Gå til innhold

NHD, Cipralex mm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan Cipralex og Truxal tas samtidig?

Må ha tilleggsmedisin siden Cipralexøkning gir meg veldig mye mere angst. Har tenkt å øke fra 5 mg. til 10 mg. 5 mg. virket ei uke synes jeg, men kan jo bare ha vært tilfeldig at jeg var i bedre form, dette var i mai.

Har passert tiden du anbefaler for Sobrilbruk så må nok over på Truxal. Kan jeg ta 2-3 stk. 15mg. pr. dag?

Jeg er veldig takknemlig for svar. På forhånd takk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg viser til mitt svar på identisk spørsmål 09.10.11 kl 18.26

Skrevet

Jeg viser til mitt svar på identisk spørsmål 09.10.11 kl 18.26

Jeg har nok spurt uklart.

Mener om jeg kan svelge dem ned samtidig.

Truxal og Cipralex.

Skal ikke spørre mere nå:)

Gjest svar på spm
Skrevet

Truxal og Cipralex.

Du kan svelge dem samtidig. Ikke noe problem.

Gjest svar på spm
Skrevet

Du kan svelge dem samtidig. Ikke noe problem.

Og om du vil ta litt atarax i tillegg til truxalen, så kan du det også.

Jeg ville heller prøvd fluanxol opp til 3 mg enn truxal og atarax. Det virker ikke trøttende slik som truxal kan være, og jeg synes den virker bedre på angsten. Mye bedre. Jeg har ikke merket en eneste bivirkninbg på slike lave doser.

Men nå har du kanskje nok medisiner å forholde deg til...

Gjest enda et spørsmål
Skrevet

Jeg ville heller prøvd fluanxol opp til 3 mg enn truxal og atarax. Det virker ikke trøttende slik som truxal kan være, og jeg synes den virker bedre på angsten. Mye bedre. Jeg har ikke merket en eneste bivirkninbg på slike lave doser.

Kan jeg spørre om du har vektbivirkninger på fluanxol?

Gjest svar på spm
Skrevet

Kan jeg spørre om du har vektbivirkninger på fluanxol?

Nei, ikke i det hele tatt. Venninnen min har også begynt etter min anbefaling, og har mye mindre angst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Truxal og Cipralex.

Ja, du kan svelge dem samtidig.

Generelt kan du gå ut fra at slike ting er ok om det ikke står tydelig i pakningsvedlegget at det ikke skal gjøres.

Gjest enda et spørsmål
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Venninnen min har også begynt etter min anbefaling, og har mye mindre angst.

Takk for svar. Høres jo lovende ut. Må visst endre på noen medisiner her ihvertfall. Skal foreslå denne. Blir du trett av den? Jeg er så trett og sliten hele tiden at jeg kan ikke ta noe jeg blir verre av.

Gjest svar på spm
Skrevet

Takk for svar. Høres jo lovende ut. Må visst endre på noen medisiner her ihvertfall. Skal foreslå denne. Blir du trett av den? Jeg er så trett og sliten hele tiden at jeg kan ikke ta noe jeg blir verre av.

Som jeg skrev så merker jeg ingen bivirkninger på denne medisinen.

Gjest takk for svar!
Skrevet

Som jeg skrev så merker jeg ingen bivirkninger på denne medisinen.

Flott!

Skrevet

Ja, kanskje jeg skal be om Fluanxol, er trøtt og utmatta nok som jeg er - uten medisiner. 5mg. Cipralex er vel egentlig ingenting.

Tar ikke mange medisiner samtidig så har ikke så mye å forholde meg til, kun 5mg. Cipralex og har tatt Sobril ved behov, men blitt for mye pga økning av Cipralex som gjorde angsten mye, mye verre. Vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

Takk for svar.

ink1365380698
Skrevet

Hva er atarax og truxal? AP?

Jeg bruker et AP mot angst og det virker. 2,5 mg zyprexa. De får du sove av også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...