UlrikkeE Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Snuppelura er skikkelig forkjøla... Snørr herfra til evigheten, hun snyter seg, sprayer, hoster, nyser og står i... I formiddag hadde hun 38,2 - ellers har hun ligget på 37,7-37,9... Spørsmålet er så klart - skole i morra eller ikke? Jeg heller mot ikke, men burde hun gå? Jeg mener unger skal på skolen, men kanskje ikke for enhver pris liksom?? (synes sånt som dette er så vanskelig - er mye enklere dersom ungen har 39,5 ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Være hjemme, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Være hjemme og komme raskere til hektene igjen og kanskje ikke smitte halve klassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Vent med å bestemme til i morgen tidlig. Dersom hun ikke virker noe bedre, så synes jeg hun kan få være hjemme. Dersom hun spretter ut av senga og virker frisk og opplagt, bør hun selvsagt gå på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shilapila Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Være hjemme. Hun er ikke frisk i det hele tatt. Hvis hun er bra i løpet av dagen i morgen kan hun gå på tirsdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Være hjemme og komme raskere til hektene igjen og kanskje ikke smitte halve klassen. Det med smitte er vanskelig... Hun var ikke like sylte i morges, og skulle i en bursdag fra klokka 12... Jeg tok tempen for sikkerhets skyld først, den var på 37... Da hun kom hjem var den på 38,2 og hun var mye tettere... Mulig hun har smittet noen i dag, men det var i så fall ikke meningen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Være hjemme, synes Godt å høre at jeg ikke er overhysterisk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Vent med å bestemme til i morgen tidlig. Dersom hun ikke virker noe bedre, så synes jeg hun kan få være hjemme. Dersom hun spretter ut av senga og virker frisk og opplagt, bør hun selvsagt gå på skolen. Sant nok... Jeg bare vet hvor ufattelig ubehagelig jeg synes det er å være på jobb når hele systemet er så sylta som hun er nå... Men har det meste "tørket inn" til i morra, så klart... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Være hjemme. Hun er ikke frisk i det hele tatt. Hvis hun er bra i løpet av dagen i morgen kan hun gå på tirsdag. Nei, frisk er hun ikke - men spørsmålet er om hun er ordentlig SYK (hvis det er mulig å forstå forskjellen ) Jeg ville egentlig bare sjekke om jeg var overhysterisk som vurderte å ha henne hjemme i morra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hva har hun på skolen å gjøre? Smitte de andre? Nei, hold jenta di hjemme! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Om barna skal være hjemme hver gang de er forkjølet, så blir det dårlig med skolegang Jeg synes det er greit å se an allmentilstanden. Er barnet rimelig nær normalt aktivitetsnivå, og naturligvis feberfri, så kan det på skolen. Det går an å be om at barnet får litt begrenset utetid, dersom dette er et alternativ fra skolen sin side. (Det er det hos oss.) Om barnet virker slitent, er slapp og ikke orker å være med på det det pleier - så ville jeg nok vurdert å holde barnet hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg synes også man i utgangspunktet skal på skolen. Men etter beskrivelsen virker det absolutt som om hun ville ha godt av en dag hjemme. Det er forskjell på litt snufs og pottetetthet med feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg hadde som sagt lyst til å holde henne hjemme, men var usikker på om folk mente at hun var frisk nok til å gå på skolen Nå er vi hjemme i dag! Tempen er mer eller mindre normal på henne, men snørra er der i høyeste grad. Så tar vi denne dagen for å se om tempen stiger igjen i ettermiddag, eller om formen er fin og hun er klar igjen i morra! Jeg jobber i barnehage og er absolutt for smittebegrensning, men man kan ikke være hjemme hver gang man hoster og nyser litt - det har ihvertfall ikke jeg verken mulighet til eller ønske om... Sender melding til læreren hennes på It's learning og hører om de gjør noe i den ene boka vi har her hjemme i dag, så kan vi gjøre det her også (andre boka har vært levert inn til retting...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva har hun på skolen å gjøre? Smitte de andre? Nei, hold jenta di hjemme! Jeg synes det er forskjell på en vanlig forkjølelse og ekstra snørrete og "nestenfeber" - jeg kan ikke holde ungen hjemme hver gang hun er vanlig forkjølet men fin i formen... Men jeg er enig i dette tilfellet, ellers hadde jeg jo ikke spurt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Om barna skal være hjemme hver gang de er forkjølet, så blir det dårlig med skolegang Jeg synes det er greit å se an allmentilstanden. Er barnet rimelig nær normalt aktivitetsnivå, og naturligvis feberfri, så kan det på skolen. Det går an å be om at barnet får litt begrenset utetid, dersom dette er et alternativ fra skolen sin side. (Det er det hos oss.) Om barnet virker slitent, er slapp og ikke orker å være med på det det pleier - så ville jeg nok vurdert å holde barnet hjemme. Jeg er enig med deg, man kan ikke være hjemme hver gang man er forkjølet! Denne gangen syntes jeg hun var EKSTRA snørrete, og ville holde henne hjemme - men så tenkte jeg at jeg kanskje var i overkant forsiktig Godt å få bekreftet at flere tenker som meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg synes også man i utgangspunktet skal på skolen. Men etter beskrivelsen virker det absolutt som om hun ville ha godt av en dag hjemme. Det er forskjell på litt snufs og pottetetthet med feber. Nettopp - det er forskjell på vanlig forkjølelse og ekstramyesnørr Og i tillegg var jo tempen i høyeste laget... Vi er hjemme i dag vi Hun ligger under dyna og ser på tv... Tror hun koser seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Nettopp - det er forskjell på vanlig forkjølelse og ekstramyesnørr Og i tillegg var jo tempen i høyeste laget... Vi er hjemme i dag vi Hun ligger under dyna og ser på tv... Tror hun koser seg... ''Nettopp - det er forskjell på vanlig forkjølelse og ekstramyesnørr Og i tillegg var jo tempen i høyeste laget...'' Nemlig. ) Om man bare snørrer litt og hoster litt, men ellers er i grei form så må man på skole eller jobb, men dersom man er slapp og litt varm og tufs og snørrer masse så kan man ta en dag eller to hjemme for å komme til hektene igjen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Dette er alltid vanskelig! Derfor har jeg lest tråden din med stor interesse jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er enig med deg, man kan ikke være hjemme hver gang man er forkjølet! Denne gangen syntes jeg hun var EKSTRA snørrete, og ville holde henne hjemme - men så tenkte jeg at jeg kanskje var i overkant forsiktig Godt å få bekreftet at flere tenker som meg! Det er ikke alltid lett å vite hva som er riktig å gjøre... Og av og til holder man barna unødvendig hjemme, andre ganger sender man dem på skolen når de burde vært hjemme... Men, vi lærer vel, og blir kanskje flinkere etterhvert Uansett, godt å ha DOL å støtte seg på, og godt å ha mulighet til å være hjemme med barna når de er syke God bedring til førsteklassingen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er ikke alltid lett å vite hva som er riktig å gjøre... Og av og til holder man barna unødvendig hjemme, andre ganger sender man dem på skolen når de burde vært hjemme... Men, vi lærer vel, og blir kanskje flinkere etterhvert Uansett, godt å ha DOL å støtte seg på, og godt å ha mulighet til å være hjemme med barna når de er syke God bedring til førsteklassingen Nå var vi akkurat en snartur i butikken - og selvom hun er tett, så er formen mye bedre... Tipper det blir skole i morra (så får man heller vurdere om man skal prøve å trikse til at man dropper SFO etterpå... ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.