Gå til innhold

Jeg blir bare særere og særere

Anbefalte innlegg

Gjest Grunn til bekymring?

...lagt merke til det i det siste. For det første - jeg har brukt lang tid på å akseptere meg selv for den jeg er. Dvs ikke altfor utadvendt, men heller ikke sjenert eller blyg. Introvert.

Har aldri kunnet nå opp til "målene" om å ha mange venner være veldig sosial osv. Men det har ikke plaget meg, derimot har jeg bekymret meg over at jeg ikke har hatt behovene for å være særlig sosial. Jeg elsker å være alene. Oppvekst: Jeg hadde noen få, nære venninner. Et par av dem har jeg fortsatt. Jeg fikk alltid en del oppmerksomhet fra gutta, men kunne ikke fordra det. ViIle skli inn i mengden og ikke stikke meg ut, så jeg kledde meg "stygt" for ikke å være attraktiv.... Høres jo helt villt ut. Så den gangen var jeg virkelig forvirret, det er godt å skjønne hva som "feiler" meg.

De siste året har jeg gått inn for å godta meg selv som den jeg er, og følgen er at jeg merker jeg blir bare særere. Jeg ønsker nesten ikke noe kontakt med de (få) vennene jeg har. Jobber, og kontakten med kolleger og selvsagt familie (mann, barn, svigerfamilie, min egen familie) holder i massevis. Gjerne en fest med venninner kanskje hver 3. mnd, men det holder. For i tillegg har man jo et par årlige tilstelninger å gå på, det er sommerfest og julebord med jobb, det er foreldretreff via skolen, og vips er man faktisk sosial flere ganger i mnd.

Jeg er i begynnelsen av 30-åra, burde det bekymre meg at jeg egentlig ønsker å trekke meg enda litt mer unna? Eller skal jeg bare fortsette å lytte til mine egne behov? De går jo ikke ut over noen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/371067-jeg-blir-bare-s%C3%A6rere-og-s%C3%A6rere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sær og sær fru Blom

jeg er ganske lik, har funnet ut at jeg er akkurat så sosial som jeg vil sjøl, så får de ekstroverte være hypersosiale. Lurer de så forklarer jeg forskjellen på folk.

anbefaler "The introvert advantage" og andre bøker av denne damen:

http://hiddengiftsoftheintrovertedchild.com/

Annonse

Gjest Grunn til bekymring?

sær og sær fru Blom

jeg er ganske lik, har funnet ut at jeg er akkurat så sosial som jeg vil sjøl, så får de ekstroverte være hypersosiale. Lurer de så forklarer jeg forskjellen på folk.

anbefaler "The introvert advantage" og andre bøker av denne damen:

http://hiddengiftsoftheintrovertedchild.com/

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...