Gå til innhold

Jeg klarte det "umulige" i helgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en veldig fin helg, vært på kurs og lært mye nyttig. Men det som er grunnen for at jeg ønsker å dele dette med dere er at jeg i helgen har klart å delta på lik linje som alle de andre, i diskusjoner, gruppeoppgaver, idemyldringer m.m. Jeg var meg selv, snakket om tema for kurset og følte meg akseptert og på lik linje med de andre, og ikke underlegen som jeg normalt føler meg. Det var veldig befriende og så er det en god følelse å tenke på at jeg er fornøyd med meg selv for en gangs skyld. Dette skal jeg prøve å "holde på" så lenge som mulig. Håper flere enn meg her inne har hatt en god helg også!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hyggelig melding :-)

Skrevet

Grattis! Det må føles vidunderlig. Jeg har ikke klart det. Satt stum som en østers på et familieselskap. Følte meg mindreverdig og dum. Det var vidundelig å komme hjem og isolere meg igjen, Har allikevel hatt det fint. deilig ¨å være alene hjemme med barna.

hold på den gode følelsen! Nå har du fått bevis på at det er mulig.

Skrevet

Grattis! Det må føles vidunderlig. Jeg har ikke klart det. Satt stum som en østers på et familieselskap. Følte meg mindreverdig og dum. Det var vidundelig å komme hjem og isolere meg igjen, Har allikevel hatt det fint. deilig ¨å være alene hjemme med barna.

hold på den gode følelsen! Nå har du fått bevis på at det er mulig.

Vet hvordan det er å ha det slik, ikke noen god følelse. Tror det som var med på å gjøre det mulig var at jeg kunne prate om noe annet enn meg selv (ikke personlig, men faglig). Kanskje det kan hjelpe deg også å prøve sosial omgang på andre premisser? I tillegg så kjente jeg ingen av deltagerne fra før, så jeg kunne starte med "blanke ark".

Har problemer med å være personlig/åpne meg for både kjente og ukjente, men det skyldes kanskje mer min lave selvfølelse. Uansett har jeg bevist for meg selv at jeg klarte å være på lik linje som andre, og det gir et håp om at det kan gå på andre arenaer også, selv om det fremdeles er en jobb igjen å gjøre.

Skrevet

Tusen takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene. =)

Godt å kunne dele gleden jeg følte når jeg kom hjem med andre, for da blir den på en måte mer "ekte" og ikke noe jeg kan vri til å bli noe betydningsløst og falskt i ettertid fordi jeg ikke stoler/tror på meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...