Gå til innhold

kan ikke stole på meg selv

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Sliter så veldig med humørsvigninger. Kan skifte på en halvtime. Fra å være glad og fornøyd kan jeg gå til å være på gråten bare på en halvtime. Dette uten å ha spesielle tanker i forkant. (iallefall ikke bevist) Skifter også mening plagsomt mye. Det føles som jeg av og til våkner opp å ser meg selv utenfra og lurer på hva jeg holder på med. Som et eksempel: Har en kjæreste som jeg er veldig glad i. Men plutselig kan jeg få det for meg at jeg ikke er glad i han,og at jeg ikke vil være sammen med han. Får også en følelse av sinne når dette skjer. Det er så slitsomt å være så ustabil i meningene mine,og stoler ikke på meg selv egentlig. Føles som jeg har to personligheter. Syns det er vanskelig å forklare dette på noen god måte. Men føler det ikke normalt å ha det sånn. Blir frustrert av meg selv,og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hører ikke stemmer,men har liksom en indre stemme (tanker) som forteller meg hvor udugelig jeg er,og setninger som hva holder du på med? Ingen liker deg osv... Negative tanker. Veldig selvkritiserende. Ble mobbet i oppveksten,og tror det har sammenheng. Kan du si noe om hva dette dreier seg om? For det er så tungt å plutselig være uenig med meg selv. Er dette en form for shizofreni?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke dette er schizofreni.

Jeg tror dette er emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Når du googler dette, kan du også søke på borderline personlighetsforstyrrelse.

Skrevet

Jeg tror ikke dette er schizofreni.

Jeg tror dette er emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Når du googler dette, kan du også søke på borderline personlighetsforstyrrelse.

Var det jeg tenkte også, jeg har den diagnosen og kjente meg litt igjen.

Skrevet

Slik er gjerne jeg også... og jeg har den diagnosen som NHD nevner

Skrevet

Slik er gjerne jeg også... og jeg har den diagnosen som NHD nevner

Me 2 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...