Gå til innhold

latskap

Gjest fantikkepånoe

Anbefalte innlegg

Gjest fantikkepånoe
Skrevet

hei, jeg er en 18 år gammel gutt og er ekstremt lat, jeg går ikke på skole, har ikke jobb (ikke fordi jeg ikke vill orker bare ikke søknadsprosessene) har vert i kontakt med skolelege/fastlege/skolepsykolog og ppt og alle sier at det ikke er noe feil med meg og at jeg bare må ta meg sammen. jeg har "tatt meg sammen" flere ganger, spist "riktig" normal døgn-rytme, trening og alt annet jeg har blitt fortalt er viktig for å kunne fungere i hverdagen, men etter et par uker blir jeg stresset får angst og faller tilbake til gamle vaner hver gang. holdt på fram og tilbake med dette i de siste 4-5 årene og fått samme beskjed hver gang jeg har gåt for å få hjelp. vet dette høres ut som en lat ungdom som ser etter en unskylding for å slippe å måtte gjøre noe, men jeg har virkerlig lyst til å bli noe og vere i stand til å gjøre ting jeg liker. etter som at dette ikke bare går ut over skole/jobb men også hobbier, går som oftest hverdagen min ut på å se på tv eller bare sitte og gjøre ingen ting. føler meg til tider også deprimert. vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men setter pris på svar.

Skrevet

Du bør gis tilbud om arbeidstrening eller tilsvarende, slik at du får erfaring med å fungere i jobb. Siden du har vært i kontakt med så mange instanser, så har kanskje også oppfølgningstjenesten vært inne i bildet? Har det blitt laget en konkret plan for hvordan du skal kunne komme i aktivitet?

Hva sier forøvrig foreldrene dine? Og hva er det meningen du skal leve av fremover? Foreldrene dine skal vel ikke fortsette å betale alt for deg så mye lenger fremover?

Ser at jeg har stilt mange spørsmål, men jeg blir alltid litt satt ut av at ungdom tillates å bli gående hjemme på den måten du beskriver over lengre tid. Et godt liv som voksen forutsetter noe annet enn dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...