Gå til innhold

Kan vi bytte sete så tidlig?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Babyen her i huset er 6 mnd nå, og det er allerede trangt i babysetet. På forrige kontroll var han 73 cm lang og veide 10750 g. Nå sitter han med skuldrene foran kroppen liksom, i setet sitt. Og så trenger han jo snart tykkere klær!

Nå ser jeg for meg at vi enten må bli hjemme i vinter, eller så må han snart få nytt sete. Kan vi sette ham i 9 - 18 kg-setet? Mener det var snakk om at dette var fra 9 eller 10 mnd...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Det viktigste er vel at poden blir sittende bakover en stund til?

Solid plugg du har, forresten :-). Husker eldstemann hos meg veide elleve kilo ved to års alder - da hadde han imidlertid stått omtrent helt stille i vekt siste året (og var veldig tynn hele veien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du bytte bilsete når barnet er tungt nok, men velg fortsatt et sete som har ryggen mot kjøreretningen.

God tur!

Storesøster blei faktisk byttet til fremovervendt nå i helga (3år og 7mnd), så det andre bakovervendte er ledig så fort trekket som henger på stativet er tørt;-) Men jeg var jammen sikker på at de skulle være minst 9 mnd jeg... Men det er kanskje gjennomsnittlig alder for riktig kg? Vel, da blir det nok tidlig seteskifte for lillemann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel at poden blir sittende bakover en stund til?

Solid plugg du har, forresten :-). Husker eldstemann hos meg veide elleve kilo ved to års alder - da hadde han imidlertid stått omtrent helt stille i vekt siste året (og var veldig tynn hele veien).

Ja det er kanskje det. Eller - det er det jo! Men jeg var så sikker på at det hadde noe med alder å gjøre også... Men joda, bakovervendt skal han få sitte LENGE til! Storesøster blei snudd nå i helga faktisk - 3 år og 7 mnd - for vi måtte knyte knute på henne for å få henne inn der;-) Så da arver vel kanskje lillemann med en gang da...

Jada, han er en SKIKKELIG plugg:-) Storesøster er så tynn så knærne er bredere enn låra (105,5 cm og 14,7 kg) - og lillebror så tykk at jeg måtte sjekke to ganger ista, om jeg hadde tatt på ham polobody eller ei, for halsen forsvant i flesket;-) Moro med forskjeller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersanbefalingene er anbefalinger, er han over 9 kg kan han sitte i et 9-18 kg sete.

Jeg skal ikke gjenta det med bakovervendt, der har du tydeligvis kontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldersanbefalingene er anbefalinger, er han over 9 kg kan han sitte i et 9-18 kg sete.

Jeg skal ikke gjenta det med bakovervendt, der har du tydeligvis kontrollen :)

Men det er også ANBEFALT å sitte bakovervendt til man er fire. Det er ikke påbudt! Likevel er det jo selvsagt at man følger denne anbefalingen... Så hvis det er anbefalt å vente til barnet er ni mnd, så er det vel en grunn til det også...?

Og jada, bakovervendt skal de sitte til de ikke kan bøyes lenger;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...