Gå til innhold

Kristen sexnekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig du har rett... Jeg er bare så uendelig lei alt hatet rundt omkring... Skulle ønske folk lærte seg å respektere andre, uansett religion, rase etc. Verden hadde vært et langt bedre sted å være om alle fikk aksept bare de oppførte seg :)

Helt enig igjen :-)

Og til "nyheten" om kristen sexnext: Jeg innrømmer glatt at jeg "gikk på" og trodde det var ekte, men nå som jeg vet det er tull/ironi, synes jeg faktisk den er helt glimrende, fordi den viser hvor absurd det er å mene at andres gjøren og laden gjør DIN gjøren og laden av de samme tingene skittent, akkurat slik som Nina Karin Monsen påstår har skjedd med eksteskapet som institusjon.

Denne tulleartikkelen bruker samme type argumentasjon som hun har gjort.

Og når man snakker om å spre hat så burde man gå nettopp NKM nøyere etter i sømmene, for hun bidrar e.m.m. virkelig til å spre hat mot homofile.

Det er meg en komplett gåte at man fant på å gi henne Fritt Ord-prisen. Man skulle tro at komiteen ene og alene la vekt på at hun har mot til å si upopulære meninger høy, uten den minste vektlegging av om innholdet i det hun sier er noe som er verdt å lytte til.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Det samme problemet hadde jeg.5 år uten kos,førte til skillsmisse.

Skrevet

Og til "nyheten" om kristen sexnext: Jeg innrømmer glatt at jeg "gikk på" og trodde det var ekte, men nå som jeg vet det er tull/ironi, synes jeg faktisk den er helt glimrende, fordi den viser hvor absurd det er å mene at andres gjøren og laden gjør DIN gjøren og laden av de samme tingene skittent, akkurat slik som Nina Karin Monsen påstår har skjedd med eksteskapet som institusjon.

Og når man snakker om å spre hat så burde man gå nettopp NKM nøyere etter i sømmene, for hun bidrar e.m.m. virkelig til å spre hat mot homofile.

Det er meg en komplett gåte at man fant på å gi henne Fritt Ord-prisen. Man skulle tro at komiteen ene og alene la vekt på at hun har mot til å si upopulære meninger høy, uten den minste vektlegging av om innholdet i det hun sier er noe som er verdt å lytte til.

NKM er ikke helt godt, så at hun fikk pris for sine uttalelser er bare helt utrolig. Faktisk er det nesten rart det ikke skapte enda større brudulje enn det gjorde....

Skrevet

Hehe, nei, jeg mener faktisk at det er skummelt at det er lov å diskriminere mennesker pga religion og tro ;) Men jeg innser at det er vanskelig å stoppe det og at vi har ytringsfrihet her i landet. Det er tross alt det viktigste.

Jeg har tidligere sett at du refererer til humor og ironi som "diskriminering". Det er det jo definitivt ikke. Å forvente at humor ikke blir brukt i samfunnsdebatten er historieløst og urealistisk.

Skrevet

Det er mulig du har rett... Jeg er bare så uendelig lei alt hatet rundt omkring... Skulle ønske folk lærte seg å respektere andre, uansett religion, rase etc. Verden hadde vært et langt bedre sted å være om alle fikk aksept bare de oppførte seg :)

''Verden hadde vært et langt bedre sted å være om alle fikk aksept bare de oppførte seg :)''

Det går da fint an å akseptere kristne, uten at man aksepterer enkelte meninger de uttrykker? Som her, hvor man henviser til debatten rundt homofile på en humoristisk måte. Dette er jo en saks-henvisning, det finnes mange kristne som ikke deler disse meningene (heldigvis!).

Jeg er ateist, men tilbringer tre dager i uka i diverse trossamfunn, da de driver åpen barnehage. Når de inviterer meg på gudstjeneste neste helg, så sier jeg bare "Nei takk, vi er ateister", og så drikker vi mer kaffe og snakker om noe annet. Men hvis en av de stirrer sjokkert på meg når jeg sier jeg slettes ikke er gift, selv om jeg har to barn, så ler jeg og sambo av det senere. Vi gjør ikke narr av religionen, men det hender vi har det moro med enkeltpersoner som er kristne.

Skrevet

Det er nok ikke tilfeldig at hovedpersonen i artikkelen heter Nils Kurt Monsen.

Ta en titt på f.eks. "Tips til bruden", så blekner enhver tvil om at det er en tulleside. Kanskje vi skulle begynne å linke til den når noen ber om sexråd her...

Skrevet

Ta en titt på f.eks. "Tips til bruden", så blekner enhver tvil om at det er en tulleside. Kanskje vi skulle begynne å linke til den når noen ber om sexråd her...

Pass også på å få lest artikkelen "Med Jesus og flesk til Israel":

http://herregud.com/?id=63

Skrevet

Ja, når man klikker rundt ser man fort at det er en tulleside :-)

Skrevet

Hehe, nei, jeg mener faktisk at det er skummelt at det er lov å diskriminere mennesker pga religion og tro ;) Men jeg innser at det er vanskelig å stoppe det og at vi har ytringsfrihet her i landet. Det er tross alt det viktigste.

''Hehe, nei, jeg mener faktisk at det er skummelt at det er lov å diskriminere mennesker pga religion og tro ;) Men jeg innser at det er vanskelig å stoppe det og at vi har ytringsfrihet her i landet. Det er tross alt det viktigste.''

Dette er ikke å diskriminere, men å parodiere/kritisere.

Diskriminering, derimot, er forbudt iht flere paragrafer i straffeloven, men de blir aldri brukt, og Norge blir faktisk kritisert av FN for dårlig beskyttelse pga dette.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hatet ja, enig.

Men dette er en side som parodierer fundamentalister som vil nekte homofile likestilling og kjønnsnøytralt ekteskap. Så det er faktisk dem (fundamentalistene) som bør kritiseres, og det er jo nettopp det denne siden gjør. På en humoristisk måte.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er skummelt med nettsider som diskriminerer andre pga religion/tro, ja... Slike sider er med på å nøre opp under hat - og mange lar seg påvirke.

Skjønner at man ikke kan stanse slikt, men jeg liker det ikke.. (er frista til å blande inn ABB her, men skal droppe det, for det temaet er nok utdebattert her inne :P)

Jeg skjønner virkelig ikke hva ved denne nettsiden som er rasistisk eller diskriminerende, med mindre en mener at enhver spøk som involverer legning, religion, kultur, etnisitet etc. Er diskriminerende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...