Gå til innhold

Stor forskjell på 200 og 300mg seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Psykiater har lang ferie nå og rett før han dro anbefalte han meg å gå fra 200 til 300mg seroquel pga veldig sterk økende uro og tankekjør på ettermiddag/kveld.

Jeg våkner og har det noenlunde ok, men blir verre og verre utover dagen. Han foreslo 200mg kveld og 100mg morgen. Evnt 300mg kveld. Men jeg har prøvd det i natt og har vært helt forferdelig trøtt og uvel.

Kan si at for en stund siden kun tok jeg 25mg, og klarte ikke øke til 50mg en gang for ble så trøtt. Men så ble jeg verre og var "tvunget" til å øke. Det hjalp på søvnen også.

Kan 100mg virkelig gjøre så stor forskjell på at det kan hjelpe på uro? Den føles uutholdelig spesielt på ettermiddag/kveld.

Jeg har prøvd vival men det er som å ta drops.

Hele meg vil i koma helst... men den "blandingsfølelsen" av å være våken og likevel så trøtt...

Noen gode råd?

Skrevet

Ved første gang etter doseøkning så er det ganske vanlig å føle det slik. Tran man må ta det rundt 4 dager før kroppen vender seg til det.

Skrevet

At du blir trøtt de første dagene er nok ganske vanlig - har du prøvd å ta dem tidligere på kvelden? Jeg tar mine så tidlig som 19, men da fungerer jeg til gjengjeld sånn noenlunde før klokka 12 neste morgen. Jeg blir tidlig trøtt om kveldene, men jeg foretrekker å ikke gå rundt i "koma" på jobb.

Når det gjelder 200mg kontra 300mg er nok det individuelt, men jeg kan si at for meg utgjør det en markant forskjell. Når jeg er ute og "sykler", øker jeg til 300mg en periode (inkl. to-tre mnd etter at det har stabilisert seg igjen), og sånn til vanlig går det veldig bra med 200mg.

Lykke til!

Skrevet

At du blir trøtt de første dagene er nok ganske vanlig - har du prøvd å ta dem tidligere på kvelden? Jeg tar mine så tidlig som 19, men da fungerer jeg til gjengjeld sånn noenlunde før klokka 12 neste morgen. Jeg blir tidlig trøtt om kveldene, men jeg foretrekker å ikke gå rundt i "koma" på jobb.

Når det gjelder 200mg kontra 300mg er nok det individuelt, men jeg kan si at for meg utgjør det en markant forskjell. Når jeg er ute og "sykler", øker jeg til 300mg en periode (inkl. to-tre mnd etter at det har stabilisert seg igjen), og sånn til vanlig går det veldig bra med 200mg.

Lykke til!

Og jeg ga opp å ta noe som helst av seroquel om morgenen. Prøvde pliktoppfyllende i 6 uker, men det var helt uutholdelig. I ettertid har folk sagt at jeg så mye mer dopa ut enn om jeg hadde tatt "ekte" dop...

Skrevet

Og jeg ga opp å ta noe som helst av seroquel om morgenen. Prøvde pliktoppfyllende i 6 uker, men det var helt uutholdelig. I ettertid har folk sagt at jeg så mye mer dopa ut enn om jeg hadde tatt "ekte" dop...

Enig! Jeg ble i hvert fall ganske redd for at de på jobben trodde jeg var dopa eller full på jobb da jeg tok det om morgenen en periode.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her synes jeg lealaus har gitt deg utmerkede svar, og det er opp på et slikt kompetansenivå vi ønsker at pasientene skal komme.

Skrevet

Lykke til!

Tusen takk for svar alle samen.

Jeg har ikke prøvd å ta de tidligere på kvelden fordi jeg er redd for at jeg vil gå " i koma" før jeg egentlig skal legge meg. Men jeg tror jeg skal prøve det om det ikke gir seg.

Har bestemt meg for å "stå i det" og ta 300mg på kvelden. Gjorde det i natt og stod opp 09.30 og har det ok. Merker jeg er litt "rar" i hodet, men om det hjelper meg mot den ekstreme uroen på ettermiddag/kveld så skal jeg tåle det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...