Gå til innhold

NHD-skadelig med Imovane?

Gjest forhåndsvisning ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det skadelig å ta 7,5 mg x 2 stk Imovane over en periode på ca 2 uker? Er i en krise akkurat nå og akter å slutte med imovane når pakken er tom...

Har bipolar lidelse...

Skrevet

Mente at jeg tar 7,5 mg x 2 stk hver kveld

Skrevet

15 mg er egentlig i overkant av maksdose for en natt, så det at du faktisk må ta så stor dose tyder på at du allerede har svært høy toleranse for preparatet og at du antagelig er avhengig, dvs vil ha problemer med å få sove uten i framtiden.

Skrevet

15 mg er egentlig i overkant av maksdose for en natt, så det at du faktisk må ta så stor dose tyder på at du allerede har svært høy toleranse for preparatet og at du antagelig er avhengig, dvs vil ha problemer med å få sove uten i framtiden.

Det trenger ikke bety at man har høy toleranse.

Det høres ikke ut som om trådstarter har brukt Imovane den siste tiden hvertfall, så da er det ingen toleranse det er snakk om.

Men heller at Imovane bare er en svak sovepille, og det er mange som må ta 15 mg for å få noen som helst effekt. Spesielt hvis søvnproblemene er av alvorlig grad, da kommer Imovane veldig til kort.

Og jeg kan kjenne meg igjen, fordi for meg er Imovane bare sukkertøy og helt ubrukelig og bortkastet som sovemedisin.

Og kun 2 ukers bruk, enten det er 7,5 eller 15 mg, det byr neppe på noen problemer når 2 uker er gått.

Skrevet

Nei det er ikke skadelig med bare 2 ukers bruk, så bare ta det me ro. (Og sov godt ;))

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke skadelig om det begrenses til to uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...