Gå til innhold

vil depresjonen lette til slutt?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten av depresjonen
Skrevet

Jeg har slitt med depresjon det siste halvannet året, og det har til tider vært en skikkelig dyp depresjon. Jeg har fortsatt mange tunge dager. Jeg hadde syntes det var lettere å holde ut om jeg hadde hatt et større håp om å en dag bli frisk igjen, men det håpet har forsvunnet i det siste. Jeg har prøvd ect, en drøss Ad, og går nå på zoloft og fluanxol.

Det jeg lurer på er om jeg kan forbli slik som dette. Kan man få en depresjon som bare ikke vil gå over? Er livet mitt over nå, eller vil jeg bli bedre til slutt når jeg nå har vært deprimert så lenge?. Om jeg visste jeg ville bli bedre til slutt, ville dagene mine vært så mye lettere å holde ut. Det ville vært lettere å kjempe. Jeg er redd for at sjansene avtar med hver ny mnd med depresjon, og jeg har ikke flere AD og prøve ut egentlig:o(

Jeg håper du vil si noe om dette NHD. Jeg har slitt så lenge og kunne trenge litt oppmuntring. Blir man bedre til slutt?

Skrevet

Jeg har lest innlegg her og for såvidt opplevd det selv også at dype, mørke depresjoner der den eneste løsningen virker som selvmord har lettet :-) Mange gjennom tidene som har sagt at de er glad de holdt ut.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meget vanskelig å svare på når så mange tiltak ikke har virket.

Mest sannsynlig er det at depresjonen tar slutt innimellom, men at det har en lei tendens til å komme tilbake.

Skrevet

Du får også terapi mot din depresjon håper jeg?

Gjest Shilapila
Skrevet

Du bør jobbe hardt med å finne vei ut av depresjonen og tro på det du gjør. Samtaleterapi, gå ute i naturen og gjøre lystebetonte ting er slike metoder. Medisinering hjelper til å løfte deg opp slik at du får satt i gang.

Gjest Shilapila
Skrevet

Mest sannsynlig er det at depresjonen tar slutt innimellom, men at det har en lei tendens til å komme tilbake.

Trådstarter skriver ingenting om andre tiltak enn medisinering.

Skrevet

Jeg har lyst til å fortelle deg at en jeg har kjent lenge har hatt flere langvarige depresjoner. De kommer med noen års mellomrom og er både dype og langvarige - til tross for at hun skal være optimalt medisinert. MEN hun har også lange perioder hvor hun har det bra; det er aldri lett å forutsi når hun kommer til å bli bedre, men plutselig så kommer det en vending og hun blir "seg selv" igjen.

Jeg synes du skal holde fast ved håpet om å få oppleve _mange_ gode dager.

Skrevet

Jeg har lyst til å fortelle deg at en jeg har kjent lenge har hatt flere langvarige depresjoner. De kommer med noen års mellomrom og er både dype og langvarige - til tross for at hun skal være optimalt medisinert. MEN hun har også lange perioder hvor hun har det bra; det er aldri lett å forutsi når hun kommer til å bli bedre, men plutselig så kommer det en vending og hun blir "seg selv" igjen.

Jeg synes du skal holde fast ved håpet om å få oppleve _mange_ gode dager.

Tusen takk for svar. Det betydde mye. Jeg skal prøve å bli littt mer optimistisk.

Skrevet

Du får også terapi mot din depresjon håper jeg?

Jeg går i en gruppe, og får terapi mot traumer. Jeg har ikke direkte samtaleterapi for tiden, men lurer på om jeg skal få kontakt med en psykiatrisk sykepleier for en periode.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg har lest innlegg her og for såvidt opplevd det selv også at dype, mørke depresjoner der den eneste løsningen virker som selvmord har lettet :-) Mange gjennom tidene som har sagt at de er glad de holdt ut.

Takk for oppmuntringen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg er ikke bipolar, og dette er den første dype depresjonen jeg har, selv om jeg har slitt tidligere også. Det ble utløst av sobrilkutt og abstinenser for halvannet år siden, og etterpå er det som om noe ikke vil gå seg til i hjernen min. De andre symptomene er borte, og angsten er bedre enn når jeg gikk på sobril og annen benzo.(10 år) Men depresjonen henger igjen, selv om jeg er bedre enn når det var på sitt verste. Jeg vet ikke om det har noe å si for prognosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...