Noraførr Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Noen som kan noe om "Moviestar-planet"? Har ei jente på straks 10 år, som er noe aktiv på dette spillet/nettsiden. Nå har hun kommet med ønske om å bli VIP, og dette må man betale for. Spørsmålene mine er: 1) Hvis man blir VIP - noe som gir visse fordeler, har jeg skjønt - vil da disse godene som man har tilegnet seg i VIP-perioden forsvinne, når man ikke er VIP-lenger? Eks: Hvis man kjøper noe som VIP (klær, kjredyr, e.l.) som VIP, forsvinner da dette fra profilen, når man ikke er VIP lenger? Skjønner jo at man ikke får VIP-fordeler når man ikke betaler for det, men spørsmålet er altså om VIP-avgang gis tilbakevirkende kraft. 2) Noen som har innpill i forhold til "Moviestar-planet" generelt. Er dette bare tøys å bruke tida på, eller er det "ufarlig" tidsbruk? Personlig liker jeg ikke selve konseptet, så bygger på klær og utseende - og det å være populær ...... men samtidig er dette et nettsted veldig mange tween-jenter er på. Hører gjerne fra noen kloke holder ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Godene man kjøper når man er VIP får man beholde når VIP-perioden er over. Jeg er ikke spesielt begeistret for MSP heller, men ser at ungene får utviklet kreativiteten når de lager filmer. Begge mine jenter (10 og 11 år) har fått være VIP i 1 mnd hver. De betalte det selv av ukepengene sine etter avtale med oss. Vår erfaring er at bruken går i perioder. Noen ganger er de ganske mye innpå der, andre ganger kan det gå flere uker mellom hver gang. Jeg velger å ikke fokusere på det negative (fokuset på utseende og klær), men på det positive (kontakt med venner som bor langt unna, og det kreative ved å lage filmer). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Eldstejenta vår er på MSP og på Panfu. Det går litt i perioder. Jeg er ikke så redd for dette med motepress etc. Er mer bekymra for denne chatte/vennefunksjonen. Både for at noen skal gi seg ut for å være unge jenter og lure dem, og ikke minst for mobbing. Har hørt om et par graverende saker, der chatfunksjonen på MSP har vært en viktig del av mobbingen. Vi har satt regler for bruk, snakket mye om hva man kan/ikke kan si og gjøre på nettet, og enn så lenge går det veldig bra. Eldstejenta og venninnene koser seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 barnevakten.no har litt informasjon, og statistikk på brukeropplevelsen: ''Hva er deres erfaring med nettstedet MovieStarPlanet? Totalt 217 besvarelser: Barna har det morsomt der og vår opplevelse av nettstedet er positiv.(93) Vi har hatt negative erfaringer med nettstedet.(87) Kjenner ikke til det/barna mine er ikke der.(37)'' http://www.barnevakten.no/moviestarplanet-vil-rydde-opp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sakkosekken Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei, Moviestar-planet gikk som en farsott på skolen vår hele våren, så tror sønnen min (9 år) ble revet med der fordi "alle" var opptatt av det. Han ordnet seg profil og begynte å chatte med kameratene sine. En dag fortalte han meg om kompiser som hadde fått ufine/slibrige meldinger og vi måtte ha en lang samtale om at ikke alle som sier de er en gutt på 9, faktisk er det osv. Han var temmelig oppskaket og vi endte opp med å slette hele profilen hans. Hos mange av vennene er dette fortsatt populært, men min sønn har ikke ønsket noe mer med dette å gjøre, heldigvis! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Takk for nyttige tilbakemeldinger! Når det gjelder dette med chat, så har vi snakket en del om hva man skriver og hva man ikke skriver. Prøver å sitte litt sammen med henne, for å se hva som foregår. Heldigvis er hun veldig ivrig på å vise meg alt som foregår..... enn så lenge i alle fall. I klassen hennes er det mange som er på MSP, men bare en håndfull jenter som er VIP-er. Hennes VIP-ønske er relatert til at hun da får rå til å kjøpe seg et kjæledyr. Hehe... Vi har blitt enige om at hun skal få 1 mnd. VIP-medlemskap. Hun var veldig innstilt på å betale dette selv, av egne lommepenger, men pappan har sagt at hun skal få det, fordi hun har vært så snill og hjelpsom i hele høst ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jenta mi på 10 har fått lov til å være på MSP en del det siste året. Flere i klassen bruker det også, og de chatter litt til hverandre. Jeg ser at det å lage film og tegneserier er positivt, men jeg liker ikke chatte-opplegget. Leste litt om det i vinter, at det ikke er overvåket så veldig bra av en administrator, slik at det har vært tilfeller med stygg språkbruk der. Er jo selvsagt mest redd for at ukjente skal klare å lokke privatinformasjon ut av jenta mi... Jeg er veldig ambivalent til dette. Liker det egentlig ikke, samtidig så ser jeg at hun har glede av det. Hun har ikke fått lov til å være VIP. Det har forresten vært mindre aktivitet der nå i høst enn det var i vinter, så kanskje bølgen til dels er voer for hennes del? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.