Gå til innhold

påvirket av andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager arrogansen her. Du har helt rett. Jeg husker bare at jeg spurte NHD om nettopp dette, og han svarte ja på at en person som får riktige ( både type og dose) medisiner og som tar dem slik legen har sagt, er frisk. Men det er fullt mulig at jeg husker helt feil...

Skal se om jeg finner det innlegget. Jeg er helt inneforstått med at det er jeg som tar feil her.

Et stort antall av de med bipolar lidelse vil fungere svært godt dersom de får korrekt medisinering, og mange vil være symptomfrie i lange perioder. Det er god grunn til å være optimistisk i forhold til mulighetene av å holde sykdommen i sjakk. Det er sikkert i en slik sammenheng nhd har gitt sin kommentar. Dessverre finnes det jo også unntak fra hovedregelen, og det er et slikt unntak jeg har beskrevet.

Tilsvarende gjelder også i forhold til det med å få god hjelp fra helsevesenet. Et stort antall mennesker får daglig god hjelp i psykiatrien. En del pasienter saboterer sine egne muligheter til fremgang gjennom å ikke følge opp behandlingen konstruktivt, og vil således godt kunne ansvarliggjøres for at ting ikke fungerer. Men så har man også en god del unntak; mennesker som gjør det de kan forventes å gjøre i forhold til hjelpeapparatet og som allikevel ikke gis adekvat hjelp.

Grunnen til at jeg er opptatt av at også unntakene bør være kjente, er at de som tilhører unntakskategorien ofte blir tillagt skyld for at ting ikke fungerer. Dersom man har en psykisk lidelse som det ikke gis adekvat behandling for, og man så i tillegg tildeles skylden for at helsevesenet ikke fungerer, så vil dette i seg selv være en stor tilleggsbelastning.

Når det er sagt; jeg holder også alltid flere muligheter åpne når folk klager over dårlig behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...