Gjest Litt skremmende dette..... Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 I klassen til datteren min forteller hun nå hjemme at tre jenter derfra bruker å kutte/skjærer seg på armene. Hvordan skal man tolke dette, og bør en gjøre noe? Datteren min sier vi ikke må si noe, da hun er redd det vil få konsekvenser. De er 11 - 12 år gamle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det kan selvfølgelig ha alvorlige årsaker, men det kan også skyldes noe så "enkelt" som at de vil ha oppmerksomhet hjemme, at de har lest om dette i media og synes det er litt tøft - småjenter finner på mye rart. Jeg ville dog tatt en telefon hjem til foreldrene og fortalt det du har hørt dersom du kjenner dem såpass at det vil være naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det kan selvfølgelig ha alvorlige årsaker, men det kan også skyldes noe så "enkelt" som at de vil ha oppmerksomhet hjemme, at de har lest om dette i media og synes det er litt tøft - småjenter finner på mye rart. Jeg ville dog tatt en telefon hjem til foreldrene og fortalt det du har hørt dersom du kjenner dem såpass at det vil være naturlig. ... eller ta det opp med skolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ville tatt det alvorlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shilapila Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ville tatt dette opp med skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Har inntrykk av at dette er noe som florerer i ungdomskulturen og at det er "kult" å kutte seg. Ser masse av det som lærer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Snakk med skolen om det, ettersom det gjelder hele tre stykker. Det kan være en "motegreie" som har spredd seg - da jeg var på den alderen var det f.eks kult å få seg selv til å besvime. Men samtidig kan det være alvorligere ting som ligger bak hos en eller flere av dem, og det bør tas seriøst. Selvskadingen kan dessuten få alvorlige følger, uansett hva som var årsaken til at de begynte med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hva hadde du villet gjort om det var din datter som kuttet seg? Snakk med datteren din, og fortell at du er stolt av henne for at hun fortalte det. Si også at noen ganger er hemmeligheter slik at man ikke skal holde dem. Fortell at du vil ta det opp med læreren, slik at dette kan tas opp på skolen. Fortell til læreren at datteren din ikke vil at noen skal vite at det er hun som har fortalt dette. Så er det lærerens/skolens oppgave å håndtere dette på rette måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stolt men forsiktig Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hva hadde du villet gjort om det var din datter som kuttet seg? Snakk med datteren din, og fortell at du er stolt av henne for at hun fortalte det. Si også at noen ganger er hemmeligheter slik at man ikke skal holde dem. Fortell at du vil ta det opp med læreren, slik at dette kan tas opp på skolen. Fortell til læreren at datteren din ikke vil at noen skal vite at det er hun som har fortalt dette. Så er det lærerens/skolens oppgave å håndtere dette på rette måten. Veldig enig med Jubalong. Samtidig er det veldig viktig at datteren din får beholde anonymiteten så dette ikke går utover henne. Jeg ville meldt fra til helsesøster på skolen, med navn på alle barna. Evt kan du jo ringe henne anonymt å si fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det drev vi på med også da jeg gikk på skolen. For oss var det mest nysgjerrighet, og for å tøffe oss for hverandre. Det gikk over av seg selv etter ei stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hva hadde du villet gjort om det var din datter som kuttet seg? Snakk med datteren din, og fortell at du er stolt av henne for at hun fortalte det. Si også at noen ganger er hemmeligheter slik at man ikke skal holde dem. Fortell at du vil ta det opp med læreren, slik at dette kan tas opp på skolen. Fortell til læreren at datteren din ikke vil at noen skal vite at det er hun som har fortalt dette. Så er det lærerens/skolens oppgave å håndtere dette på rette måten. Helt enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.