Gå til innhold

2 millioner for en leilighet uten egen dusj?

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose

Jeg hadde fint klart å bo uten egen dusj for en periode, så lenge jeg hadde god tilgang til en dusj.

Men jeg hadde ikke kjøpt egen leilighet uten bad eller dusj, i hvertfall ikke til to millioner.

Jeg kjenner ganske godt til boligmarkedet i Oslo, og vil si at en leilighet uten bad på 42 kvm. til to millioner bør virkelig ha noe ekstra - det være seg spesielt attraktiv beliggenhet eller noe annet jeg ikke kommer på i farten.

''Jeg hadde fint klart å bo uten egen dusj for en periode, så lenge jeg hadde god tilgang til en dusj.

Men jeg hadde ikke kjøpt egen leilighet uten bad eller dusj, i hvertfall ikke til to millioner.''

Samme her. Men muligens hadde jeg kjøpt den om leiligheten var større, og hvis den lå der jeg ønsket å bo.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenol(1)

16

• frosken

9

• candyqueen_83

8

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

Har du lyst, har du lov.

Har du vett, lar du vær.

Prisen på slike leiligheter kommer til å synke som en stein ved nedgang i boligmarkede. Sannsynligvis blir de i en slik situasjon knapt salgbare.

mvh

''Prisen på slike leiligheter kommer til å synke som en stein ved nedgang i boligmarkede. Sannsynligvis blir de i en slik situasjon knapt salgbare.

''

Eller alternativt; dersom man finner løsninger som innebærer at leilighetene etterhvert får dusj, så vil det kunne øke verdien enormt...

''Prisen på slike leiligheter kommer til å synke som en stein ved nedgang i boligmarkede. Sannsynligvis blir de i en slik situasjon knapt salgbare.

''

Eller alternativt; dersom man finner løsninger som innebærer at leilighetene etterhvert får dusj, så vil det kunne øke verdien enormt...

''Eller alternativt; dersom man finner løsninger som innebærer at leilighetene etterhvert får dusj, så vil det kunne øke verdien enormt...''

Har inntrykk av at denne leiligheten allerede er knøttliten og dersom man da i etterkant skal skvise inn en dusj på et sted som overhodet ikke er tiltenkt laget for våtrom så er faren for vannskader i en eller annen form alt for stor til at jeg hadde vært villig til å ta sjansen.

''

''Eller alternativt; dersom man finner løsninger som innebærer at leilighetene etterhvert får dusj, så vil det kunne øke verdien enormt...''

Den virker såpass overpriset fra før, at jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet.

En smule skremmende å tenke på hva som kan skje når boligbobla sprekker.

mvh

Den virker såpass overpriset fra før, at jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet.

mvh

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men hvis beliggenheten er svært god, så er den vel ikke nødvendigvis overpriset.

Har inntrykk av at denne leiligheten allerede er knøttliten og dersom man da i etterkant skal skvise inn en dusj på et sted som overhodet ikke er tiltenkt laget for våtrom så er faren for vannskader i en eller annen form alt for stor til at jeg hadde vært villig til å ta sjansen.

42 m2 er ikke _så_ knøttlite, og siden det er avløp fra hver enkelt leilighet så er det slett ikke gitt at det ikke er mulig å få til løsninger i gården som innebærer dusj til leilighetene. Men det kommer ikke til å bli billig å bygge ut badene...

Annonse

Gjest Normalt priset

mvh

Hvis denne leiligheten ligger på Frogner, er den ikke overpriset. Ligger den på Furuset, er den ikke overpriset.

Jeg kjenner en som laget et bad i en "leilighet" på 18 kvadrat, så i en leilighet på 42 er det fint mulig å lage bad.

Hvis denne leiligheten ligger på Frogner, er den ikke overpriset. Ligger den på Furuset, er den ikke overpriset.

Jeg kjenner en som laget et bad i en "leilighet" på 18 kvadrat, så i en leilighet på 42 er det fint mulig å lage bad.

''Jeg kjenner en som laget et bad i en "leilighet" på 18 kvadrat, så i en leilighet på 42 er det fint mulig å lage bad.''

Jeg gikk en gang på skolen sammen med ei som hadde dusjkabinett på soverommet. Jeg ville ikke gått for den løsningen om jeg eide noe, faren for vannskader er alt for stor. Hvor skal fukten og dampen ta veien?

Men om man får til tett membran og sluk og tett golv og skikkelig avtrekk så er det jo ikke noe problem.

Gjest Elextra

Aldri i verden! Jeg hadde ikke engang tatt inn en leieboer i huset hvis vedkommende måtte dele bad med meg.

'' Jeg hadde ikke engang tatt inn en leieboer i huset hvis vedkommende måtte dele bad med meg.''

Jeg ville heller hatt felles dusj med en eller flere andre hybelboere enn delt dusj med min leieboer, tror jeg.

Gjest Elextra

''Jeg kjenner en som laget et bad i en "leilighet" på 18 kvadrat, så i en leilighet på 42 er det fint mulig å lage bad.''

Jeg gikk en gang på skolen sammen med ei som hadde dusjkabinett på soverommet. Jeg ville ikke gått for den løsningen om jeg eide noe, faren for vannskader er alt for stor. Hvor skal fukten og dampen ta veien?

Men om man får til tett membran og sluk og tett golv og skikkelig avtrekk så er det jo ikke noe problem.

''Jeg gikk en gang på skolen sammen med ei som hadde dusjkabinett på soverommet.''

Tviler sterkt på at det er tillatt. Det må nok i det minste være et sluk i rommet der det skal være dusj.

Gjest Normalt priset

''Jeg gikk en gang på skolen sammen med ei som hadde dusjkabinett på soverommet. Jeg ville ikke gått for den løsningen om jeg eide noe, faren for vannskader er alt for stor. Hvor skal fukten og dampen ta veien?''

Han laget bad og på taket av badet laget han hems. Han fikk utrolig mye ut av det lille rommet.

''Ligger den på Furuset, er den ikke overpriset.''

Hææ?

Annonse

Gjest Norknight

Ikke rart at så mange bor på landet.Jeg bor i ett nytt hus til 2 mill,men vet at det finnes mange fine hus bygget på 80 tallet maks 2 timer fra Oslo.De billigste ligger 30-60 minutter fra jernbanen.Å sitte på en buss i 2 timer frister neppe.Vi snakker mellom 500 000 og 1 500 000.De aller billigste ligger rundt Mjøsa,men da snakker vi vel 3 timer?

Jeg anbefaler alle å se etter hus mellom 1 og 2 mill i Akershus,

Østfold og Vestfold.Jobber bare far og han orker å kjøre sin dieselbil i 3-4 timer hver dag har jo mamma fri til å passe barna.

Ikke rart at så mange bor på landet.Jeg bor i ett nytt hus til 2 mill,men vet at det finnes mange fine hus bygget på 80 tallet maks 2 timer fra Oslo.De billigste ligger 30-60 minutter fra jernbanen.Å sitte på en buss i 2 timer frister neppe.Vi snakker mellom 500 000 og 1 500 000.De aller billigste ligger rundt Mjøsa,men da snakker vi vel 3 timer?

Østfold og Vestfold.Jobber bare far og han orker å kjøre sin dieselbil i 3-4 timer hver dag har jo mamma fri til å passe barna.

Du skriver mye merkelig for tida ;-)

Hvorfor skriver du dette:

''Jobber bare far og han orker å kjøre sin dieselbil i 3-4 timer hver dag har jo mamma fri til å passe barna.

''

Hvorfor skal ikke mor jobbe da? Eller hvorfor kan ikke far jobbe en dag i uka og mor fire dager i uka, eller bare mor jobbe - dersom de bare vil ha én inntekt?

Du hopper veldig i resonnementene dine. Trådstarter lurer på om andre kunne tenke seg å betale 2 mill for en liten leilighet uten dusj - hun spør ikke om bosettingsmønster og arbeidsplasser og boligpriser i distriktene.

Du skriveer også at mange bor på landet. Det er jo feil. De fleste bor jo i byene.

Gjest Normalt priset

''Jeg anbefaler alle å se etter hus mellom 1 og 2 mill i Akershus, Østfold og Vestfold''

Hvorfor anbefaler du alle og se etter hus på mellom 1 og 2 mill i Akershus, Østfold og Vestfold?

Og hvorfor skulle alle måtte reise på jobb i Oslo?

Gjest Elextra

Du skriver virkelig mye rart, vanskelig å vite hvor en skal begynne om en skal kommentere :).

candyqueen_83

Hus under 2 mill i Akershus er ikke akkurat store greiene :o) Vet ikke om det finnes en gang.

Aldri i verden! Jeg hadde ikke engang tatt inn en leieboer i huset hvis vedkommende måtte dele bad med meg.

Kanskje det var pga denne tråden at jeg hadde mareritt om dette i natt? Jeg drømte at jeg hadde en utleier som plutselig ville bruke mitt bad også. Hun hadde null forståelse for at jeg ikke hadde lyst til å dele det med noen. Hun mente også at hun hadde retten på sin side, det var visst noe jeg hadde oversett i leiekontrakten ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...