Gå til innhold

Blir mange barn utsatt for omsorgssvikt?

Gjest blitt vanlig?

Anbefalte innlegg

Kjempefint, selvsagt :-)

Jeg mener å huske den andre gutten endte opp med bare en vanlig ytterjakke. Tror han skulle være jeger eller noe slikt.

Et annet kostyme laget jeg da UHU gikk på TV. Nesten samme prinsippet som med duken: Hadde noe hvitt flanellstoff liggende fra en gang da jeg trodde at jeg skulle lage myke babyvaskekluter av det (*tørker imaginære lattertårer*): Brette dobbelt, litt søm i sidene og rundt hodet og klipte til to hull til øynene.

Sønnen var superimponert og spurte om jeg ikke kunne sy et Digimon-kostyme også!

Nærmere bestemt han her:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ea/Garurumon.gif

Så troen på mors sømferdigheter var stor! :-)

Jeg kjenner et foreldrepar som sydde egne gaskluter da de ventet sin første ;-)

Moren anbefaler det ikke til vorende foreldre nå.

Når jeg ser Digimon og liknende figurer, er jeg glad jeg ikke har en japansk skolegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• Persille1365381127

18

• PieLill

14

• mariaflyfly

10

Mest aktive i denne tråden

Når jeg ser Digimon og liknende figurer, er jeg glad jeg ikke har en japansk skolegutt.

''Jeg kjenner et foreldrepar som sydde egne gaskluter da de ventet sin første ;-)''

Jeg sydde både sengetøy (av gammelt voksen-sengetøy, godt utvasket og mykt og deilig!) og siklekluter til voksiposen da guttungen var baby. :o) Var koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk noen små håndklær i flanell som moren min hadde sydd selv. Jeg likte dem veldig godt, men det var dette med å sy selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner et foreldrepar som sydde egne gaskluter da de ventet sin første ;-)''

Jeg sydde ikke akkurat, men rev opp et gammelt flanellslaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Noen ganger vet jo ikke foreldrene at enkelte plagg ikke fungerer uten at noen sier det til dem, man må gjerne se det i bruk for å forstå det.''

Enig.

Som f eks da bhg vår fortalte at problemet med de tykke, varme, vannavstøtende vottene som mange kjøpte til barna sine var at barna tok dem av ute. Det ble for vanskelig å få godt grep om spaden når vottene var så tykke og stive.

Løsningen for oss ble å kjøpe tynnere ullvotter med Thinsulate-for. De ble fortere våte og skitne og måtte vaskes og tørkes mer enn de tykkere vottene, og det var behov for flere vottepar å bytte på, men ungen beholdt dem i det minste _på_.

''

Som f eks da bhg vår fortalte at problemet med de tykke, varme, vannavstøtende vottene som mange kjøpte til barna sine var at barna tok dem av ute. Det ble for vanskelig å få godt grep om spaden når vottene var så tykke og stive.

Løsningen for oss ble å kjøpe tynnere ullvotter med Thinsulate-for. De ble fortere våte og skitne og måtte vaskes og tørkes mer enn de tykkere vottene, og det var behov for flere vottepar å bytte på, men ungen beholdt dem i det minste _på_.''

Et VELDIG godt poeng. Testvinnere er gjerne vinnere på voksnes preferanser; tørre, varme, vindtette.

Barns preferanser er gjerne ikke tatt like mye høyde for, slik som bevegelighet, gripeevne og motorikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Vi har ikke noe særlig konflikter da. Jeg vet jo hvordan det er, dermed sender jeg melding søndag kveld og ber dem huske på gymtøy, regntøy, vanter, regulering og annet det er greit at vi får tilbake...''

Heldig for deg. Her var skapet til Guttungen så godt som ribba for både hettejakker og t-skjorter tidligere i sommer fordi ting ikke kom tilbake. Mindre ting, som f.eks vanter, har jeg gitt opp, og har bare gått til anskaffelse av rundt 50 par fra H&M. :(

Bukser og gensere har jeg gitt opp. Men strategien er å sende henne avgårde i det jeg har fått fra ham - så får han ordne til flere alternativer selv.

Det er egentlig yttertøyet som er det verste, det er så dyrt å ha flere sett av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bukser og gensere har jeg gitt opp. Men strategien er å sende henne avgårde i det jeg har fått fra ham - så får han ordne til flere alternativer selv.

Det er egentlig yttertøyet som er det verste, det er så dyrt å ha flere sett av.

''Men strategien er å sende henne avgårde i det jeg har fått fra ham - så får han ordne til flere alternativer selv.''

Velkjent strategi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Løsningen for oss ble å kjøpe tynnere ullvotter med Thinsulate-for. De ble fortere våte og skitne og måtte vaskes og tørkes mer enn de tykkere vottene, og det var behov for flere vottepar å bytte på, men ungen beholdt dem i det minste _på_.''

Et VELDIG godt poeng. Testvinnere er gjerne vinnere på voksnes preferanser; tørre, varme, vindtette.

Barns preferanser er gjerne ikke tatt like mye høyde for, slik som bevegelighet, gripeevne og motorikk.

''Testvinnere er gjerne vinnere på voksnes preferanser; tørre, varme, vindtette.

Barns preferanser er gjerne ikke tatt like mye høyde for, slik som bevegelighet, gripeevne og motorikk.''

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når jeg ser Digimon og liknende figurer, er jeg glad jeg ikke har en japansk skolegutt''

Kanskje du skulle få låne min japanfrelste skolejente :-/ Jeg reddet meg såvidt ut av en sy-kostyme-til-meg-mamma fordi vi fant en butikk i London. Og med femten år innabords holder det ikke med et laken med øynehull, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ammetimen er ulønnet hvis du ikke jobber i stat eller kommune - eller bedriften din tilfeldigvis har det som frynsegode.

Ah, da sponset nok firmaet vårt den timen - jeg brukte det ikke selv - mine ville ikke die etter 6 mnd - og det var ikke så mye fokus på langtidsamming den gang, så jeg droppet det hele ved 6-mnd alder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste fikk med en oppskrift på å lage masker av pappmaché. Den var på seks punkter, og de fem første (inkludert å lage ferdig selve pappgrøten) skulle gjøres hjemme.

Men de hadde mannlig kontaktlærer, så vi slapp billig når det gjaldt f.eks. hjemmelagde kostymer. Min venninnes datter på samme fikk f.eks. beskjed om å komme utkledd som kjøttmeis...

''Min venninnes datter på samme fikk f.eks. beskjed om å komme utkledd som kjøttmeis...''

Hadde dette skjedd mine barn på skolen, hadde de hatt hjemmeundervisning nå... (Jeg SUUUUUUGER til å sy kostymer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...