Gå til innhold

Vinterdresser igjen da...

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Jada, klar over at det blir drøyt mange diskusjoner om dette - men jeg spør likevel!

Noen som har prøvd Ticket eller Bergans sine vinterdresser? Kanskje noen som også hør prøvd Reima, som kan sammenligne de to... Jeg har hatt Reima tidligere, men vil høre litt om annet også før jeg kjøper i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri kjøpt dyre dresser til ungene mine. De jeg har vært mest fornøyde med har vært en HH dress jeg kjøpte til eldstemann før HH ble så dyrt...

Minstemann har hatt flere Reflex-dresser som også har vært gode.

I fjor kjøpte jeg KappAhl sin vinterdress til ham, og var absolutt fornøyd med den. (Da gikk han siste året i barnehagen og var særdeles aktiv...) Valgte å kjøpe KappAhl i år også. Ser at den kommer godt ut av det i testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste årene mine brukte hele vinterdresser , kjøpte jeg på Europris ..Kjempefornøyd !

Før det hadde jeg kjøpt både Troll og Reima , uten å bli særlig imponert med tanke på pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste årene mine brukte hele vinterdresser , kjøpte jeg på Europris ..Kjempefornøyd !

Før det hadde jeg kjøpt både Troll og Reima , uten å bli særlig imponert med tanke på pris..

''Siste årene mine brukte hele vinterdresser , kjøpte jeg på Europris ..Kjempefornøyd !''

De dressene har mine hatt også. :o) Og de har vært like varme, tørre, glade og fornøyde som ungene i dresser til langt over tusenlappen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene var små, og ikke slet på hard på dressene, syns jeg Reima sine var suverene ... selv om prisen var høy.

De siste årene har vi hatt billigere dresser fra Europris eller KappAhl, og har vært godt fornøyd med disse.

Har også hatt Skogstaddresser, som vi har vært fornøyde med, men de ligger noe høyere i pris enn de billigste.

Når tror jeg at vi er ferdig med vinterdresser til våre. De er nå i 3. og 5. klasse, og sist vinter ville de kun bruke dresser på hjemmebane. På skolen er det bukse og jakke som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest - ingoen -

Jeg har veldig god erfaring med Skogstad sine dresser, men merk at de er veldig store i størrelsen. Reflex sine dresser har vi også likt veldig godt. De er gode og varme til lek i snøen.

Jeg bor på våte og herlige vestlandet, så dette med vanntetthet er nesten det viktigste kriteriet når jeg leter etter dress til barna.

Endte i år opp med å plukke med meg en dress fra Europris til kr 399,- og den har vi foreløbig ikke fått testet ut. Ser med glede på testresultatet fra F&B at denne dressen scoret veldig høyt på vannsøyle. Dårlig resultat på pusteevne, men jeg har en tynn frossenpinn av et barn som skal bruke denne dressen. Satser på at det ikke blir så mye svetting inne i dressen :-)

Personlig tror jeg faktisk at et barn kan trives i de fleste dressene som selges på det norske markedet, så lenge dressen er tilpasset klimaet den skal brukes i (ekstrem kulde, lek i snø eller sidelengs vestlandsregn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har haft "Ticket to Heaven" og var kæmpefornøyd. Dressen har siden været lånt ud til et andet barn og tilbagemeldingerne herfra har også været gode.

Bergans's har vi haft selebukser og jakker fra, men aldrig hel dress. Selebukserne var suveræne - men efter to barn holdt de ikke længere - da gik der hul i rumpen pga nærkontakt med et klatretræ. Jakkerne er suveræne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

For helt små barn (opp til ca. tre år) er ingen dresser over, eller ved siden, av Reima, synes jeg. De har perfekt passform, har gode lukninger, er lettet og myke og selvfølgelig varme og vanntette.

Problemet med mange av de rimeligere dressene er ofte at de er tunge og stive. For litt større barn er det helt greit.

Nå er det noen år siden mine var helt små, men har inntrykk av at det samme gjelder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For helt små barn (opp til ca. tre år) er ingen dresser over, eller ved siden, av Reima, synes jeg. De har perfekt passform, har gode lukninger, er lettet og myke og selvfølgelig varme og vanntette.

Problemet med mange av de rimeligere dressene er ofte at de er tunge og stive. For litt større barn er det helt greit.

Nå er det noen år siden mine var helt små, men har inntrykk av at det samme gjelder nå.

Min erfaring er at Ticket to Heaven er suverænt bedst til de helt små. Reima er en god nr. 2, men faktisk noget stivere end Ticket.

Men mine erfaringer nogen år gamle efterhånden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...