Gå til innhold

NHD, tolking av analyseresultat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du anledning til å hjelpe med å tolke analyseresultat av serumkonsentrasjon på et par medisiner?

Skrevet

Kanskje lurt å oppgi verdiene samt medikamentdoser, så slipper han å svare to ganger :-)

Skrevet

Kanskje lurt å oppgi verdiene samt medikamentdoser, så slipper han å svare to ganger :-)

S-Escitalopram (20mg): 110 nmol/L (Demetylescitalopram 68 nmol/L)

S-Quetiapin (200 mg): 40 nmol/L (N-Dealkylquetiapin 198 nmol/L)

Tillegg: Kan man trappe noe ned på cipralexen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

S-Escitalopram (20mg): 110 nmol/L (Demetylescitalopram 68 nmol/L)

S-Quetiapin (200 mg): 40 nmol/L (N-Dealkylquetiapin 198 nmol/L)

Tillegg: Kan man trappe noe ned på cipralexen?

For å tolke godt, må en vite hva en ville med prøvetakingen. Er effekten god eller ikke? Er det for mye bivirkninger eller ikke?

Til tallene: Escitalopram: Referanseområde 20-120. Om effekten er meget god, _kan_ det være rom for reduksjon til 15 mg.

Quetiapin: Referanseområde 50-700. Du vil sannsynligvis har nytte av en doseøkning til 300 mg.

Skrevet

For å tolke godt, må en vite hva en ville med prøvetakingen. Er effekten god eller ikke? Er det for mye bivirkninger eller ikke?

Til tallene: Escitalopram: Referanseområde 20-120. Om effekten er meget god, _kan_ det være rom for reduksjon til 15 mg.

Quetiapin: Referanseområde 50-700. Du vil sannsynligvis har nytte av en doseøkning til 300 mg.

Takk for det .

Er usikker på hva man ville, kanskje se om medisineringen var optimal. Har lite bivirkninger. Kunne gjerne hatt litt mer effekt. (Hvis det da ikke er snakk om for høy effekt og at det ikke er bra på et eller annet vis, så kanskje jeg skulle prøvd å trappe ned cipralex og se hva som skjer).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for det .

Er usikker på hva man ville, kanskje se om medisineringen var optimal. Har lite bivirkninger. Kunne gjerne hatt litt mer effekt. (Hvis det da ikke er snakk om for høy effekt og at det ikke er bra på et eller annet vis, så kanskje jeg skulle prøvd å trappe ned cipralex og se hva som skjer).

Jeg synes det mest nærliggende tilta må være å la Cipalex være uendret og øke Seroquel til 300 mg.

Skrevet

Jeg synes det mest nærliggende tilta må være å la Cipalex være uendret og øke Seroquel til 300 mg.

Okeida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...