mariaflyfly Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 ''Burde ikke foreldrene vært med på en bestemmelse som dette? '' Hvis foreldrene skulle hatt et ord med i laget om alle mulige bestemmelser, ville det bli ganske slitsomt å drive sfo. Det må da være ok at de ansatte gjør en bestemmelse som dette. De har antagelig en god grunn for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Dette høres mer ut som disiplinregler enn matregler. Jeg ser for meg at noen har smurt brødskiver med diverse påleggshauger for underholdningens skyld - og ikke nødvendigvis spist dem etterpå. Det medfører økning i både påleggsforbruk, grising og uro rundt maten. I en slik situasjon er det vel ikke så dumt å ha strenge regler en periode, for å stramme inn og for å få fred. Gjelder det mot formodning bare økonomi, lar det seg vel løse ved at foreldrene sponser eller tar med litt "pynt" som paprika osv. Det kan tas opp på foreldremøte? Tenker det samme som deg... Er nok noen som har eksperimentert litt her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louis Cyphre Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 ''Kun 2 pålegg på skiva, det er derfor ikke lov lengre å spise f. eks. brødskive med skinke, majones og agurk. Da må en altså kutte ut enten majones eller agurk.'' På nistematen???? Hva slags Stasi-opplegg er dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Akkurat nå kjenner jeg at jeg er veldig glad for at jeg ikke har barn på SFO lenger. ) Dessuten betalte vi kostpenger på SFO og mer enn nok i avgift uansett så jeg hadde blitt litt vred om avkommet ikke hadde fått ha f.eks. brunost og syltetøy på samme skive om de ville det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 ''"Trist" er det i hvertfall ikke, det ordet sparer jeg nok til litt andre typer problemer.'' Ok, kan erstatte "trist" med irriterende, din flisespikker! Men jeg gir meg i denne diskusjonen her. Ser at jeg er nesten alene her inne om å reagere på dette. Noen sak hadde jeg uansett ikke laget overfor sfo, bare så det er sagt. Men greit å lufte tanker her. Det har jeg gjort og fått tilbakemeldinger som ikke samsvarte med mine tanker. Takk for innspill ''Ok, kan erstatte "trist" med irriterende, din flisespikker!''' Haha, kunne ikke dy meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faustina Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 ''Kun 2 pålegg på skiva, det er derfor ikke lov lengre å spise f. eks. brødskive med skinke, majones og agurk. Da må en altså kutte ut enten majones eller agurk.'' På nistematen???? Hva slags Stasi-opplegg er dette? NEI, ikke på nistematen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er så utrolig glad for at jeg kun trenger å forholde meg til konstruktive pasienter på en psykiatrisk akuttavdeling og ikke til norske foreldre i barnehage, barneskole og SFO :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Du mener at alle matvarene er tilgjengelige, men ungene har ikke lov å velge flere enn to ting på hver skive? Da er det vel økonomisk begrunnet kanskje? Eller logistikkmessig? Det er mange unger på store SFOer. Dere må vel ha fått en begrunnelse? Jeg har ikke orket å lese hele tråden for evt å finne mer info. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Du mener at alle matvarene er tilgjengelige, men ungene har ikke lov å velge flere enn to ting på hver skive? Da er det vel økonomisk begrunnet kanskje? Eller logistikkmessig? Det er mange unger på store SFOer. Dere må vel ha fått en begrunnelse? Jeg har ikke orket å lese hele tråden for evt å finne mer info. ''Du mener at alle matvarene er tilgjengelige, men ungene har ikke lov å velge flere enn to ting på hver skive?'' Det var saken ja, i tillegg detaljstyrte de voksne på SFO hva som var tillatt av to pålegg også. Av en eller annen grunn var ikke brunost med syltetøy godtatt. Er ikke det en helt vanlig kombinasjon da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccolina Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 ''Du mener at alle matvarene er tilgjengelige, men ungene har ikke lov å velge flere enn to ting på hver skive?'' Det var saken ja, i tillegg detaljstyrte de voksne på SFO hva som var tillatt av to pålegg også. Av en eller annen grunn var ikke brunost med syltetøy godtatt. Er ikke det en helt vanlig kombinasjon da? Jeg er hvertfall oppvokst med brunost+syltetøy=sant, så det var en pussig regel ja. Kanskje det totalt sett blir for mye sukker..? Nei, jeg vet ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Å fytti katta som jeg hadde protestert!!!!! Jeg hadde boikottet helt til foreldrene ble tatt med på råd, og så hadde jeg lobbyet så mye at SFO-diktatorene ikke hadde fått gjennom noe så idiotisk. Hva i alle dager er bakgrunnen for dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Å fytti katta som jeg hadde protestert!!!!! Jeg hadde boikottet helt til foreldrene ble tatt med på råd, og så hadde jeg lobbyet så mye at SFO-diktatorene ikke hadde fått gjennom noe så idiotisk. Hva i alle dager er bakgrunnen for dette? *knegg* (kfr. NHDs svar nedenfor - som jeg synes var helt på sin plass) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Å fytti katta som jeg hadde protestert!!!!! Jeg hadde boikottet helt til foreldrene ble tatt med på råd, og så hadde jeg lobbyet så mye at SFO-diktatorene ikke hadde fått gjennom noe så idiotisk. Hva i alle dager er bakgrunnen for dette? He he, artig og se at det kan være litt liv i deg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er så utrolig glad for at jeg kun trenger å forholde meg til konstruktive pasienter på en psykiatrisk akuttavdeling og ikke til norske foreldre i barnehage, barneskole og SFO :-) Jeg er så utrolig glad for at jeg er frisk, så jeg slipper å forholde meg til våsete psykiatere ;-) Du, når ting blir så dustete som dette, så er man litt hjernedød om man ikke reagerer altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er hvertfall oppvokst med brunost+syltetøy=sant, så det var en pussig regel ja. Kanskje det totalt sett blir for mye sukker..? Nei, jeg vet ikke. ''Jeg er hvertfall oppvokst med brunost+syltetøy=sant, så det var en pussig regel ja. Kanskje det totalt sett blir for mye sukker..?'' Min erfaring med SFO er at det florerer med vafler, lapper, is og annen godis så at de skulle forby brunost og syltetøy på samme skiva fordi det blir for søtt henger ikke på greip. Men det forbauser meg ikke om det stemmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er så utrolig glad for at jeg kun trenger å forholde meg til konstruktive pasienter på en psykiatrisk akuttavdeling og ikke til norske foreldre i barnehage, barneskole og SFO :-) Jeg jobber i barneskolen og må nok si deg at du aner ikke hva du går glipp av..;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Idiotiet vil ingen ende ta. Jeg stiller meg 110% bak jubalong. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regler må til Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Nei, foreldrene burde absolutt ikke være med å bestemme en ting som dette. SFO ønsker åpenbart litt mer disiplin, mindre gris, bråk eller mindre sløsing og de må da kunne innføre regler. Glad jeg ikke er SFO-ansatt. ikke bare skal man få barna til å følge reglene, man må overbevise voksne også, og det er visst mye verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 *knegg* (kfr. NHDs svar nedenfor - som jeg synes var helt på sin plass) Jeg likte også nhds kommentar ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faustina Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg forstår poenget med at det er maks to pålegg på skiva - jeg tenker at dette sannsynligvis er hovedsakelig økonomisk begrunnet (i tillegg til å lære barna at de ikke bare kan drive som de vil med maten). På den annen side, ser jeg ikke på f.eks. agurk som et pålegg, det er pynt (det sunne alibi), så at det skal settes grenser ved majones og skinke UTEN agurk, forstår jeg ikke... Ei heller forstår jeg forbudet mot brunost og syltetøy - dét er da en helt normal kombinasjon... Så at dette ble litt mye detaljer kan jeg kanskje være enig i, men jeg tror ikke jeg hadde giddet å bry meg nevneverdig med det... Men noen er jo imot alt som bestemmes av barnehage eller SFO, og da er det ikke lett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.