Gjest lekelysten Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kunne tenke meg å kle meg litt som et barn når jeg er ute og leker med mine egne barn De har så mye fint, som vanntette votter og cherrox. Hvor finner jeg sånt for voksne? Cherrox er kanskje litt for kaldt på kaldeste vinteren, men jeg burde hatt gode vanntette sko som jeg kan få ullsokker oppi og som ikke strammer. Det er så mye ufornuftige klær til voksne synes jeg. Alt skal liksom bare SE fint ut... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Anbefaler forsvarets marsjstøveler. De er vanntette, varme, god plass til ullsokker, gode å gå i (ok, grusomme den første kilometeren...). Jeg har et par som jeg bruker som turstøvler mesteparten av året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Sorel-sko finnes i mange utgaver. Skjønt mine istapp-føtter fryser stort sett uansett. De varmeste er de som har "ulltøffel" inni, pene å se på er de ikke, men varme og gode. ) Når det gjelder votter er kanskje gore-tex-votter noe? Jeg har et par votter fra Hestra, de er vel ikke vanntette, men veldig myke, varme og gode! Når jeg sitter på scooteren har jeg hjemmestrikkede, tovede ullvotter inni vindvotter og da skal det mye til for å fryse! Om du impregnerer vindvottene blir de vel vanntette også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har Sorel vinterstøvler med sånn tovet ulltøffel som hører til oppi. De er kjempevarme og vanntette. De er også ganske "klampete" og tunge å gå med, men duger i iskaldt drittvær ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Gå i barneavdelingen. Jeg har cherrox jeg, størrelse 38. Tror de finnes opp til 40 i hvert fall. Og så har jeg Sorelsko som andre nevner under her, sånne med en løs filttøffel inni. Stygge og klumpete men gode og varme. Selv bruker jeg bare hjemmestrikkede tovavotter, men tenåringen har gode varme Hestravotter som fint kunne passet meg i størrelse. Kjøpt på sportsbutikk. Jeg har hel vinterdress også, kjøpt på Felleskjøpet. Jeg fryser aldri når vi kjører akebrett og basker i snøen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ecco har både kraftige sko og støvletter med goretex membran. De er kæmpegode og støvletterne har godt greb på is også, så de fungerer fint også selvom det er glatt. Har haft mine i mange år og bruger dem flittigt på tur i al slags vejr. Vandtætte votter finnes i alle større sportsbutikker. Goretex membran er et sikkert valg her, men der findes andre materialer også som er vandttætte - se efter mærkning på votterne i butikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekelysten Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Takk for svar alle sammen! :-) Mange gode forslag! Til helga blir det shopping! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Dock Boots finnes også for voksne. Vanntette og varme, selv på kaldeste vinteren. (Erfaring fra egne barn.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sticj Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 har du sjekket muck boots? http://www.felleskjopet.no/butikk/Sider/Muckboot_stovler_med_uslaelig_brukerkomfort.aspx De er som støvler utvendig. De er kanskje litt stive å gå lange turer i, men de er greie for lek ute i kaldt/vått vær. De er utrolig varme og gode i alle fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 har du sjekket muck boots? http://www.felleskjopet.no/butikk/Sider/Muckboot_stovler_med_uslaelig_brukerkomfort.aspx De er som støvler utvendig. De er kanskje litt stive å gå lange turer i, men de er greie for lek ute i kaldt/vått vær. De er utrolig varme og gode i alle fall! Jeg blir søkkvåt og klam i mine muck boots. ( Så når det er kaldt ute blir jeg naturlig nok iskald på føttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Støtter forslaget om Sorel støvler (Caribou). Kjøp dem store nok, jeg har plass til tre par ullsokker i mine. Har stått nesten stille i -15 i flere timer i disse uten å fryse. Men pene er de ikke! Av votter har jeg de varmeste fra Hestra, som er veldig gode. Ellers har jeg stor sans for ullvotter med vindvotter utenpå - dette varmer godt uten å bli klamt. Skal det være vanntett bør det jo være Goretex e.l., og ikke gummiert, utenpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.