Gå til innhold

Wii, Playstation eller X-box?

Luska

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lite bevandret i tv-spillverdenen. Vi har aldri hatt hverken Wii, Playstation eller X-box. Vurderer nå å kjøpe det til 8-åringen til jul.

Hvilke av de tre anbefaler dere? Eller finnes det flere typer enn disse tre? Skal vel hovedsaklig spilles av 8-åringen, og kanskje en del av mor og litt av far...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Wii. Synes det er positivt at man faktisk må bruke kroppen for å spille.

Wii har noe svakere grafikk enn de to andre, men er vel den som er mest innrettet mot barn med hensyn til dedikerte spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spillkonsollen

Vi har både playstation 3 og Wii.

Det var wii vi kjøpte først. Og da ble den veldig mye brukt. Playstation 3 kjøpte vi til jul i fjor. Siden den kom i hus er det ikke tvil om hvem som brukes mest - og det er ps3.

Men jeg synes det er mye lettere å fa tak i spill til barn til wii konsollen sammenlignet med ps3 konsollen.

Det er bilspill og fifa det har gått i på ps3 siste året - og det er greie spill - men ellers synes jeg det er vanskelig med skikkelige barnespill. Barnet er tross alt ikke mer enn 10 år. Synes det er mye litt mer voldsomme spill på ps3, vold, blod og krig.

Men mye mulig jeg som er lite oppdatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har x-box og wii.

Ungene på 7 og 9 år bruker x-boxen mest. har også kjøpt kinect som er en liten boks man kobler til x.boxen og kan spille feks bowling, rafting osv helt uten fjernkontroller.

Ungene synes at feks harry potterspill er vanskeligere å styre nøyatig med wiikontrollen enn med x-boxen. På wii spiller de egentlig kun mariospillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare Wii nå, og er veldig fornøyd med den. Det er gode spill til den som passer både for vår minste (6) og vår eldste (snart 41) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har x-box og wii... Guttungen på 12 bruker x-box'en en del, men når alle ungene skal spille sammen, og når vi voksne skal være med, så er det wii som gjelder! Både 12, 11 og snart 6-åringen digger wii - 16-åringen synes det er kult og det samme synes selv farmor og farfar! Så her kan man samles alle mann.

Anbefaler wii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...