Gjest Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Hei! Har en gutt på 10 uker som jeg har bekymret meg over helt siden fødselen fordi jeg føler han virker slapp.har vært til mange leger, inkl barneklinikken på haukeland .der de sjekket hjerte med ultralyd. alle sier han er helt frisk.problemet er at jeg synest han har perioder der han er ekstremt trøtt,kan sovne kl 20 om kvelden,og avbrutt av et par måltid sove til 10 neste morgen resten av dagen går med at han er trøtt og klar for soving etter en halvtime,times våkentid. hvilene kan vare alt fra tre kvarter til tre,fire timer. han har gått fint opp i vekt og virker normal i utviklingen.smiler og er stort sett fornøyd når han er mett og nettopp har sovet.bør jeg gjøre noe mer med disse bekymringene? kan stort søvnbehov være tegn på noen sykdom? har tatt crp som var normal. han har vært forkjølet to ganger og hatt en del nyfødtutslett der noe ble litt betent. er det slik at han kan ha behov for mer søvn pga kroppen jobber me dette? er kanskje bare positivt for utvikling at han sover mye? storebroren på 2var helt motsatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det høres helt normalt ut for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterdugg Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det første jeg tenkte på da jeg startet å lese, var at han ikke fikk i seg nok næring.. -men som jeg skjønner, legger han bra på seg.. Vi er vel forskjellige alle.. Noen babyer sover lite, andre mye.. Du må bare fortsette å se an Virker alt bra, er det nok ikke noe som er galt, skal du se.. han er bare en liten "trøtting" ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Galt er det åkke som - enten de sover mye eller lite! Har hørt om slike sovebabyer før, og tror ikke du trenger å bekymre deg, så lenge h*n får i seg nok næring, legger på seg og er ordentlig våken i de våkne stundene. Tror nok en del andre mødre er misunnelig på deg! Skjønner ditt første barn var annerledes, og slik var det for meg også - førstemann sov knapt noen gang to timer i strekk og også totalt mye mindre enn andre babyer jeg visste om. Jeg var ganske sliten, og misunnelig på venninner som kunne ha sovende babyer på kafé etc. :-). Nr. to, derimot, sov 10 timer i strekk (uten mating) fra han var åtte uker. Var en skikkelig plugg og viste ingen tegn til dehydrering, så jeg var bare glad til. Valgte (etter bekreftelse fra legevenninne) å overhøre helsesøsters råd om å vekke ham på natten for å sikre at han fikk i seg nok mat. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Så lenge han legger på seg som han skal, virker fornøyd når han er våken og utvikler seg normalt, skal du ikke bekymre deg. Nyt det så lenge det varer. Mine to hadde også veldig ulikt søvnbehov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Du beskriver en baby som du mener sover mer enn vanlig og virker av den grunn mye trett.Han spiser normalt, viser normal psykomotorisk utvikling, smiler og viser normal kontakt.Hjerteundersøkelse var normal.- Alt dette peker på at den motoriske del av hjernen fungerer normalt og at psyken også utvikler seg normalt. Alt er viktige markører for at barnet viser generell normal utvikling. Søvnbehovet hos barn variere.Forsøk å registrerere over noen tid hvor mye / lenge barnet sover og hvorledes søvnen kan variere gjennom døgnet og la lege vurdere funnene for å avgjøre om det er noe unormalt i disse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.