Gå til innhold

Sykdom eller karakterbrist?

Anbefalte innlegg

Gjest Norkinight
Skrevet

Jeg er enebarn og har altid hatt problemer med å tilpasse meg mine omgivelser da det ble mye flytting som barn.Jeg hadde en god venn gjennom mange år som jeg mistet (vi ble kanskje uvenner?) da han ikke forsto at også jeg var psyk!

Jeg var veldig gald i Fleksnes og har altid vært utadvent.

Man kan godt kalle meg jovial.Dette er det ikke alle som takler,og en spøk kan gå for langt som i Moss i dag."Har du sett den Norvegia reklamen,han som spør en dame om hun var gravid?" spurte jeg en dame med litt mage,en typisk 2-3 mnd graviditet,eller ikke? Selv om jeg ikke spurte henne direkte ble mannen hennes ganske sur."Du bør vel tenke deg bedre om før du åpne kjeften!" smalt det fra han,etter at jeg sa at jeg var i 8. mnd og klappet meg på min store mage.

Er dette bare mangel på sosiale antenner og sosial intelligens?

Er jeg en fjern slektning av Otte Jespersen? Kanskje det var en Viking som var utro for 1000 år siden?

Eller var det fordi jeg er hypoman hver gang jeg får lønning og var så glad for å få tak i en billig snøfreser til bare 4000 kr?

Hvordan ser man forskjell på mani-hypomani og en som er glad og lykkelig og neste euforisk.Jeg hadde ikke spist lunsj men drakk bare cola og spise 2 Kvikk-Lunsj.Kanskje hadde sukker-rusj?

Jeg skal nå slutte å bruke Datafix,Bipolar58,far til 2 gutter...osv.

Skrevet

''Man kan godt kalle meg jovial.Dette er det ikke alle som takler,og en spøk kan gå for langt som i Moss i dag."Har du sett den Norvegia reklamen,han som spør en dame om hun var gravid?" spurte jeg en dame med litt mage,en typisk 2-3 mnd graviditet,eller ikke? Selv om jeg ikke spurte henne direkte ble mannen hennes ganske sur."Du bør vel tenke deg bedre om før du åpne kjeften!" smalt det fra han,etter at jeg sa at jeg var i 8. mnd og klappet meg på min store mage.

Er dette bare mangel på sosiale antenner og sosial intelligens? ''

Om du sa dette til et villt fremmed menneske du traff på i butikken, er det ikke rart de reagerte negativt. Slikt er ille nok å si til kjentfolk.

mvh

Gjest jaja menssann
Skrevet

Det er en type oppførsel som gjør at forholdet til andre blir dårlig, som f.eks forholdet til sønnen din som du tidligere har skrevet om.

HVA oppførselen din skyldes, er vel ikke så nøye? Hvis du tenker deg om, greier du vel å forestille deg hvordan andre kan komme til å reagere på det du har å si. Da har du også muligheter til å IKKE si det, eller ha en mer forsiktig og lærevillig holdning i forhold til hva som regnes som mer hensiktsmessige måter å være på, som også er ok for de fleste andre å forholde seg til.

Men av en eller annen grunn får jeg følelsen av at du ikke VIL gjøre noe med deg selv? Tar jeg feil?

Gjest Norknight
Skrevet

''Man kan godt kalle meg jovial.Dette er det ikke alle som takler,og en spøk kan gå for langt som i Moss i dag."Har du sett den Norvegia reklamen,han som spør en dame om hun var gravid?" spurte jeg en dame med litt mage,en typisk 2-3 mnd graviditet,eller ikke? Selv om jeg ikke spurte henne direkte ble mannen hennes ganske sur."Du bør vel tenke deg bedre om før du åpne kjeften!" smalt det fra han,etter at jeg sa at jeg var i 8. mnd og klappet meg på min store mage.

Er dette bare mangel på sosiale antenner og sosial intelligens? ''

Om du sa dette til et villt fremmed menneske du traff på i butikken, er det ikke rart de reagerte negativt. Slikt er ille nok å si til kjentfolk.

mvh

Ja og det var ille ja.Det blir 100 år til neste gang..................................

Skrevet

Ja og det var ille ja.Det blir 100 år til neste gang..................................

Hvorfor spørr du når du ikke vil ha noe svar?

Ingen ting jovialt med det.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Uansett er det en negativ oppførsel som du selv må ta ansvar for.

Gjest Norknight
Skrevet

Uansett er det en negativ oppførsel som du selv må ta ansvar for.

En lege mente jeg hadde UPF og en annen Bipolar.Kan man få en psykose når man har en av disse diagnosene,eller har jeg feil diagnose.Ja man bør ikke sloss med kollerer om man er frisk eller syk.Man skal heller ikke trappe ned sin medisin-bruk,men heller bytte medisin.Men dette vet jeg først i ettertid.

Bipolar 58 (Har byttet nick)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...