Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,sønnen min er 12år og er feit.Jeg har prøvd med lavkarbo diett men hae gått bra 1-2 kilo i 2,5mnd.Han sykler ca 15min til skolen spiller fotball 2 ganger i uka, men er ikke så aktiv ellers.Liker å spiser brød mat ca 5 skiver i døgnet. hvordan kan jeg redusere vekten hans.

Skrevet

Jeg kan ikke dette, men ville ikke satt barn på lavkarbodiett..iallefall ikke uten samråd med legen! Ta ham med på løpe/gå/joggeturer. Trim SAMMEN med ham.

Skrevet

Jeg ville kjøpt inn veldig grove brød/knekkebrød. Lage middag av magre produkter og i tillegg kutte ned veldig mye på mat som inneholder sukker. La være å ha slike ting som kjeks, godterier osv i huset.

Om han selv synes at dette er et problem, kan du jo diskutere sundt kosthold og trim med han, evt snakke med helsesøster.

Lavkarbo hos en 12-åring bør ikke være ekstrem uten at du kontakter lege ihvertfall. Les litt om Fedon, han har også en lavkarbo-filosofi, men den går ikke inn for å spise mye mettet fett.

Gjest Elextra
Skrevet

Synes de andre har gode tips.

Forøvrig må du huske at 12-åringer vokser i høyden og har en viss vektøkning som følge av dette, i tillegg til at muskelmasse utvikles sterkt denne perioden. Den relative vektnedgangen hans er derfor en del større enn de kiloene du nevner. Klarer du å holde vekten stabil, mens han vokser i høyden (og til en viss grad i bredden, bare får mer muskler og mindre fett), vil han jo nødvendigvis bli slankere.

Gjest Tynn som 15åring.
Skrevet

1.Husk på at personlige opplysninge som email kan føre til sletting av innlegg.

2.Synes du bør ta det helt med ro og la han få spise det han vil.Slutt heller med brus og godterier/sjokolade.La han få drikke så mye juice eller melk han orker så lenge han vokser.

3.Om 3 år er han 15 og har vokst kanskje 50 cm.Er han like feit da,kan du ta det opp med ham.

Når jeg var 15-16 var jeg tynn som en strek,(60-75 kg)nå veier jeg 145 kg.

Jeg tar noen medisiner for blodtrykk og hjerte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...