Gå til innhold

Bursdagsselskap - hvordan få plass?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst noen gode tips her, kjenner jeg... 1.klassesnuppe fyller 6 år om to uker. De er 10 jenter i klassen, og jeg tenker å invitere alle. I den ene parallellklassen går det fire jenter fra bhg hennes som jeg også vil invitere. Så er det ei annen venninne som hun har kjent siden hun ble født som også skal inviteres. Jeg skal altså ha plass til 15 6-åringer i et par timer inne i huset her - som nok er gjennomsnittlig stort, men stue og kjøkken er ikke spesielt stort allikevel...

Tips til hvordan man løser dette?? Hun er første jente som har bursdag etter at skolen startet i klassen sin, så jeg har lyst til å ha det hjemme her (type invitere alle i klassen og se hvor hun bor liksom...), selvom det selvfølgelig kunne være fristende å ha det utenfor hjemmet et sted (bowlingbursdag kommer på over 2000 kroner, og jeg føler det er uaktuelt...)

Hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

Jeg har alltid bedt alle av samme kjønn i mine barns bursdager Plass er ikke noe problem, etter min erfaring, med ett unntak: Sitteplasser rundt bordet. Vi har løst det ved å sette sammen flere bord og dra fram absolutt alt som kan minne om stoler - krakker, fotskammeler osv.

Nå sist da familiens yngste hadde bursdag kom det, hm, 12 åtteåringer. Jeg laget pølsebod i kjøkkendøra og så spiste de der de ville spise. Noen satt rundt spisestuebordet, noen satt to på en stol, andre satt ved salongbordet. Det er utrolig hvor mange barn som kan klemmes sammen i en treseters sofa!

Bortsett fra under spisinga sprer de seg utover for å leke. Vi låste av de to eldste barnas rom (de hadde ikke lyst til at rommene deres skulle bli invadert av en flokk åtteåringer). Ellers fikk de fri tilgang over hele huset. Noen (mange) gikk ut, så vi voksne delte oss. En ute og en inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid bedt alle av samme kjønn i mine barns bursdager Plass er ikke noe problem, etter min erfaring, med ett unntak: Sitteplasser rundt bordet. Vi har løst det ved å sette sammen flere bord og dra fram absolutt alt som kan minne om stoler - krakker, fotskammeler osv.

Nå sist da familiens yngste hadde bursdag kom det, hm, 12 åtteåringer. Jeg laget pølsebod i kjøkkendøra og så spiste de der de ville spise. Noen satt rundt spisestuebordet, noen satt to på en stol, andre satt ved salongbordet. Det er utrolig hvor mange barn som kan klemmes sammen i en treseters sofa!

Bortsett fra under spisinga sprer de seg utover for å leke. Vi låste av de to eldste barnas rom (de hadde ikke lyst til at rommene deres skulle bli invadert av en flokk åtteåringer). Ellers fikk de fri tilgang over hele huset. Noen (mange) gikk ut, så vi voksne delte oss. En ute og en inne.

Jeg er forsåvidt ikke bekymret for plassen annet enn under spisingen, nei.... Det burde jeg kanskje presisert... ;) Resten av tiden får de spre seg rundt i huset som de vil!

Kjøkkenbord inn i stua ved siden av stuebordet kanskje, så sitter noen i hjørnesofa'n og noen på stoler? Blir veldig høydeforskjell da, men de er ihvertfall i samme rom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, som jeg kjenner meg igjen! Minstemann fylte 6 for 1 uke siden, og jeg ante ikke hvordan jeg skulle løse det. Han skulle invitere alle gutten i klassen (14 stk) + noen jenter + noen nabogutter som begynner på skolen neste år.

Vi ordnet det slik:

Vi gikk sammen med 2 andre gutter i klassa som også fyller år nå på høsten, og så inviterer vi til utebursdag. Vi skal holde på et sted i nærheten med grillmuligheter under tak, samt stort område til å springe på :)

Vi har ordnet oss med noen ekstra foreldre og noen snille storesøsken som skal hjelpe til med å holde et øye på en vilter flokk :)

Vi gjør det veldig enkelt. Griller pølser og serverer sjokoladekake og sjokolademuffins. Skal ha noen leker i bakhånd, men regner med det blir mest frilek.

Kanskje dere kan gjøre noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, som jeg kjenner meg igjen! Minstemann fylte 6 for 1 uke siden, og jeg ante ikke hvordan jeg skulle løse det. Han skulle invitere alle gutten i klassen (14 stk) + noen jenter + noen nabogutter som begynner på skolen neste år.

Vi ordnet det slik:

Vi gikk sammen med 2 andre gutter i klassa som også fyller år nå på høsten, og så inviterer vi til utebursdag. Vi skal holde på et sted i nærheten med grillmuligheter under tak, samt stort område til å springe på :)

Vi har ordnet oss med noen ekstra foreldre og noen snille storesøsken som skal hjelpe til med å holde et øye på en vilter flokk :)

Vi gjør det veldig enkelt. Griller pølser og serverer sjokoladekake og sjokolademuffins. Skal ha noen leker i bakhånd, men regner med det blir mest frilek.

Kanskje dere kan gjøre noe lignende?

Tanken har streifet meg, men to av jentene i parallellklassen (fra bhg) har bursdag i går og i dag, og de slo seg sammen og feiret i dag... Det er ingen som har før snuppelura har (et tvillingpar i klassen fyller en måned etter, men jeg kjenner dem overhodet ikke, jeg har bare sett det på kalenderen i klasserommet....)

Nei, jeg tror nok vi må prøve å få det til her... På en eller annen måte.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Det nærmer seg jo Halloween, ikke sant. Hva med å lage en liten tema-fest? Alle møter opp i skumle klær. Møbler og diverse er skjøvet vekk så du får stor plass på gulvet. Det dekker du med puter, som gjestene kan sitte på. Litt skummel belysning og litt gresskar med telys i. Nå er det lenge siden min var seks, så kanskje det blir litt for skummelt/vanskelig å organisere ut fra alderen. Men tror kanskje det kunne vært en litt kul og annerledes bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Man trenger jo ikke sitte ved bordet for å spise? Puter på gulvet og pølse/kake/bolle i hånda funker fint!

Samme tenker jeg. Vi har hatt opptil 25 barn på en gang - og dekker ikke akkurat opp langbord til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke sitte ved bordet for å spise? Puter på gulvet og pølse/kake/bolle i hånda funker fint!

Poenget er at snart 6-åringen vil ha bord selv - men jeg kan selvfølgelig lufte andre muligheter for henne - hadde vært greit for meg altså!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at snart 6-åringen vil ha bord selv - men jeg kan selvfølgelig lufte andre muligheter for henne - hadde vært greit for meg altså!! :)

Hvis du får lånt deg noen benker til å ha rundt bordet, er det utrolig hvor mange små rumper du klarer å få presset inn rundt et bord. :-) De trenger ikke å ha såpass mye plass hver som en spisestuestol tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...