrive mer enn "trøtt!" og mens jeg satt der så tenkte jeg "herregud for en latterlig søknad - dette går aldri bra".

I brevet står det at særlig grunner er bl.a: Ikke har gitt tilstrekkelig effekt og har medført bivirkninger som gjør det umulig å fortsette behandlingen. OG DET ER JO SÅNN!

Det står også at det er et krav at man må være i behandling hos spesialist, og det er jeg, men det stod det heller ingenting i søknaden sier Helfo.

Men så skjønner jeg ikke det de skriver om at jeg får dekket 90% av utgiftene som overstiger 1600 kroner. Er disse 1600 kronene det samme som frikortgrensa? I så fall er jeg jo langt over det allerede. Skal jeg da betale 10% seroquel depot?

Det står også at jeg må betale full pris på apoteket og få det refundert. Det har jeg ikke råd til. Er det sånn også om man får søknaden innvilget?

Bør jeg droppe denne daffe fastlegen og finne meg en ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Men så skjønner jeg ikke det de skriver om at jeg får dekket 90% av utgiftene som overstiger 1600 kroner. Er disse 1600 kronene det samme som frikortgrensa? I så fall er jeg jo langt over det allerede. Skal jeg da betale 10% seroquel depot?

''

Dette betyr at du etter at du har betalt 1600 kroner (det inngår ikke i frikortbeløpet) for seroquel depot, så vil du få dekket 90 % av kostnadene. Du må legge ut og så søke refusjon i etterkant.

Skrevet

Helfo er vrange når det gjelder serequel depot. Jeg fikk heller ikke dette på blå resept selv om jeg prøvde zyprexa først. Tror en må være shizofren for å få det dekket.

Gjest Paranoiden
Skrevet

''Men så skjønner jeg ikke det de skriver om at jeg får dekket 90% av utgiftene som overstiger 1600 kroner. Er disse 1600 kronene det samme som frikortgrensa? I så fall er jeg jo langt over det allerede. Skal jeg da betale 10% seroquel depot?

''

Dette betyr at du etter at du har betalt 1600 kroner (det inngår ikke i frikortbeløpet) for seroquel depot, så vil du få dekket 90 % av kostnadene. Du må legge ut og så søke refusjon i etterkant.

Det har jeg ikke råd til så det blir jammen meg ikke aktuelt. Skal jeg bare gi beskjed til Helfo om at jeg bare kan slutte med all behandling (både psykolog og medisin) fordi jeg nå ikke kan bli bedre uansett?

Gjest vindstorm
Skrevet

Det har jeg ikke råd til så det blir jammen meg ikke aktuelt. Skal jeg bare gi beskjed til Helfo om at jeg bare kan slutte med all behandling (både psykolog og medisin) fordi jeg nå ikke kan bli bedre uansett?

Jeg ville vel heller prøvd på en klage først, hvor jeg la med en svært mye bedre legeerklæring. Kan du ikke få spesialisten du går til (hvis det er en lege) til å skrive den i steden for fastlegen, kanskje?

Skrevet

Det har ingen hensikt å gi den type tilbakemelding.

Ta med avslagsbrevet til fastlegen og den spesialisten du går til og hør hvilke argumenter de mener du kan fremme.

Gjest Paranoiden
Skrevet

Jeg ville vel heller prøvd på en klage først, hvor jeg la med en svært mye bedre legeerklæring. Kan du ikke få spesialisten du går til (hvis det er en lege) til å skrive den i steden for fastlegen, kanskje?

Ja, det er kanskje det jeg burde gjort til å begynne med, men psykiateren var borte i 2 uker og jeg ville ikke vente.

Gjest Paranoiden
Skrevet

Det har ingen hensikt å gi den type tilbakemelding.

Ta med avslagsbrevet til fastlegen og den spesialisten du går til og hør hvilke argumenter de mener du kan fremme.

Jo, det er vel kanskje den beste måten. Prøver å tenke nå at dette ikke er det verste som har hendt et menneske. For å roe ned nervene,hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...