Gå til innhold

Er jeg hypoman?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Har veldig lyst til å flytte til Sverige og bli rik på eiendom.

Man kan kjøpe 3 hus med 3 leiligheter i hver for så lite som 1,5 mill.( har 900 000 sek i formue)Lånet på 600 000 er nedbetalt på litt over 3 år.(netto husleie 280 000)

Jeg har pengene når jeg selger huset,men er jeg for syk?

Hvor frisk må man være for å betale regninger og purre på husleia?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg er kanskje ikke den rette til å svare for jeg er en trygghetsliker og hadde mannen min hørt på mine råd, hadde han vel ikke fått til noenting.

Det jeg tenker etter å ha observert på hjemmebane, er at du må ha evne til å ta tak i ting fortløpende. Ikke få panikk, slik jeg ville fått, men ha et klart hode som mestrer ting etterhvert som de dukker opp. Det vil dukke opp ting hele tiden og du må ha økonomi til å takle uforutsatte utgifter. Hvis du skal leie ut 3 hus, kan du regne med at alt ikke vil gå smertefritt hele tiden.

Skrevet

''Hvor frisk må man være for å betale regninger og purre på husleia?''

Du må være så stabil over tid at du faktisk kan greie og gjøre dette. Om du er hypoman bør du vente med disse planene til du evt. "lander". Hvordan er du til vanlig?

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Hvor frisk må man være for å betale regninger og purre på husleia?''

Du må være så stabil over tid at du faktisk kan greie og gjøre dette. Om du er hypoman bør du vente med disse planene til du evt. "lander". Hvordan er du til vanlig?

Symtomfri med 100 mg zoloft.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jeg er kanskje ikke den rette til å svare for jeg er en trygghetsliker og hadde mannen min hørt på mine råd, hadde han vel ikke fått til noenting.

Det jeg tenker etter å ha observert på hjemmebane, er at du må ha evne til å ta tak i ting fortløpende. Ikke få panikk, slik jeg ville fått, men ha et klart hode som mestrer ting etterhvert som de dukker opp. Det vil dukke opp ting hele tiden og du må ha økonomi til å takle uforutsatte utgifter. Hvis du skal leie ut 3 hus, kan du regne med at alt ikke vil gå smertefritt hele tiden.

Med netto inntekt på 280 000 får man kjøpt mye proff hjelp.

Ett annet alternativ er å låne på mitt norske hus kr 5-600 000 og bare kjøpe 3-6 leiligheter.(Har 765 000 i fomue i huset) Da har jeg i allefall huset om det skulle gå galt det første året.Mulig at jeg også kan låne 2-300 000 i sverige.

Kan også la min sønn stå som eier og bare ta ut 1 G i året i lønn.Han får administrere de andre 210 000,men får bare ta ut 50 000 kr året i sin lønn.

Blir nok ett enmannsforetak eller aksjeselskap.

,

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Med netto inntekt på 280 000 får man kjøpt mye proff hjelp.

Ett annet alternativ er å låne på mitt norske hus kr 5-600 000 og bare kjøpe 3-6 leiligheter.(Har 765 000 i fomue i huset) Da har jeg i allefall huset om det skulle gå galt det første året.Mulig at jeg også kan låne 2-300 000 i sverige.

Kan også la min sønn stå som eier og bare ta ut 1 G i året i lønn.Han får administrere de andre 210 000,men får bare ta ut 50 000 kr året i sin lønn.

Blir nok ett enmannsforetak eller aksjeselskap.

,

Jeg vet ikke om jeg har fårstått deg riktig, men du har 1.2 mill i gjeld og 750.000 i formue? Er formuen det du regner med at huset ditt er verdt eller er det penger du har på konto? Hvis denne formuen ligger i huset, kan jeg ikke tenke meg at du får noe mer lån med den inntekten du har.

Gjest lykkr til
Skrevet

Synes det høres ut som en god idè, jeg. Det er jo fullt mulig at du vil lykkes, men det vet du jo ikke før du har prøvd.

Gjest Nevenyttig og Bipolar 1958
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har fårstått deg riktig, men du har 1.2 mill i gjeld og 750.000 i formue? Er formuen det du regner med at huset ditt er verdt eller er det penger du har på konto? Hvis denne formuen ligger i huset, kan jeg ikke tenke meg at du får noe mer lån med den inntekten du har.

Mindre lån.Jeg selger huset for 2 mill og får ut formuen min på 765 000.

Men jeg holder an litt og nyter vinter snø og jul.

Jeg kan også mekke på de 6 bilene jeg har.Jeg har jo så mye verktøy og dobbelt garasje.

Skal sette in en 2-3 ovner og skjære ut en dør i den ene veggen.Så kan jeg mekke hele vinteren om jeg vil.

Alle mine biler koster fra 5000-33 000.

Skrevet

Mindre lån.Jeg selger huset for 2 mill og får ut formuen min på 765 000.

Men jeg holder an litt og nyter vinter snø og jul.

Jeg kan også mekke på de 6 bilene jeg har.Jeg har jo så mye verktøy og dobbelt garasje.

Skal sette in en 2-3 ovner og skjære ut en dør i den ene veggen.Så kan jeg mekke hele vinteren om jeg vil.

Alle mine biler koster fra 5000-33 000.

Hvor skal du bo når du har solgt huset? Da vil du jo ikke ha garasjer hvor du kan mekke på biler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...