Gå til innhold

Glemte cipralex - syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på følgende:

I helgen dro jeg på tur på fjellet. Noe som er meget bra for både kropp og sjel;) Lørdag morgen oppdaget jeg at jeg hadde glemt mine cipralex tab (tar 20 mg), og fikk ikke tatt før sent søndag kveld. Mandag morgen våknet jeg full av angst, "støt" i hodet og brakk meg. Hadde små-paranoia på jobb. men så plutselig ble jeg bedre etterhvert. da hade jeg tatt en tab sent søndag og en mandag morgen.

To spørsmål:

Kan en bli så fort syk når en glmmer, eller var dette delvis innbilding/vanlig angst.

Er disse "abstinensene" farlig?

Skal pørve å aldri mer glemme mine tabletter når jeg er på mine små ekspedisjoner noe mer iallefall!!;)

Igjen glad og fornøyd,

Skrevet

Hei.

Om jeg har glemt mine cipralex tabletter merker jeg det allerede samme kvelden. (Tar de om morgenen). Jeg blir fysisk dårlig. Svimmel og kvalm.

Er som oftest bedre om morgenen når jeg tar de på kvelden.

ink1365380698
Skrevet

Det er ikke innbildning men abstinenser. Husk alltid tabletter.

Skrevet

Hei.

Om jeg har glemt mine cipralex tabletter merker jeg det allerede samme kvelden. (Tar de om morgenen). Jeg blir fysisk dårlig. Svimmel og kvalm.

Jeg blir utrolig dårlig hvis jeg gjemmer mine ja. Går ikke på cipralex, men Zyprexa. Jeg får ikke sove og blir kvalm. Er nok abstinenser.

Gjest Palettcikliden
Skrevet

Jeg blir også veldig dårlig dersom jeg ikke tar Cipraleks. At man ikke blir avhengig føler jeg er en stor vits. Det er lettere å slutte på Imovane og Sobril!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er reelle seponeringsbivirkninger som er svært ubehagelige, men ikke farlige.

SSRI/SNRI må finnes i håndveseken, hanskerommet, garderobeskapet på jobb, medisinskapet på hytta, i båten/campingvogna, innerlomma på ryggsekken etc.

Skrevet

Dette er reelle seponeringsbivirkninger som er svært ubehagelige, men ikke farlige.

SSRI/SNRI må finnes i håndveseken, hanskerommet, garderobeskapet på jobb, medisinskapet på hytta, i båten/campingvogna, innerlomma på ryggsekken etc.

Takk for svar. Har lært for si det sånn... Trodde ikke det var sååå farlig da jeg var der ute på tur, men som sagt, har lært!

Skrevet

Jeg blir også veldig dårlig dersom jeg ikke tar Cipraleks. At man ikke blir avhengig føler jeg er en stor vits. Det er lettere å slutte på Imovane og Sobril!

Ok, da var det ikke innbildning nei.. Har lært en lekse nå;)

Skrevet

Det er ikke innbildning men abstinenser. Husk alltid tabletter.

Det skal jeg huske heretter. Trodde ikke det gjorde såå mye, men har lært:)

Skrevet

Hei.

ja, det var tydeligvis ikke innbildning. Har lært å ha reserve nå;)

Skrevet

Jeg blir utrolig dårlig hvis jeg gjemmer mine ja. Går ikke på cipralex, men Zyprexa. Jeg får ikke sove og blir kvalm. Er nok abstinenser.

Ja... Har lært...:) Var ikke noe morro nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...