Gå til innhold

Lamictal og Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar 200 mg L. og 30 mg C. Kan det gi en styrket trøtthet/sløvhet pga kombinasjonen av disse?

I går skulle jeg ringe kontofonen, som jeg gjør ganske ofte. Kan det nummeret selvsagt utenat. Plutselig greide jeg ikke å huske nummeret da jeg skulle ringe. Det stod helt stille, og måtte slå det opp.

En annen gang fikk jeg helt hjerneteppe da jeg skulle betale for noen varer. Plutselig husket jeg ikke koden til kortet! Utrolig ubehagelig situasjon.

Har andre eksempler også, men det er ingen vits i å ramse opp alt her.

Så kan dette skyldes sløvhet/tøtthet som følge av medisinene, eller begynner jeg å bli dement? Kan det skyldes depresjon?

Eller er det rett og slett "helt vanlig" at folk kan oppleve slike korte hukommelsestap innimellom?

Skrevet

Jeg står også på L. og C. Jeg tror det er skrevet her inne at L. kan gi dårlig hukommelse, men jeg husker ikke helt. :-) Man får ta det med godt humør. Det å glemme koden til kortet er nok ganske vanlig.

Jeg vet ikke om denne kombinasjonen kan gi sløvhet eller tretthet. Det eneste jeg vet er at det kan være smart å ta ad om kvelden da disse kan gi tretthet hos noen.

Skrevet

Den glemskheta har jeg på Lamictal. Husker ikke om det var verre den tida jeg hadde Cipralex eller når jeg hadde Cipramil... Men det er ikke artig å ha det sånn

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg står også på L. og C. Jeg tror det er skrevet her inne at L. kan gi dårlig hukommelse, men jeg husker ikke helt. :-) Man får ta det med godt humør. Det å glemme koden til kortet er nok ganske vanlig.

Jeg vet ikke om denne kombinasjonen kan gi sløvhet eller tretthet. Det eneste jeg vet er at det kan være smart å ta ad om kvelden da disse kan gi tretthet hos noen.

Fikk også problemer med korttidsminnet etter at jeg begynte på Lamictal. Det er ganske mange som har skrevet om det her og andre steder på nettet.

Virker som om det er hemming av glutamat i hjernen som kan medføre dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lamictal

http://no.wikipedia.org/wiki/Glutamat

Noen sier at tilskudd av folat kan hjelpe, men vet ikke om det gjør det. Ellers er det nærliggende å tro at en dosereduksjon av Lamictal kan redusere disse bivirkningene.

Skrevet

Den glemskheta har jeg på Lamictal. Husker ikke om det var verre den tida jeg hadde Cipralex eller når jeg hadde Cipramil... Men det er ikke artig å ha det sånn

Ok, da er det kanskje Lamictalen som forårsaker glemsomheten min. Takk for svar.

Skrevet

Ja, jeg tar både L og C om kvelden, etter råd fra psykiateren min.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er nok Lamictal synderen.

Skrevet

Fikk også problemer med korttidsminnet etter at jeg begynte på Lamictal. Det er ganske mange som har skrevet om det her og andre steder på nettet.

Virker som om det er hemming av glutamat i hjernen som kan medføre dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lamictal

http://no.wikipedia.org/wiki/Glutamat

Noen sier at tilskudd av folat kan hjelpe, men vet ikke om det gjør det. Ellers er det nærliggende å tro at en dosereduksjon av Lamictal kan redusere disse bivirkningene.

Ok, takk for svar.

Skrevet

Her er nok Lamictal synderen.

Ok, og hva kan gjøres med det? Er det vanlig altså, at Lamictal gir hukommelsesproblemer? Da har jeg jo isåfall en unnskyldning ovenfor NAV at jeg ikke kan studere, hehe ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...