Gå til innhold

NHD - Forhold mellom pasient og fysioterapeut?

Gjest det er i motbakke det går oppover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg har et ganske kort spørsmål.

Jeg er for tiden lagt inn på en åpen post pga depresjon. Der får jeg fysioterapi og har fått et godt øye til fysioterapeuten. Det er mulig hun har fått et godt øye til meg også mtp de signalene jeg har fått, men jeg er ikke helt sikker.

Så spørsmålet mitt er hvor lenge etter avsluttet behandlingsforhold man eventuelt kan innlede et forhold? Det har forøvrig ikke skjedd noe uprofesjonelt til nå.

Takk takk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er stor forskjell på noen timer på en vond skulder og en behandlingsserie med psykomotorisk fysioterapi. Derfor: 3 mnd - 3 år.

Skrevet

Det er stor forskjell på noen timer på en vond skulder og en behandlingsserie med psykomotorisk fysioterapi. Derfor: 3 mnd - 3 år.

Hei igjen.

Jeg får behandling for en stokk stiv rygg / hofteparti. Behandlingen går ut på øvelser som skal løse opp spenningen i nevnte partier og bli mer bevisst på hvilke muskler man bruker i forskjellige stillinger. Vi har ikke hatt en eneste massasjetime og det har jeg fått beskjed om at vi heller ikke skal fokusere på. Altså ingen psykomotorisk fysoterapi.

Blir dette "bare se, men ikke røre" i 3 år? ;)

Gjest hva med det?
Skrevet

Hei igjen.

Jeg får behandling for en stokk stiv rygg / hofteparti. Behandlingen går ut på øvelser som skal løse opp spenningen i nevnte partier og bli mer bevisst på hvilke muskler man bruker i forskjellige stillinger. Vi har ikke hatt en eneste massasjetime og det har jeg fått beskjed om at vi heller ikke skal fokusere på. Altså ingen psykomotorisk fysoterapi.

Det er lov å tenke selv og gjøre seg opp en vurdering selv etter det svaret nhd gav deg....

Skrevet

Hei igjen.

Det finnes dem som har et altfor stort ego og selvbilde, som ser en potensiell frier i ethvert menneske...

Disse har også en tendens til å tolke ting i favør til seg selv, for på den måten å styrke sitt ego og selvfølelse enda mer...

Skrevet

''Det er stor forskjell på noen timer på en vond skulder og en behandlingsserie med psykomotorisk fysioterapi. Derfor: 3 mnd - 3 år.''

Vil det at vedkommende behandles av fysioterapeuten under en innleggelse på psykiatrisk avdeling ha betydning i denne sammenhengen? Har inntrykk av at man er ekstra strenge med slike vurderinger der hvor det er psykiatri involvert? Forutsetter da at fysioterapeuten er en del av behandlingspersonalet på avdelingen og ikke "tilhører" en egen felles fysioterapiavdeling for hele sykehuset.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Det er stor forskjell på noen timer på en vond skulder og en behandlingsserie med psykomotorisk fysioterapi. Derfor: 3 mnd - 3 år.''

Vil det at vedkommende behandles av fysioterapeuten under en innleggelse på psykiatrisk avdeling ha betydning i denne sammenhengen? Har inntrykk av at man er ekstra strenge med slike vurderinger der hvor det er psykiatri involvert? Forutsetter da at fysioterapeuten er en del av behandlingspersonalet på avdelingen og ikke "tilhører" en egen felles fysioterapiavdeling for hele sykehuset.

Ja, det vil nok være av betydning.

Uansett bør trådstarter at det med ro og være avventende. Det finnes utrolig mange særdeles hyggelige og imøtekommende helsepersonell som overhode ikke har andre tanker med å være hyggelige enn det å gjøre en god jobb.

Om det mot formodning skulle være sterkere følelser inne i bildet, er det helsepersonellet selv som må rådføre seg med sine overordnede vedr "karenstid".

Skrevet

Ja, det vil nok være av betydning.

Uansett bør trådstarter at det med ro og være avventende. Det finnes utrolig mange særdeles hyggelige og imøtekommende helsepersonell som overhode ikke har andre tanker med å være hyggelige enn det å gjøre en god jobb.

Om det mot formodning skulle være sterkere følelser inne i bildet, er det helsepersonellet selv som må rådføre seg med sine overordnede vedr "karenstid".

Dette høres fornuftig ut og jeg tror jeg går for denne løsningen. :)

Takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...