Gå til innhold

2 millioner for en leilighet uten egen dusj?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenol(1)

16

• frosken

9

• candyqueen_83

8

• PieLill

4

Mest aktive i denne tråden

42 m2 er ikke _så_ knøttlite, og siden det er avløp fra hver enkelt leilighet så er det slett ikke gitt at det ikke er mulig å få til løsninger i gården som innebærer dusj til leilighetene. Men det kommer ikke til å bli billig å bygge ut badene...

jeg regner med at det foruten om penger, også blir et veldig "styr" med å bygge ut dusj til alle i høyblokka?

Hun har et rom med WC. Der inne er det ikke plass til noen dusj. Alternativet må evnt være å bruke noen av de andre rommene noe som ikke er så lett når det er åpen planløsning.

''Felles dusj er liksom noe man er ferdig med etter studiene.''

De fleste av dagens studenter synes det er utenkelig med do, dusj og kjøkken på gangen.

'' De fleste av dagens studenter synes det er utenkelig med do, dusj og kjøkken på gangen.

''

For noen kan det sikkert være en motivasjon for å fullføre studiene på normert tid ;)

Annonse

Gjest Elextra

Hus under 2 mill i Akershus er ikke akkurat store greiene :o) Vet ikke om det finnes en gang.

En kan bli overrasket over hvor mange eneboliger til under 1,5 mill. det finnes i Akershus:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=31172454

jeg regner med at det foruten om penger, også blir et veldig "styr" med å bygge ut dusj til alle i høyblokka?

Hun har et rom med WC. Der inne er det ikke plass til noen dusj. Alternativet må evnt være å bruke noen av de andre rommene noe som ikke er så lett når det er åpen planløsning.

Sålenge det er ordentlig avløp, så vil det ikke være umulig å gjøre bygningsmessige endringer mht badets størrelse. Men det vil bli kostbart.

Gjest Elextra

''Eller alternativt; dersom man finner løsninger som innebærer at leilighetene etterhvert får dusj, så vil det kunne øke verdien enormt...''

Har inntrykk av at denne leiligheten allerede er knøttliten og dersom man da i etterkant skal skvise inn en dusj på et sted som overhodet ikke er tiltenkt laget for våtrom så er faren for vannskader i en eller annen form alt for stor til at jeg hadde vært villig til å ta sjansen.

''Har inntrykk av at denne leiligheten allerede er knøttliten ''

42 kvm. er ikke knøttlite. Husker mange av mine venner debuterte i boligmarkedet med leiligheter på rundt 30 kvm. Disse bestod gjerne av en liten gang, et lite bad, separat ganske liten kjøkken (husker dog en liten spiseplass for to) og en ganske romslig stue/kombinert soverom.

42 kvm. kan gi uante muligheter :-). Men jeg så leiligheten lå i nærheten av Hellerud, som er et meget godt stykke fra Oslo sentrum, og da forundrer prisen meg. Kjenner riktignok til noen med enebolig med fantastisk beliggenhet der (utsikt over "hele byen"). Men leiligheter i den prisklassen ift. størrelse ligger gjerne i sentrum.

candyqueen_83

En kan bli overrasket over hvor mange eneboliger til under 1,5 mill. det finnes i Akershus:

Joda, hvis man vil så langt ut på lænnet så ;O) Det er så langt vekk at jeg nesten ikke ser på det som Akershus ;O))

''Har inntrykk av at denne leiligheten allerede er knøttliten ''

42 kvm. er ikke knøttlite. Husker mange av mine venner debuterte i boligmarkedet med leiligheter på rundt 30 kvm. Disse bestod gjerne av en liten gang, et lite bad, separat ganske liten kjøkken (husker dog en liten spiseplass for to) og en ganske romslig stue/kombinert soverom.

42 kvm. kan gi uante muligheter :-). Men jeg så leiligheten lå i nærheten av Hellerud, som er et meget godt stykke fra Oslo sentrum, og da forundrer prisen meg. Kjenner riktignok til noen med enebolig med fantastisk beliggenhet der (utsikt over "hele byen"). Men leiligheter i den prisklassen ift. størrelse ligger gjerne i sentrum.

Du beskriver i grunnen min første leilighet; som opplevdes som stor nok og var 27 m2 .

Men jeg også stusser litt over at denne leiligheten er plassert i Hellerudområdet. Skjønner ikke helt at det er blokkbebyggelse der som er fra tiden før man bygde bad.

Jeg brukte riktignok en del tid på å skjønne hvor 1960 Løken var, men forøvrig var jeg imponert over hvor mye hus man her kan få for lite penger" (Og i tillegg flott skiterreng...)

candyqueen_83

Du beskriver i grunnen min første leilighet; som opplevdes som stor nok og var 27 m2 .

Men jeg også stusser litt over at denne leiligheten er plassert i Hellerudområdet. Skjønner ikke helt at det er blokkbebyggelse der som er fra tiden før man bygde bad.

Nei, jeg kan heller ikke skjønne at det er uten bad, og til den prisen. Leiligheter på 40-50 kvm på Hellerud ligger som regel mellom 1.3 og 1.7 mill. Og da MED bad.

Annonse

candyqueen_83

Jeg brukte riktignok en del tid på å skjønne hvor 1960 Løken var, men forøvrig var jeg imponert over hvor mye hus man her kan få for lite penger" (Og i tillegg flott skiterreng...)

Ja, flytter man langt nok (uten at det trenger å være flere timer) så kan man få mye hus for pengene. Men man må som regel være villig til å bo uten naboer da. Hehe. Det kan vel være godt innimellom, men et oar naboer vil jeg ha ;O)

candyqueen_83

Ja, flytter man langt nok (uten at det trenger å være flere timer) så kan man få mye hus for pengene. Men man må som regel være villig til å bo uten naboer da. Hehe. Det kan vel være godt innimellom, men et oar naboer vil jeg ha ;O)

*par

Kanskje det var pga denne tråden at jeg hadde mareritt om dette i natt? Jeg drømte at jeg hadde en utleier som plutselig ville bruke mitt bad også. Hun hadde null forståelse for at jeg ikke hadde lyst til å dele det med noen. Hun mente også at hun hadde retten på sin side, det var visst noe jeg hadde oversett i leiekontrakten ;)

''Kanskje det var pga denne tråden at jeg hadde mareritt om dette i natt? Jeg drømte at jeg hadde en utleier som plutselig ville bruke mitt bad også. Hun hadde null forståelse for at jeg ikke hadde lyst til å dele det med noen. Hun mente også at hun hadde retten på sin side, det var visst noe jeg hadde oversett i leiekontrakten ;)''

*hahahahahaha* DOL kan gi uante ringvirkninger! :o)

Gjest Norknight

Hus under 2 mill i Akershus er ikke akkurat store greiene :o) Vet ikke om det finnes en gang.

Kommer an på hvor nytt det må være og om du MÅ bo i Bærum eller ved sjøen.I Aurskog-Høland finnes mange hus under 2,5 mill.

Er man ikke redd for lang reisevei finne det også småbruk i både Oppland og Hedemark fra 500 000 og oppover.

Det er ikke absolutt alle som jobber i Oslo,men flertallet gjør nok det.

Søk på finn.no så blir du overrasket hvor mye bra du finner i Akershus,Østfold,Vestfold,Nedre Buskerud og rundt Kongsvinger.

Søker du på eneboliger/selveier mellom 1,5 og 2,5 finner du i dag nærmere 600 hus til salgs.Se selv om du ikke tror meg.Jeg ga 1 925 000 for mitt 5 år gamle hus i 2008 på Løken i Høland 30 min fra Lillestrøm og 45 min fra Oslo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...