Gå til innhold

Mensen og Negative tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg er ei jente på 19 år. For ca 2 mnd siden, ca. 18-19 august så sluttet jeg på p-pillen, siden så har jeg ikke fått mensen. Jeg og min samboer har sex ca 1-2 dager i uken og han spruter aldri inn. Den siste graviditetstesten jeg tok var Tirsdag forrige uke. I går hadde vi samleie og han sprutet inn. 2 tester har jeg tatt og begge var negative. Hvorfor får jeg ikke mensen/hva er det som skjer?? MVH Meg

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ganske vanlig at det tar et par måneder å få igjen mensen etter p-piller.

Vet ikke om du ønsker å bli gravid eller ikke, men om du ikke gjør det, håper jeg du skaffer deg prevensjon. Å "hoppe av i svingen" er alt annet enn sikkert - det kjenner jeg flere levende eksempler på.

Skrevet

Det er ganske vanlig at det tar et par måneder å få igjen mensen etter p-piller.

Vet ikke om du ønsker å bli gravid eller ikke, men om du ikke gjør det, håper jeg du skaffer deg prevensjon. Å "hoppe av i svingen" er alt annet enn sikkert - det kjenner jeg flere levende eksempler på.

Ok :) Nei, her ønskes det en graviditet.

Skrevet

Prøver dere å bli gravide? Hvis ikke så bruk prevensjon!

Hvis dere prøver å bli gravide så ta det med ro. De færreste blir gravide på første syklus. Positiv test får du først når mensen uteblir så dersom du har blitt befruktet de siste dagene er det for tidlig å teste positivt ennå.

Gjest Elextra
Skrevet

Ok :) Nei, her ønskes det en graviditet.

Ok, om dere ønsker å bli gravide, stusser jeg litt over at han ikke kommer inne i deg, men dere om det :P. Lykke til!

Skrevet

Prøver dere å bli gravide? Hvis ikke så bruk prevensjon!

Hvis dere prøver å bli gravide så ta det med ro. De færreste blir gravide på første syklus. Positiv test får du først når mensen uteblir så dersom du har blitt befruktet de siste dagene er det for tidlig å teste positivt ennå.

slik som det er med meg, hvor lang tid bør det ta før jeg skjekker med test?

Skrevet

Ok, om dere ønsker å bli gravide, stusser jeg litt over at han ikke kommer inne i deg, men dere om det :P. Lykke til!

Hehe, vet egentlig ikke hva han tenker, han vil vi skal bli det, men ikke før nå han har spruta inn. Kansje tanken har skremt han, ikke vet jeg.

Skrevet

slik som det er med meg, hvor lang tid bør det ta før jeg skjekker med test?

Du trenger ikke sjekke i hytt og pine, det er i grunnen bortkastede penger. :o) Slapp av, ikke stress og kos dere med hverandre - ikke tenk på at hvert eneste samleie skal ende i graviditet.

Gjest Elextra
Skrevet

Du trenger ikke sjekke i hytt og pine, det er i grunnen bortkastede penger. :o) Slapp av, ikke stress og kos dere med hverandre - ikke tenk på at hvert eneste samleie skal ende i graviditet.

''Du trenger ikke sjekke i hytt og pine, det er i grunnen bortkastede penger. :o) Slapp av, ikke stress og kos dere med hverandre - ikke tenk på at hvert eneste samleie skal ende i graviditet.''

Nå høres du ut som en helsesøster! Alle som har forsøkt å bli gravide har vel svidd av en liten formue på gravi-tester. Ikke dermed sagt at det er _fornuftig_ :P

Skrevet

''Du trenger ikke sjekke i hytt og pine, det er i grunnen bortkastede penger. :o) Slapp av, ikke stress og kos dere med hverandre - ikke tenk på at hvert eneste samleie skal ende i graviditet.''

Nå høres du ut som en helsesøster! Alle som har forsøkt å bli gravide har vel svidd av en liten formue på gravi-tester. Ikke dermed sagt at det er _fornuftig_ :P

''Alle som har forsøkt å bli gravide har vel svidd av en liten formue på gravi-tester''

Nei... Ikke jeg. :o) Men jeg skal innrømme at jeg var heldig og ble gravid veldig raskt og jeg skal også innrømmet at jeg i ettertid ikke fatter hvordan jeg klarte å vente i en uke etter forventet mens før jeg testet ved første svangerskap!

Skrevet

Tror jeg har tatt fem tester i mitt liv. Tre av dem var positive, og en av de negative var bare sånn for å være helt sikker på at jeg ikke trengte bekymre meg, siden mensen var litt rotete.

Men jeg er nok ikke helt typisk. Vi strevde i så mange år med å få barn nr. to at jeg ikke kunne teste hver gang jeg lurte eller håpet litt ekstra.

Skrevet

Tror jeg har tatt fem tester i mitt liv. Tre av dem var positive, og en av de negative var bare sånn for å være helt sikker på at jeg ikke trengte bekymre meg, siden mensen var litt rotete.

Men jeg er nok ikke helt typisk. Vi strevde i så mange år med å få barn nr. to at jeg ikke kunne teste hver gang jeg lurte eller håpet litt ekstra.

jeg leste om ei jente her inne som sluttet på p-pillen i november 2010 og har fortsatt ikke fått mensen tilbake. Håper jo på positiv test, men gidder egentlig ikke å skjekke. Den siste testen jeg tok var jo i forrige uke og den viste neg., men vet dere hvor lenge etter siste samleie man bør skjekke? jeg har jo ikke hatt mensen på 2 mnd.

Skrevet

Jeg har også tatt veldig få tester - tror nesten bare det har vært 3 - 2 positive og 1 negativ... :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke tatt mange tester jeg heller, men det var nok først og fremst fordi jeg ble gravid nærmest på første forsøk begge gangene.

Husker dog noen få tester i tidligere år, da jeg var temmelig engstelig for et positivt resultat...

Skrevet

jeg leste om ei jente her inne som sluttet på p-pillen i november 2010 og har fortsatt ikke fått mensen tilbake. Håper jo på positiv test, men gidder egentlig ikke å skjekke. Den siste testen jeg tok var jo i forrige uke og den viste neg., men vet dere hvor lenge etter siste samleie man bør skjekke? jeg har jo ikke hatt mensen på 2 mnd.

''Den siste testen jeg tok var jo i forrige uke og den viste neg., men vet dere hvor lenge etter siste samleie man bør skjekke? jeg har jo ikke hatt mensen på 2 mnd.''

Man tester ikke positivt før 2 uker etter befruktning vanligvis.

Skrevet

''Den siste testen jeg tok var jo i forrige uke og den viste neg., men vet dere hvor lenge etter siste samleie man bør skjekke? jeg har jo ikke hatt mensen på 2 mnd.''

Man tester ikke positivt før 2 uker etter befruktning vanligvis.

ok, tusen takk for svar :)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Om du bruker phenergan, enten som allergimedisin eller som sovemedisin så vær oppmerksom på at den kan gi negative tester selv om man er gravid. Det hendte meg.

Skrevet

Om du bruker phenergan, enten som allergimedisin eller som sovemedisin så vær oppmerksom på at den kan gi negative tester selv om man er gravid. Det hendte meg.

oj! Det eneste av legemidler jeg har brukt er cipralex, vet ikke om det han hindre i å vise graviditet på tester.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

oj! Det eneste av legemidler jeg har brukt er cipralex, vet ikke om det han hindre i å vise graviditet på tester.

Nei, jeg vet ikke noe vedrørende cipramil. Men greit å tenke igjennom hvilke medisiner man bruker. Jeg var helt sikker på at jeg var gravid, men testet kun negativt. Googlet litt på nettet ang medisinene jeg brukte. Fant ut dette, ringte produsenten og fikk som svar at det var riktig.

Skrevet

''Alle som har forsøkt å bli gravide har vel svidd av en liten formue på gravi-tester. Ikke dermed sagt at det er _fornuftig_ :P

''

Jeg har ikke tatt mange tester - men jeg har blitt relativt raskt gravid de gangene vi prøvde (etter 1-2 mnd). Jeg hadde full kontroll på mensen, og testet ca dagen etter forventet mens de tre gangene jeg var gravid.

Så har jeg fryktet graviditet noen få ganger, og vært sjeleglad for negativ test ca tre ganger!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...