Gå til innhold

Jeg er aldri alene.

Anbefalte innlegg

Gjest not alone
Skrevet

Samme hva jeg gjør så er det "noen" der som følger med meg. Dette gjør at jeg blir veldig redd for å gjøre forskjellige ting, alt må være feilfritt. Det er noen som overvåker meg og alt det jeg gjør. Gjør jeg noe feil vil det skje noe ille med noen jeg er gla i. Er dette ocd? Det har vært sånn siden jeg var ganske ung, men det er mere framtredende i perioder. Får også en voldsom angst når jeg har det sånn. Noen som har det sånn selv, eller vet hva dette er? Det hemmer meg veldig i hverdagen. Tørr nesten ikke dusje, kan ikke gjøre noe "privat" fordi dette følger jo med meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan være ocd, men det kan være noe i psykosegaten.

Gjest not alone
Skrevet

Det kan være ocd, men det kan være noe i psykosegaten.

Hvordan kan man skille disse? Jeg er jo så vinglete i forhold til hva jeg skal gjøre, ikke gjøre hele tiden også. Det er som det er meg og en annen stemme som krangler hele tiden om hva som er rett og galt.

Jeg er nok veldig deprimert nå og har vært det i lang tid. Veldig smertefullt og hver dag går ut på å holde ut en time av gangen. Jeg orker egentlig ikke mere, men jeg holder ut pga de rundt meg.

Hvis jeg øker wellbutrin fra 150 mg til 300, tror du angsten da blir mindre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...