Gå til innhold

Acute psychosis

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei, jeg lurer hvis det er konstatert acute psychosis og medisine behandling er vurdert, kunne i sma kommuner i Norge utskrive medisiner fast lege hvis det finnes ikke psykiater?

Gjest Norknight
Skrevet

Ja jeg tror det,men rett spørsmålet direkte til NHD!

Akutt Psykose blir det på norsk.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er fullt mulig at fastlegen skriver ut medisin.

Skrevet

Ja jeg tror det,men rett spørsmålet direkte til NHD!

Akutt Psykose blir det på norsk.

''Ja jeg tror det,men rett spørsmålet direkte til NHD!''

Innlegg postet på forum for psykiatri, må anses for å være rettet til NHD.

Gjest Norknight.
Skrevet

''Ja jeg tror det,men rett spørsmålet direkte til NHD!''

Innlegg postet på forum for psykiatri, må anses for å være rettet til NHD.

Nei.Ikke altid.Det er en grunn til at det finnes en knapp som heter "Spør ekspertene" Det finnes mange oppegående pasienter som har hatt sin sykdom i både 20 og 40 år som kan svare på de enkleste spørsmålene.

Jeg svarte ja på spørsmålet om en fastlege kunne skrive ut medisiner.

Siden man må anta at trådstarter kommer fr ett engelsk-språklig land,må man regne med at han ikke kjenner til fastlege ordningen og hvordan den virker.

NHD svarer på alle de spørsmålene som ikke vi dolere kan svare på i mangel på kompetanse.

Når det gjelder selvmordstanker og bruk av medisinene Tolvon,Trilafon,Cipramil,Citalopram og Zoloft har jeg over 10 års erfaring og har både gode og dårlige erfaringer med psykiatrien.

Har også hatt 2 psykoser og vet utmerket godt hva det er.

Det er skummelt hvis det skulle være slik at brukererfaring blir neglisjert og at bare proffene skulle kunne svare.

De finnes mye kunnskap hos mennesker med psykiatriske lidelser og også meget høy IQ.

Synd at samfunnet ikke finner det bryet verdt å bruke våre erfaringer og vårt intellekt.Vi skal stues bort hjemme og på institusjon.

Skrevet

Nei.Ikke altid.Det er en grunn til at det finnes en knapp som heter "Spør ekspertene" Det finnes mange oppegående pasienter som har hatt sin sykdom i både 20 og 40 år som kan svare på de enkleste spørsmålene.

Jeg svarte ja på spørsmålet om en fastlege kunne skrive ut medisiner.

Siden man må anta at trådstarter kommer fr ett engelsk-språklig land,må man regne med at han ikke kjenner til fastlege ordningen og hvordan den virker.

NHD svarer på alle de spørsmålene som ikke vi dolere kan svare på i mangel på kompetanse.

Når det gjelder selvmordstanker og bruk av medisinene Tolvon,Trilafon,Cipramil,Citalopram og Zoloft har jeg over 10 års erfaring og har både gode og dårlige erfaringer med psykiatrien.

Har også hatt 2 psykoser og vet utmerket godt hva det er.

Det er skummelt hvis det skulle være slik at brukererfaring blir neglisjert og at bare proffene skulle kunne svare.

De finnes mye kunnskap hos mennesker med psykiatriske lidelser og også meget høy IQ.

Synd at samfunnet ikke finner det bryet verdt å bruke våre erfaringer og vårt intellekt.Vi skal stues bort hjemme og på institusjon.

Jeg har ikke sagt at ikke også andre enn nhd kan svare på spørsmålene, kun at det ikke er nødvendig å gjøre noe annet enn å poste innlegget sitt her på forum for psykiatri om man ønsker svar fra nhd.

Gjest Norknight
Skrevet

Jeg har ikke sagt at ikke også andre enn nhd kan svare på spørsmålene, kun at det ikke er nødvendig å gjøre noe annet enn å poste innlegget sitt her på forum for psykiatri om man ønsker svar fra nhd.

Ok,da misforsto jeg deg.Beklager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...