Gå til innhold

Irriterende

Anbefalte innlegg

Gjest not alone
Skrevet

Jeg er nok ganske så deprimert for tiden og det merker tydeligvis min mann også. Han er visst redd jeg skal "knerte" meg selv. Irriterende at han ikke tørr å la meg bli hjemme alene, jeg må bli med overalt. Jeg er jo så deprimert at dette er slitsomt. Hvordan kan jeg få han til å stole på at jeg holder hendene mine i ro? Jeg stoler vel egentlig ikke helt på meg selv heller, men jeg prøver å holde kontroll. Jeg vil ha fred.

Skrevet

Å holde deg i live(t) er et valg du selv må ta. Du må bestemme deg for det, og følge det.

Gjest not alone
Skrevet

Å holde deg i live(t) er et valg du selv må ta. Du må bestemme deg for det, og følge det.

Jeg har bestemt meg for å leve for lenge siden, men denne sykdommen er skummel. Et av symptomene er visst at den gir veldig kraftige selvmordtanker/impulser. Det er som om det jeg har bestemt ikke gjelder lengre når det er på det verste.

Hvorfor har en depresjon disse symptomene? Er det noe i hodet som gjør det?

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å leve for lenge siden, men denne sykdommen er skummel. Et av symptomene er visst at den gir veldig kraftige selvmordtanker/impulser. Det er som om det jeg har bestemt ikke gjelder lengre når det er på det verste.

Hvorfor har en depresjon disse symptomene? Er det noe i hodet som gjør det?

Tror depresjon kan gi slike tanker, spesielt i forbindelse med medisinendringer (opptrapping/seponering). Har du endret på noe i det siste? Evt har formen blitt dårligere så du kanskje trenger større dose nå, enn for å kort tid siden?

Er ingen ekspert, så synes du skulle gått til legen en tur for medesinvurdering, kanskje har du heller ikke funnet "den optimale" medesinen for dine plager enda...

Lykke til og håper det blir bedre =)

Skrevet

Jeg håper din mann ikke bruker krefter på å holde deg i live, for det kommer han til å bli utslitt av. Og jeg håper i samme sleng du tar ansvar for ditt eget liv, skaffer deg hjelp og holder ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...