Gå til innhold

Matregler på SFO

Gjest regler

Anbefalte innlegg

Jeg er så absolutt tilhenger av regler og grenser, men brunost og syltetøy? Da synes jeg man har trådt over mange grenser ;)

''Jeg er så absolutt tilhenger av regler og grenser, men brunost og syltetøy? Da synes jeg man har trådt over mange grenser ;)''

Tja... De færreste er tilhengere av at det serveres nugatti og sjokade på sfo, og brunost+syltetøy har omtrent samme ernæringsinnhold som sjokoladepåleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

11

• morsan

9

• jubalong70

8

• nitty-gritty

8

Mest aktive i denne tråden

''Jeg er så absolutt tilhenger av regler og grenser, men brunost og syltetøy? Da synes jeg man har trådt over mange grenser ;)''

Tja... De færreste er tilhengere av at det serveres nugatti og sjokade på sfo, og brunost+syltetøy har omtrent samme ernæringsinnhold som sjokoladepåleggene.

Jeg er helt enig i det, men da mener jeg det bør være bedre å ikke servere brunost eller syltetøy. Akkurat som man ikke serverer nugatti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så absolutt tilhenger av regler og grenser, men brunost og syltetøy? Da synes jeg man har trådt over mange grenser ;)

Jeg er også tilhenger av velbegrunnede regler.

Forbud mot brunost og syltetøy kommer ikke inn under den kategorien...

Hadde et av mine barn kommet hjem og klagd over noe slikt, ville jeg sett det som en mulighet til å øve seg på å takle tåpelige ting.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-På Dol av og til

Dette gjelder nok ikke matpakka, men et smøremåltid på SFO.

Uff da, der har jeg lest for fort og misforstått:-) Beklager.

Men likevel...man blander som man vil. Smak og behag. Mener nå jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at enkelte føler det må finnes et minste antall regler for at hverdagen skal fungere. Innholdet er ikke alltid like viktig og de argumenteres typisk for med 'Noen regler må man ha.'

Det behøver ikke skyldes at de er maktsyke. Kan også være at hverdagen på mangisk vis oppleves enklere, tryggere og mer oversiktlig.

mvh

''Jeg har inntrykk av at enkelte føler det må finnes et minste antall regler for at hverdagen skal fungere. Innholdet er ikke alltid like viktig og de argumenteres typisk for med 'Noen regler må man ha.'''

Som min trebarnsmorsøster så fint sa det: "Flere barn, flere regler!"

Og på sfo eller i bhg er det jo enda flere barn enn i vanlige hjem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Burde ikke foreldrene vært med på en bestemmelse som dette? ''

Som forelder må jeg tilstå at jeg heller vil rotfylles uten bedøvelse enn å måtte sitte igjennom et foreldremøte hvor all verdens flisespikkere skal bli enige om påleggsregler i SFO. Jeg er uendelig takknemlig for å slippe sånt.

''Som forelder må jeg tilstå at jeg heller vil rotfylles uten bedøvelse enn å måtte sitte igjennom et foreldremøte hvor all verdens flisespikkere skal bli enige om påleggsregler i SFO''

Enig! Og jeg har gjort begge deler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...