Gå til innhold

Går orkfølelsen over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med psykiateren i dag og sa at jeg gruer meg til jeg kommer hjem og jeg gruer meg til helgen, fordi jeg trives ikke i eget selskap. Så satte vi ned noen punkter av ting jeg kunne gjøre som å shine opp huset og gå en tur... og at jeg skulle tvinge meg selv til å gjøre dette. Vil følesen av alt dette er et stort ork om jeg tvinger meg selv til å gjøree det dag ut og dag inn?

Skrevet

Ja, det er sannsynlig at orkfølelsen vil gå over dersom du gjennomfører regelmessig :-)

Skrevet

''Vil følesen av alt dette er et stort ork om jeg tvinger meg selv til å gjøree det dag ut og dag inn?''

Jeg opplever at ting blir mindre ork når jeg innser at jeg ikke trenger å ha lyst, jeg må bare gjøre det. Så snart jeg slutter å lete etter lyst-følelsen og vurdere det slik at jeg har et valg, så blir det med ett lettere.

Gjest not alone
Skrevet

Jeg har oppdaget det at når jeg er friskere så gjør jeg ting automatisk uten å tenke på at dette er slitsomt.

Nå, når jeg sliter, må jeg bestige "høye fjell" hver eneste dag for å komme meg opp av senga og få vasket meg. For meg blir det heller ikke noe bedre når jeg presser meg, virker det som. Kan jo hende det er annerledes for deg.

Skrevet

Når jeg har det vondt fungerer kroppen min like dårlig som hodet og hjertet. Psykologen min lærte meg en gang at det kan lønne seg å legge listen lavt når man har det vondt. Skriv en liste med overkommelige ting du kan gjøre. Gå en tur rundt kvartalet eller en kort runde i nabolaget. Skift sengetøy. Vask toalettet.Rydd nederste hylle i kjøleskapet. Støvsug ett rom. Skriv ned det som måtte passe deg og som du vet du kan gjennomføre. Ta pauser og klapp deg selv på skulderen for alt du får gjort.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Gjest fruitcake
Skrevet

''Vil følesen av alt dette er et stort ork om jeg tvinger meg selv til å gjøree det dag ut og dag inn?''

Jeg opplever at ting blir mindre ork når jeg innser at jeg ikke trenger å ha lyst, jeg må bare gjøre det. Så snart jeg slutter å lete etter lyst-følelsen og vurdere det slik at jeg har et valg, så blir det med ett lettere.

Tror du er inne på noe viktig der. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...