Gjest cipp Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Har du anledning til å hjelpe med å tolke analyseresultat av serumkonsentrasjon på et par medisiner? 0 Siter
frosken Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Kanskje lurt å oppgi verdiene samt medikamentdoser, så slipper han å svare to ganger :-) 0 Siter
Gjest cipp Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Kanskje lurt å oppgi verdiene samt medikamentdoser, så slipper han å svare to ganger :-) S-Escitalopram (20mg): 110 nmol/L (Demetylescitalopram 68 nmol/L) S-Quetiapin (200 mg): 40 nmol/L (N-Dealkylquetiapin 198 nmol/L) Tillegg: Kan man trappe noe ned på cipralexen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. oktober 2011 Skrevet 20. oktober 2011 S-Escitalopram (20mg): 110 nmol/L (Demetylescitalopram 68 nmol/L) S-Quetiapin (200 mg): 40 nmol/L (N-Dealkylquetiapin 198 nmol/L) Tillegg: Kan man trappe noe ned på cipralexen? For å tolke godt, må en vite hva en ville med prøvetakingen. Er effekten god eller ikke? Er det for mye bivirkninger eller ikke? Til tallene: Escitalopram: Referanseområde 20-120. Om effekten er meget god, _kan_ det være rom for reduksjon til 15 mg. Quetiapin: Referanseområde 50-700. Du vil sannsynligvis har nytte av en doseøkning til 300 mg. 0 Siter
Gjest cipp Skrevet 20. oktober 2011 Skrevet 20. oktober 2011 For å tolke godt, må en vite hva en ville med prøvetakingen. Er effekten god eller ikke? Er det for mye bivirkninger eller ikke? Til tallene: Escitalopram: Referanseområde 20-120. Om effekten er meget god, _kan_ det være rom for reduksjon til 15 mg. Quetiapin: Referanseområde 50-700. Du vil sannsynligvis har nytte av en doseøkning til 300 mg. Takk for det . Er usikker på hva man ville, kanskje se om medisineringen var optimal. Har lite bivirkninger. Kunne gjerne hatt litt mer effekt. (Hvis det da ikke er snakk om for høy effekt og at det ikke er bra på et eller annet vis, så kanskje jeg skulle prøvd å trappe ned cipralex og se hva som skjer). 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. oktober 2011 Skrevet 20. oktober 2011 Takk for det . Er usikker på hva man ville, kanskje se om medisineringen var optimal. Har lite bivirkninger. Kunne gjerne hatt litt mer effekt. (Hvis det da ikke er snakk om for høy effekt og at det ikke er bra på et eller annet vis, så kanskje jeg skulle prøvd å trappe ned cipralex og se hva som skjer). Jeg synes det mest nærliggende tilta må være å la Cipalex være uendret og øke Seroquel til 300 mg. 0 Siter
Gjest cipp Skrevet 20. oktober 2011 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg synes det mest nærliggende tilta må være å la Cipalex være uendret og øke Seroquel til 300 mg. Okeida. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.