Gå til innhold

NHD, rykninger, ordspråkproblemer - psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har skrevet et innlegg om dette for en stund siden uten svar. Jeg har prøvd å google, men ikke funnet noe svar.

Håper noen kan hjelpe meg...

Jeg opplever mange ganger for dagen rykninger i ulike deler av kroppen. Det er ikke leamus, men feks at hodet går til ene siden, eller at skuldrene rykker til eller beina feks. Det er over på 1 sekund.

Jeg opplever også å kjenne på problemer med å finne riktige ord i setninger. Det kan stoppe helt opp eller at jeg blander ord med ulik betydning.

Holder på med traumebehandling, men akkurat nå er det pause i behandlingen fordi behandler er vekkreist.

Går på 30mg cipralex, 300mg seroquel, vival av og til, thyroxin, triobe og singulair.

Hva kan dette være?

Synes det er rart om dette er psykisk, men skjønner jo ikke hva annet det kan være heller. Kan nevne at jeg ved en anledning for en del år siden ble innlagt fordi jeg mistet stemmen (klarte bare å hviske), men de fant ingenting og ble utskrevet etter noen dager. Stemmen kom tilbake etter ca en uke.

Håper noen orker å svare

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er overveiende sannsynlig at dette har psykiske årsaker.

Hovedgrunnen til at jeg sier det er forløpet samt at det ikke sinnes noen somatisk sykdom som arter seg slik.

Skrevet

Det er overveiende sannsynlig at dette har psykiske årsaker.

Hovedgrunnen til at jeg sier det er forløpet samt at det ikke sinnes noen somatisk sykdom som arter seg slik.

Tusen takk for svar.

Men finnes det noe som jeg kan ta for å ikke få disse rykningene? Og hva med ordproblemene?

Jeg skjønner jo på en måte at dette nok er psykisk, men synes det er rart at kroppen reagerer som den gjør...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk for svar.

Men finnes det noe som jeg kan ta for å ikke få disse rykningene? Og hva med ordproblemene?

Jeg skjønner jo på en måte at dette nok er psykisk, men synes det er rart at kroppen reagerer som den gjør...

Jeg kjenner ikke til medisin som virker på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...