Gå til innhold

Fra barnemunn + diverse

nitty-gritty

Anbefalte innlegg

Vi har snudd helt om på stemningen i familien i det siste, etter et skikkelig krafttak fra min og pappaen sin side. Jeg takker alle som hjalp oss i forhold til søskensjalusi for en stund siden. Det satte i gang en del tanker og jeg fant ut at jeg faktisk ikke trivdes med slik vi fungerte sammen - både voksne og barn, barn og barn eller voksne og voksne.

Etter helomvendingen har vi hatt langt flere koselige samtaler, jeg og 6-åringen, og da forteller han meg mye rart.

Om kjærlighet:

Han: Amalie følger etter meg.

Jeg: Følger etter deg? For å være slem, da, eller...?

Han: Nei. Hun sier hun elsker meg. Også sier hun at hun hater meg. Elsker, hater, elsker, hater...

Om lillesøsteren:

Han: Hun sier ja til alt og hun spiser alt.

Jeg: En rettferdig oppsummering.

Om salatblad på brødskiven:

Han: Jeg sa til John at jeg skal betale han 1000 kroner om han spiser salatbladet mitt. Og 1000 kroner til om han spiser det i morgen også.

Jeg: Har du så mye penger, da?

Han: Jeg vet ikke. Har jeg?

Jeg: Nei.

Han, etter en liten pause: Du, mamma... Kan jeg få 1000 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Han: Nei. Hun sier hun elsker meg. Også sier hun at hun hater meg. Elsker, hater, elsker, hater...''

Get used to it: -))

Haha, det var det jeg sa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :)

Så hyggelig å høre at ting går mer på skinner hjemme hos dere :)

Takk.

Ja, stemningen er langt bedre nå. Og med det er søskensjalusien nærmest en saga blott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du, mamma... Kan jeg få 1000 kroner?''

En løsningsorientert liten fyr!

Jeg tror det er en indikasjon på at jeg kanskje er litt for streng i forhold til sunt kosthold, siden han heller ber meg om 1000 kroner enn å be meg droppe salatbladet på smørbrødet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en indikasjon på at jeg kanskje er litt for streng i forhold til sunt kosthold, siden han heller ber meg om 1000 kroner enn å be meg droppe salatbladet på smørbrødet ;)

Dessuten har du et ganske godt tak på ham når han ikke bare stille og rolig får salatbladet til å forsvinne sporløst i løpet av dagen, uten bestikkelser ;-)

Jeg har en venninne som samlet opp et tosifret antall matpakker i sekken før hun torde å kaste dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten har du et ganske godt tak på ham når han ikke bare stille og rolig får salatbladet til å forsvinne sporløst i løpet av dagen, uten bestikkelser ;-)

Jeg har en venninne som samlet opp et tosifret antall matpakker i sekken før hun torde å kaste dem...

Her vi bor spiser de i flokk og har "lunsj-ansatte" som passer på at lle spiser matpakken sin. Alt søppel blir puttet tilbake i lunsj-vesken. De er på lag med foreldrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor spiser de i flokk og har "lunsj-ansatte" som passer på at lle spiser matpakken sin. Alt søppel blir puttet tilbake i lunsj-vesken. De er på lag med foreldrene ;)

Sånn var det i barnehagen vår - f.eks. fikk vi brødskorpene i retur i flere år. Vi foret opp flere generasjoner ender i elva på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok mulig at han antar at du verdsetter salatbladene mer enn pengesedler...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ambrose

''Han: Nei. Hun sier hun elsker meg. Også sier hun at hun hater meg. Elsker, hater, elsker, hater...''

He he, stakkar, ikke lett det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...