Gå til innhold

Om navn på barn... (humor)

morsan

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Men det er like mye et fakta at mygg ikke bruker klær som at ikke hannmyggen stikker ;-)''

Ja, men det ene faller under kategorien: Helt-klart-med-vilje, mens den andre feilen virker som en genuin feil :)

''Ja, men det ene faller under kategorien: Helt-klart-med-vilje,''

Må jo le;) Er eventyrer i kategorien: "Helt klart med vilje"! Eller slipper de litt, når fakta stemmer overens med virkeligheten og fakta?

Bare moro ment;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Men det er like mye et fakta at mygg ikke bruker klær som at ikke hannmyggen stikker ;-)

Men alle vet at mygg ikke har klær, bor i hus osv, mens det er relativt vanlig å ikke vite "hvilken" mygg som stikker. Så i praksis leder ikke klær og hus til desinformasjon, mens feil stikk-informasjon gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shilapila

Hihi. Ja, litt, faktisk. Får man ikke lov å le av noe som helst lenger?

For min del kan du le. Jeg bare forstår overhodet ikke hva man ler av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shilapila

Ja, hva tror du? Kan det være minst én for eksempel?

Jeg aner ikke om det er en eller to. Jeg forstår rett og slett ikke hva er morsomt her. Må bare beklage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om det er en eller to. Jeg forstår rett og slett ikke hva er morsomt her. Må bare beklage.

Det er ingenting å beklage at _du_ ikke synes det er morsomt, men du visste jo selvsagt svaret på om det var _noen_ som mente det var morsomt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er like mye et fakta at mygg ikke bruker klær som at ikke hannmyggen stikker ;-)''

Trodde du ville nevne likestilling;)))

He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men alle vet at mygg ikke har klær, bor i hus osv, mens det er relativt vanlig å ikke vite "hvilken" mygg som stikker. Så i praksis leder ikke klær og hus til desinformasjon, mens feil stikk-informasjon gjør det.

Nå er ikke jeg så engstelig for at folk skal risikere å bli feilinformert via humor :-) Men jeg skiller vel mellom de tilfeller der man har tatt seg en "kunstnerisk frihet" som er nødvendig for å få fram poenget, ala hannmyggen eller dåpen, og de tilfeller der det er feil i en faktaopplysning som ikke er avgjørende for poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Barnet får da vitterlig ikke navn ved dåpen,''

Ha ha, jeg tenkte idet jeg la ut linken at det ikke skulle forunddre meg om noen kom med akkurat den kommentaren :-)

Husker Gary Larson kom med et hjertesukk at han nesten ble neddynget i klagebrev fra folk som skulle påpeke at det ikke var hannmyggen som stakk etter at han publiserte en vitsetegning der hannmyggen liksom kommer hjem fra jobb og klager over hvor sliten han er etter all stikkinga.

Det var INGEN som kommenterte at hannmyggen hadde hatt og klær, at hunnmyggen hadde kjole og briller, at hun sto og vasket opp, at de bodde i et hus med inngangsdør osv osv.

Ikke mye tvil om at den egentlige agendaen er å få formidlet at man minsann er kunnskapsrik. Så sikkert et program om mygg på Animal Planet uka før, hehe!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan du le. Jeg bare forstår overhodet ikke hva man ler av her.

Det er klart jeg hadde trukket på smilebåndet om jeg satt i kirka og opplevde dette i RL.... Jeg hadde også ledd rått ved tanken på at han som skulle si navnet til barnet var døv og sa "hæ?" når presten spurte hva barnet skulle hete (jeg er selv døv) ;)

Skjønner hva du mener, men jeg tror det også er viktig med galgenhumor og selvironi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Barnet får da vitterlig ikke navn ved dåpen,''

Ha ha, jeg tenkte idet jeg la ut linken at det ikke skulle forunddre meg om noen kom med akkurat den kommentaren :-)

Husker Gary Larson kom med et hjertesukk at han nesten ble neddynget i klagebrev fra folk som skulle påpeke at det ikke var hannmyggen som stakk etter at han publiserte en vitsetegning der hannmyggen liksom kommer hjem fra jobb og klager over hvor sliten han er etter all stikkinga.

Det var INGEN som kommenterte at hannmyggen hadde hatt og klær, at hunnmyggen hadde kjole og briller, at hun sto og vasket opp, at de bodde i et hus med inngangsdør osv osv.

Men det er da ikke noe poeng i tegneserien at barn får navn ved dåpen og ikke via et skjema? Ved dåpsseremonien blir man jo uansett spurt om hva barnet heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ikke noe poeng i tegneserien at barn får navn ved dåpen og ikke via et skjema? Ved dåpsseremonien blir man jo uansett spurt om hva barnet heter.

''Men det er da ikke noe poeng i tegneserien at barn får navn ved dåpen og ikke via et skjema? Ved dåpsseremonien blir man jo uansett spurt om hva barnet heter.''

Hele tegneseriestripen blir jo poengløs dersom man spør "Hva heter barnet?" og han svarer "fuck osv". Da blir jo bare et øyeblikks "feilsnakkelse" uten varige problemer for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye tvil om at den egentlige agendaen er å få formidlet at man minsann er kunnskapsrik. Så sikkert et program om mygg på Animal Planet uka før, hehe!

;)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er da ikke noe poeng i tegneserien at barn får navn ved dåpen og ikke via et skjema? Ved dåpsseremonien blir man jo uansett spurt om hva barnet heter.''

Hele tegneseriestripen blir jo poengløs dersom man spør "Hva heter barnet?" og han svarer "fuck osv". Da blir jo bare et øyeblikks "feilsnakkelse" uten varige problemer for barnet.

Joda, jeg skjønner jo det. Men jeg synes ikke denne byråkratiske detaljen er avgjørende. Men nå er vi kanskje i ferd med å analysere dette tullet halvt ihjel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg skjønner jo det. Men jeg synes ikke denne byråkratiske detaljen er avgjørende. Men nå er vi kanskje i ferd med å analysere dette tullet halvt ihjel ;-)

Ja, jeg begynte nesten å vurdere om jeg var fanget i en av Frimand Pløsens humoranalyser! ;-)

Husker en av han analyser gikk på hvorfor følgende vits ikke var morsom:

"To herrer møtes i 40 kuldegrader i januar, og den ene sier: - Vi vart da kvitt myggen i år au!"

Herr Pløsen mente det var så innlysende at det ikke var mygg i januar uansett, så dette kunne umulig være morsomt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shilapila

Det er klart jeg hadde trukket på smilebåndet om jeg satt i kirka og opplevde dette i RL.... Jeg hadde også ledd rått ved tanken på at han som skulle si navnet til barnet var døv og sa "hæ?" når presten spurte hva barnet skulle hete (jeg er selv døv) ;)

Skjønner hva du mener, men jeg tror det også er viktig med galgenhumor og selvironi :)

Jeg hadde ikke smilt i kirken hvis dette hadde skjedd. Jeg hadde heller grått.

Jeg må bare innrømme at det er noe her jeg ikke fatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shilapila

Det er ingenting å beklage at _du_ ikke synes det er morsomt, men du visste jo selvsagt svaret på om det var _noen_ som mente det var morsomt ;-)

Jeg ser at noen skriver at de synes dette er morsomt og poenget mitt er at jeg forstår overhodet ikke hvorfor. Men, det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...