Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Vel, regnjakke med hette skaper kvelningsfare - så det er faktisk ikke anbefalt. Jakke med hette festet med trykknapper er det som anbefales. Mao kan hetten lett bli igjen i bilen, hjemme eller andre steder. Fort gjort. Alle skjønner at gummistøvler er bedre enn joggesko når det regner, men det var kanskje ikke spådd regn den dagen? Eller kanskje de står på en annen plass? Eller kanskje de er hos den andre foreldren? Jeg vet ikke om du har barn selv, men ikke undervurder hva en hektisk morgen kan gjøre med en ellers oppofrende mor. Ikke uten grunn vi har (minst) dobbelt sett av regntøy, votter og støvler, slik at ett sett kan stå på skolen. Men litt for ofte har vi plutselig flere sett hjemme og ingen på skolen eller omvendt :/. Det er virkelig mye å skulle holde styr på - særlig når man har flere barn *tenker med "gru" på nabo som har fem små* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 ...er det litt morsomt at du kommenterte dette I min verden er det en like stor selvfølge at far som mor deler omsorgen - og at dette tilpasses hver enkelt familie, så jeg tok liksom som en selvfølge at folk ikke automatisk tenkte "mor" her Jobber tett med en som skriver master innenfor et lignende område, og er nok farget av det Det er jo ikke PK å tenke at det er en selvfølge at mor er hjemme, og de færreste vil vel på forespørsel si det er det. Like fullt er det fortsatt en forsvinnende liten prosent menn som er hjemme et år etter endt permisjon eller evt. jobber i redusert stilling over tid mens barna er små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Ikke uten grunn vi har (minst) dobbelt sett av regntøy, votter og støvler, slik at ett sett kan stå på skolen. Men litt for ofte har vi plutselig flere sett hjemme og ingen på skolen eller omvendt :/. Det er virkelig mye å skulle holde styr på - særlig når man har flere barn *tenker med "gru" på nabo som har fem små* Og for de som er skikkelig heldige har de flere barn og flere hjem, og dermed flere steder å sette ting igjen på. Jeg har faktisk tvunget faren (over telefon) til å reise og _kjøpe_ regntøy til Billa en gang, etter at _begge_settene jeg hadde kjøpt (i tillegg til det han har kjøpt) var hjemme hos ham - mens hun var på skolen i regn. Og den dagen i vinter han leverte henne på skolen i crocs mens vinterskoene hennes sto hos ham, måtte kona hans reise og hente dem. Han fikk ikke pen medfart da han en gang for noen år siden glemte å ta med våt dress fra bhg, så den hang der frossen da han leverte morgenen etter heller. Spesielt fordi han ringe mamma (!) for å få henne til å hente den og kjøre den i tørketrommelen så den tinte.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 ''Hvor skrev jeg "mor"?'' Du skrev ikke mor, men det gjorde trådstarter, og når du skrev "man", var det lett å anta du mente det samme. Mange tenker jo at det er en selvfølge at det er mor som evt. er hjemme utover den lovbestemte permisjonen. Ser den Tenkte ikke over trådstarters ordbruk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Klart du skal få kjeft! Men ikke skrike-kjeft. Vi bare ser på deg med stakkarslige øyne neste gang vi ser deg, rister på hodet - og snakker stille med hverandre mens vi stirrer og nikker samtykkende... Kaldsvetter og pipler skyldfølelse... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er jo ikke PK å tenke at det er en selvfølge at mor er hjemme, og de færreste vil vel på forespørsel si det er det. Like fullt er det fortsatt en forsvinnende liten prosent menn som er hjemme et år etter endt permisjon eller evt. jobber i redusert stilling over tid mens barna er små. Det er det dessverre.... Og her føler jeg man er på rett vei nå som permisjonen skal deles likt på foreldrene. Det må bli slik at menns arbeidsgivere ser på det som en selvfølge at også de kan være hjemme på lik linje med sine kvinnelige arbeidstakere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er det dessverre.... Og her føler jeg man er på rett vei nå som permisjonen skal deles likt på foreldrene. Det må bli slik at menns arbeidsgivere ser på det som en selvfølge at også de kan være hjemme på lik linje med sine kvinnelige arbeidstakere. ''Det må bli slik at menns arbeidsgivere ser på det som en selvfølge at også de kan være hjemme på lik linje med sine kvinnelige arbeidstakere.'' Ja, det vil være et viktig slag for likestillingen! Da er det ikke lenger noen grunn til å diskriminere unge kvinner ved ansettelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 ''Det må bli slik at menns arbeidsgivere ser på det som en selvfølge at også de kan være hjemme på lik linje med sine kvinnelige arbeidstakere.'' Ja, det vil være et viktig slag for likestillingen! Da er det ikke lenger noen grunn til å diskriminere unge kvinner ved ansettelser. Akkurat! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er jo ikke PK å tenke at det er en selvfølge at mor er hjemme, og de færreste vil vel på forespørsel si det er det. Like fullt er det fortsatt en forsvinnende liten prosent menn som er hjemme et år etter endt permisjon eller evt. jobber i redusert stilling over tid mens barna er små. Jeg har også hørt flere kvinner åpenlyst si at mannen nok kunne tenke seg å ha litt mer av permisjonen, men at de selv (kvinnen altså) ikke hadde lyst til å dele den. Jeg blir litt sur på fedrenes vegne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har også hørt flere kvinner åpenlyst si at mannen nok kunne tenke seg å ha litt mer av permisjonen, men at de selv (kvinnen altså) ikke hadde lyst til å dele den. Jeg blir litt sur på fedrenes vegne... Jeg er enig i det..på den annen side hadde jeg ønsket meg muligheten til å fullamme barna mine til de var 6 mnd gamle (mye allergi i fam min). Jeg ammet også ganske mye helt fram til alle tre barna var ett år gamle, så sånn sett var det ok med den gamle typen permisjon.... Samtidig ser jeg at likestillingen neppe fører fram uten at vi får de endringene som har skjedd nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er enig i det..på den annen side hadde jeg ønsket meg muligheten til å fullamme barna mine til de var 6 mnd gamle (mye allergi i fam min). Jeg ammet også ganske mye helt fram til alle tre barna var ett år gamle, så sånn sett var det ok med den gamle typen permisjon.... Samtidig ser jeg at likestillingen neppe fører fram uten at vi får de endringene som har skjedd nå. I forhold til amming: Om man ønsker å la faren få lov til å ha en større del av permisjonen enn minimum, kan man da pumpe seg morgen og kveld - og man får vel en times betalt fri så lenge man ammer også, såvidt jeg husker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shilapila Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Men hvis det er slik "år etter år", så må jo skolen planlegge rundt dette, og ta det med i planleggingen at noen vil mangle støvler, osv. Og jeg er meget sikker på at "sånn har det faktisk alltid vært", og trolig mer før enn nå. Med vennlig hilsen Rart at du ikke sjekker forskning rundt temaet. Rart også at du er så sikker på noe du neppe har forutsetninger til å vite så mye om. Jeg antar at din eneste kunnskap om skole er at du har vært elev selv, og vips da har du første hånds kunnskaper om skolen før og nå. Det finnes forskning på dette området, visste du det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er enig i det..på den annen side hadde jeg ønsket meg muligheten til å fullamme barna mine til de var 6 mnd gamle (mye allergi i fam min). Jeg ammet også ganske mye helt fram til alle tre barna var ett år gamle, så sånn sett var det ok med den gamle typen permisjon.... Samtidig ser jeg at likestillingen neppe fører fram uten at vi får de endringene som har skjedd nå. Jeg tror ikke vi får mer likestilling, jeg tror vi får større klasseskille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Kaldsvetter og pipler skyldfølelse... ;-) mvh Hah! Til pass for deg. Sånn går det når man ikke klarer å få med seg alle beskjeder, bake finfine kaker og huske på at de skal ha med to passe store steiner og en sko-eske til mandag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det kunne visst vært meg som skrev dette innlegget Jøss, ser ut som barnevernet får nok å gjøre fremover etter tråden å bedømme *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hah! Til pass for deg. Sånn går det når man ikke klarer å få med seg alle beskjeder, bake finfine kaker og huske på at de skal ha med to passe store steiner og en sko-eske til mandag. Jeg blir alltid litt imponert når jeg hører om 7 år gamle unger får med seg beskjed hjem om at "lekse til i morgen er å ta med pinnebrøddeig"... Ganske fasinerende at man kan få 25 foreldre til å klisse med mel og vann sånn rett før sengetid! Når det gjelder historien din om regntøysett (eller kanskje det var noen andre som fortalte om det?), så kom jeg til å tenke på en advokat som sa at mange konflikter kunne unngås ved å kjøpe 7 sett billig regntøy fra H&M (samt supplere ytterligere ved behov)...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 ''.....de kvinner jeg kjenner som ikke jobber bruker jo den tida vi andre er på jobb til å vaske hus, gå på spa, hente ungene tidligere, ordne hagen, ha manikyr osv osv='' Du kjenner nok andre hjemmeværende mødre enn meg. mvh Jeg kjenner heller ikke til denne gruppen av hjemmeværende mødre gitt;-) Er hjemme en dag i uka selv og det blir ikke rene gulv av det. Og i allefall ikke spa!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Rart at du ikke sjekker forskning rundt temaet. Rart også at du er så sikker på noe du neppe har forutsetninger til å vite så mye om. Jeg antar at din eneste kunnskap om skole er at du har vært elev selv, og vips da har du første hånds kunnskaper om skolen før og nå. Det finnes forskning på dette området, visste du det? Det høres interessant ut med forskning på dette temaet. Kan du henvise til noen linker eller kilder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 I forhold til amming: Om man ønsker å la faren få lov til å ha en større del av permisjonen enn minimum, kan man da pumpe seg morgen og kveld - og man får vel en times betalt fri så lenge man ammer også, såvidt jeg husker? Pumping funker ikke for alle.... jeg hadde ammefri en ekstra time hver morgen når mellomsten begynte i barnehagen som ettåring, så det funka fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg tror ikke vi får mer likestilling, jeg tror vi får større klasseskille. Det er godt mulig.... vanskelig sak dette.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.