Hønemoren Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Begynte med Cipralex i mai. Pga bivirkinger tatt en veldig rolig start, først 5 mg. i 3 mnd. og deretter 7.5 mg. Ingen visning på blodprøve nå at dette funker. Har et par ganger prøvd å øke til 10mg., men den angsten jeg da får orker jeg ikke, dagen er uutholdelig. Må ty til Sobril og det er ikke bra i lengden så det vil jeg ikke fortsette med. Er det annen medisin jeg kan ta sammen med Cipralex (f.eks. Truxal) i en overgangsperiode eller tåler jeg kanskje ikke Cipralex.... Vil så gjerne ha dager med mindre uro, utmattelse og sykdomsangst, men psykolog og fastlege har ingen andre forslag. På forhånd takk for innspill. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Du kan ta Sobril i en overgangsperiode på inntil 4 uker. Trenger du lengre tid, kan du prøve Truxal eller Fluanxol. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Skrevet 9. oktober 2011 Du kan ta Sobril i en overgangsperiode på inntil 4 uker. Trenger du lengre tid, kan du prøve Truxal eller Fluanxol. Takk for svar. Hvor mye Sobril kan jeg ta daglig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Takk for svar. Hvor mye Sobril kan jeg ta daglig? Maks 15 mg x 3. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Skrevet 9. oktober 2011 Maks 15 mg x 3. Takk for svar! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Skrevet 9. oktober 2011 Du kan ta Sobril i en overgangsperiode på inntil 4 uker. Trenger du lengre tid, kan du prøve Truxal eller Fluanxol. Kan Truxal tas ved behov eller må de tas regelmessig? På forhånd takk for svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Kan Truxal tas ved behov eller må de tas regelmessig? På forhånd takk for svar. I en slik sammenheng (angstdemping etter oppstart/økning av SSRI) anbefales fast dosering evt med fast nedtrapping i uke 3 og 4. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Skrevet 9. oktober 2011 I en slik sammenheng (angstdemping etter oppstart/økning av SSRI) anbefales fast dosering evt med fast nedtrapping i uke 3 og 4. Kan de tas samtidig (Sobril og Cipralex eller Truxal og Cipralex)? På forhånd takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.