Gå til innhold

mensen

Gjest pinligemeg

Anbefalte innlegg

Gjest pinligemeg
Skrevet

jeg er fjorten år, og har ikke hatt mensen enda! jeg har prøvd tamponger tre ganger for å liksom få igang menstruasjonen, men fant fort ut at det ikke virket! hva kan jeg gjøre?

Skrevet

Hvor tung er du? Du får ikke igang mensen ved å bruke tamponger... Kroppen må selv produsere de hormonene som gjør at du får mensen, og dette kommer igang når kroppen er klar. Noen er eldre enn 14 første gang de får mensen, så du kan sikkert ta det med ro :)

Gjest Faustina
Skrevet

Du får ikke igang mensen ved å bruke tampongen, det er ikke slik det fungerer. Noen får mensen sent, og 14 år er ikke veldig sent. Den kommer når den kommer, det går sin naturlige gang det:-)

Skrevet

Jeg skjønner at det er et tema som opptar deg - det er jo naturlig i den alderen. Men det er ikke noe du kan gjøre for å fremskynde dette - naturen går sin gang.

Men jeg husker godt hvordan vi sammenlignes oss med de andre jentene og lurte på når dette ville komme, for så etter kort tid tenke: Hva i all verden var dette å lengte etter?! *he he*

Som de andre har sagt er det ikke unormalt at man ikke har ffått mens når man er 14. Mener å huske at en av mine venninner var nesten 17, og det har gått henne helt fint i livet, både med mann og barn og andre ting :-)

Skrevet

Du kan ikke gjøre noe som helst - hvis du da ikke spiser altfor lite. Jeg mener ikke at man får den fortere jo mer man spiser, men den kan drøye litt hvis du er svært undervektig.

Noen opplever å bli en god del cm høyere i løpet av kortere tid enn "hittil vanlig", like før mensen kommer. Hvis du merker noe sånt, kan den være like rundt hjørnet. Men det er ikke slik for alle.

Jeg fikk mensen da jeg var 11 1/2 og kunne gjerne ventet litt. Jeg har hatt den i over 40 år og synes det holder. Om noen år lurer du kanskje på hva du egentlig lenget etter :-)

Ikke vær bekymret, du høres helt normal ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...