XbellaX Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er helt enig med deg i betraktningene dine av Anna Anka. Hun er etter min mening narsissistisk og i tillegg farlig for unge jenter. Etter at hun var med i "Skal vi danse", som litt større barn ofte liker å se på, har hun i barnas øyne fått kjendisstatus, og ting hun sier i media vil bli hørt på og tatt til seg. Hun er farlig fordi hun blant annet har uttalt at hun synes en kvinnekropp er perfekt når den har en BMI på 12. (Hun har sagt at hennes BMI er 12 og dermed perfekt). Og videre at hun føler seg "lubben" hvis BMI`en hennes stiger til 14... Hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening. Som kjent for de fleste er en BMI under 18 i kategorien "undervektig". AA har altså 12... Er nok noen jenter der ute som tenker at det da sikkert er fint og flott og riktig med en så lav BMI. Men i virkeligheten er det jo direkte farlig, og en ung jente med en BMI på 12 er jo på laaang vei inn i anoreksiens skrekkelige verden! Kjenne jeg blir kvalm av hele dama! :-( "Hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening. " Hvor har du dette fra? 0 Siter
Gjest duken Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Hun påstår ganske så freidig at hun har en bedre kropp enn en 16 åring, det har hun absolutt, hun har også en ekstremt trent kropp i forhold til hennes alder. Hun tar også for seg overvekt og bl.a diabetes og å være en god mor og et sunt forbilde. Alt AA sier setter hun på spissen, sikkert fordi hun vil få det tydelig frem men og fordi (jeg tror)hun liker oppmerksomheten. Jeg tror kanskje ikke damen sto fremst i køen da Vår Herre delte ut ydmykhet, men dum er hun absolutt ikke. ''Hun påstår ganske så freidig at hun har en bedre kropp enn en 16 åring, det har hun absolutt,'' Mener du virkelig det? Er du også gal? En veltrent 40-åring kan vel aldri se bedre ut enn en veltrent 16-åring? 0 Siter
Gjest duken Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 "Hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening. " Hvor har du dette fra? Jeg har det fra hennes egne uttalelser i mediene, dog med en aldri så liten egentolkning av det hun sier mellom linjene. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 ''Hun påstår ganske så freidig at hun har en bedre kropp enn en 16 åring, det har hun absolutt,'' Mener du virkelig det? Er du også gal? En veltrent 40-åring kan vel aldri se bedre ut enn en veltrent 16-åring? Hun sier noe slikt som at jeg er sikker på at jeg har en mye bedre kropp enn dagens 16åringer. Det har hun helt rett i. poenget hennes er at dagens 16 åringer sitter for mye og beveger seg for lite og spiser ofte usunn mat. Noe hun forøvrig også har helt rett i. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Hun sier noe slikt som at jeg er sikker på at jeg har en mye bedre kropp enn dagens 16åringer. Det har hun helt rett i. poenget hennes er at dagens 16 åringer sitter for mye og beveger seg for lite og spiser ofte usunn mat. Noe hun forøvrig også har helt rett i. ''poenget hennes er at dagens 16 åringer sitter for mye og beveger seg for lite og spiser ofte usunn mat. Noe hun forøvrig også har helt rett i.'' Hvor har du det fra? Selv om mediene ofte fremstiller det slik, behøver det jo ikke å gjelde alle 16-åringer!? Jeg tipper at de aller fleste (90%) av alle 16-åringer her i landet er slanke og sunne. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har det fra hennes egne uttalelser i mediene, dog med en aldri så liten egentolkning av det hun sier mellom linjene. Kan du feks vise meg hvor det står at hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening? Hun trener ikke selv hver dag, så jeg ble nysgjerrig på hvor du har dette fra. Hun er heller selv ikke sykelig undervektig, at hun er opptatt av fettprosenten sin burde vi andre og være i langt større grad, at hun spiser sunt og lever med strikte rutiner funker for henne. Vis meg hvor hun forherliger knokler og ben? 0 Siter
Gjest duken Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Kan du feks vise meg hvor det står at hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening? Hun trener ikke selv hver dag, så jeg ble nysgjerrig på hvor du har dette fra. Hun er heller selv ikke sykelig undervektig, at hun er opptatt av fettprosenten sin burde vi andre og være i langt større grad, at hun spiser sunt og lever med strikte rutiner funker for henne. Vis meg hvor hun forherliger knokler og ben? ''Kan du feks vise meg hvor det står at hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening?'' Ja, hvis du kan vise meg hvor det står at "dagens 16-åringer" (som jo er en veldig generell term.) sitter for mye, trener for lite og spiser for usunt. God natt. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 ''poenget hennes er at dagens 16 åringer sitter for mye og beveger seg for lite og spiser ofte usunn mat. Noe hun forøvrig også har helt rett i.'' Hvor har du det fra? Selv om mediene ofte fremstiller det slik, behøver det jo ikke å gjelde alle 16-åringer!? Jeg tipper at de aller fleste (90%) av alle 16-åringer her i landet er slanke og sunne. Fra 2009: hver femte elev er overvektig hver tredje elev sover for lite (under seks timer søvn hver natt) hver andre elev mosjonerer for lite ifølge tall fra Folkehelseinstituttet. Norske studier tyder også på at stadig flere småbarn har vektproblemer. Ifølge en undersøkelse i Tromsø har andelen overvektige 4-årige piker steget fra 7,4 prosent til 16,8 prosent fra 1976-2001." http://www.dinside.no/808490/unge-tror-de-lever-sunt http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=Area_5775&MainArea_5661=5565:0:15,2686:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5775:0:15,2686:1:0:0:::0:0&Area_5775=5544:77252::1:5780:1:::0:0 Mindre barn men skremmende utvikling: "Om lag 18 prosent av jentene og 16 prosent av guttene i tredje klasse defineres som overvektige." http://www.dinside.no/800130/fedmeepidemi-blant-norske-jenter 0 Siter
Gjest duken Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 ''Kan du feks vise meg hvor det står at hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening?'' Ja, hvis du kan vise meg hvor det står at "dagens 16-åringer" (som jo er en veldig generell term.) sitter for mye, trener for lite og spiser for usunt. God natt. Jeg mente egentlig ikke en genrell term, men det motsatte. Her peker du ut en gruppe, nemlig "dagens 16-åringer", og påstår at de sitter for mye, trener for lite og spiser for mye. Hvor har du det fra? Når jeg ser meg om, ser jeg flest slanke, flotte, spreke ungdommer. De overvektige er i et klart mindretall. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg mente egentlig ikke en genrell term, men det motsatte. Her peker du ut en gruppe, nemlig "dagens 16-åringer", og påstår at de sitter for mye, trener for lite og spiser for mye. Hvor har du det fra? Når jeg ser meg om, ser jeg flest slanke, flotte, spreke ungdommer. De overvektige er i et klart mindretall. Det har jeg fra folkehelseinstituttet. Prosenten over overvektig 15 og 16 åringer er rundt 14-15 og økende. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Fra 2009: hver femte elev er overvektig hver tredje elev sover for lite (under seks timer søvn hver natt) hver andre elev mosjonerer for lite ifølge tall fra Folkehelseinstituttet. Norske studier tyder også på at stadig flere småbarn har vektproblemer. Ifølge en undersøkelse i Tromsø har andelen overvektige 4-årige piker steget fra 7,4 prosent til 16,8 prosent fra 1976-2001." http://www.dinside.no/808490/unge-tror-de-lever-sunt http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=Area_5775&MainArea_5661=5565:0:15,2686:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5775:0:15,2686:1:0:0:::0:0&Area_5775=5544:77252::1:5780:1:::0:0 Mindre barn men skremmende utvikling: "Om lag 18 prosent av jentene og 16 prosent av guttene i tredje klasse defineres som overvektige." http://www.dinside.no/800130/fedmeepidemi-blant-norske-jenter Ja, her har du dokumentasjon for dine påstander, men jeg tror ikke det stemmer. Når jeg har tatt et overblikk over skolegården til mine barn i storefri, har jeg aldri sett så mange overvektige som hvert 5. barn. Det er 350 elever på den skolen, og det er kanskje bare 4-5 stk som utmerker seg som klart overvektige. Men det er jo klart, de fleste blir jo sett på som overvektige og stygge i dag. Samfunnet (i likhet med Anna Anka) forherliger knokler og bein, noe jeg synes er helt feil. Jo tynnere en er, desto mer intelligent, vellykket og populær er en. Sick. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Ja, her har du dokumentasjon for dine påstander, men jeg tror ikke det stemmer. Når jeg har tatt et overblikk over skolegården til mine barn i storefri, har jeg aldri sett så mange overvektige som hvert 5. barn. Det er 350 elever på den skolen, og det er kanskje bare 4-5 stk som utmerker seg som klart overvektige. Men det er jo klart, de fleste blir jo sett på som overvektige og stygge i dag. Samfunnet (i likhet med Anna Anka) forherliger knokler og bein, noe jeg synes er helt feil. Jo tynnere en er, desto mer intelligent, vellykket og populær er en. Sick. Overvekt er ikke det eneste problemet. Man kan fint være sylslank men en vandrende diabetes bombe. 0 Siter
Gjest Cinnamongirl Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 "Hun forherliger knokler, bein, sykelig undervekt og ekstrem trening. " Hvor har du dette fra? Hvis det stemmer at hun har en BMI på 12 så er hun jo ikke akkurat sunn? 0 Siter
Gjest Cinnamongirl Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 Hvis det stemmer at hun har en BMI på 12 så er hun jo ikke akkurat sunn? ... ser at det heldigvis ikke var BMIen som var 12... Puuh! 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 Det var visst fettprosenten hennes som var så lav, ikke hennes BMI. Det blir noe helt annet. Hun synes tydeligvis det er lekkert å være uten underhudsfett, jeg synes ikke det og i tillegg tror jeg slettes ikke det er sunt heller. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 24. oktober 2011 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis Anna Anka har den diagnosen, ja da har hele Hollywood samme diagnose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.