Gå til innhold

cipralex-slutt

Anbefalte innlegg

Gjest gittopp
Skrevet

Jeg har gjort noe jeg kanskje ikke burde, men jeg tenker som så at jeg dør ikke av det. Etter en lang periode hvor jeg var "langt nede" p.ga. div. omstendigheter, startet jeg i samråd med legen min på cipralex i beg. av august i år. Fikk en rask bedring, men var trøtt hele tiden , noe som selvfølgelig satte min livskvalitet betydelig ned. Etter ca 2 mndr. tok jeg blodprøver og gammagt hadde steget til 154. (er 56 år og kvinne) Denne prøven har variert noe tidligere også, tror kanskje den er ekstra sensitiv hos meg? Legen min har aldri klart å gi meg et godt svar, ultralyd av lever er foretatt tidligere, alt OK. Jeg er ikke blitt innkalt til legen etter det siste prøvesvaret, det var jeg selv som ringte legekontoret for å få svar på prøvene. De andre prøvene var fine. Uansett, jeg vil gjerne leve som normalt, ta meg et glass vin i helgene osv. summa summarium valgte jeg å slutte med Cipralex for 14 dager siden, da jeg har "lest "meg fram til at også cipralex kan ha innvirkning på leveren. Jeg er i fin form, er ikke deprimert på noen måte, ja jeg føler meg som om jeg fortsatt går på Cipralex. Skulle virkningen vært gått ut nå etter 14 dager eller ? Jeg hadde heller ingen seponeringsproblemer. Eneste som forsvant var trøttheten, så slik sett har jeg det bedre nå. Jeg jobber fulltid, trener 2 ganger i uka og har tillitsverv i et par organisasjoner. Så jeg føler meg som en ganske "oppegående" person samlet sett. Har jeg gjort noe dumt eller? Bør jeg frykte en skikkelig nedtur rett rundt neste sving? Legen min er dessverre av det slaget som ikke snakker mer enn han må og det er så godt som umulig å få skiftet fastlege her jeg bor, ihvertfall til noen med godt omdømme. Akkurat nå har jeg det bra , omstendighetene som gjorde meg deprimert kan jeg uansett ikke påvirke. Jeg vet egentlig ikke om jeg lever i AD-rus og om virkeligheten innhenter meg snart? Bruker ingen andre faste medsiner, men har vival til sporadisk bruk. Maks 2 pr. uke, vanligvis for å få slappe av for å få sove.

Gjest gjeeeeeeeeesp
Skrevet

Skulle det blir problemer av dette er det bare å starte opp igjen på medisiner. Fremtiden kan hverken du eller jeg spå. Det finnes mange som går på denne type medisin i kortere og lengre tid for deretter å slutte og så var de ferdige med det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...