Gå til innhold

Reaksjoner barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Mine to barn ble av barnevernstjeneste akuttplassert først i beredskapshjem, så i midlertidlig fosterhjem. Barneverntj hevder at barna er lite selvstendige , da de første tiden ikke våget og stå opp, tisset i sengen, jenta vår ( 5) har mareritt, gutten vår ( 6) har raseriutbrudd, virker utrygg,lite selvstendig. De lagrer mat i munnen. Barna har ikke vært slik hjemme hos oss foreldre, sier ikke det for og forsvare oss, det er derfor jeg reagerer med vantro på at de gir oss foreldre skylden for barnas adferd i fosterhjemmet. Mener bestemt at barnas reaksjoner skyldes den situasjonen de befinner seg i. kommentar?

Gjest Fosterforeldre in spee
Skrevet

Hva var grunnen til at de ble tatt ut av hjemmet? Har barna diagnoser som kan forklare endring i adferd?

Det er generelt vanskelig å si noe om situasjonen med så lite bakgrunnsinfo...

Gjest Tror de er Guder
Skrevet

De sier mye rart de folka der, de synser og analyserer og har rett i alt...tror de! Det skumle er at de har lov til det for de har loven på sin side, de har makt.

Passet en liten gutt jeg da jeg var tenåring, det tilførte noe positivt i livet mitt. Han var en skjønn gutt og en fornøyd gutt, vi lekte og jeg følte meg verdig. Jeg følte meg nyttig!

Passet han fra han var baby til han var tre år, da ble han plassert i fostterhjem sammen med broren. Passet broren og innimellom, en god gutt det og som egentlig trengte mer voksen kontakt.

De sa så mye rart om disse guttene i foster hjemmet, i rettsaken kom det frem bla at de var forundret over at det kom vann ut av springen. Det visste de ikke om, så de hadde nok gått skitne og ikke fått vasket seg. Den minste gutten jeg passet var alltid ren i klærne, og når han var skitten badet jeg han. Han visste godt hva vann var.

Så de der folka lever i sin egen lille verden, der det de bestemmer er sannhet er sannhet, den eneste sannhet. Og klart barn reagerer når de blir revet ut av hjemmet sitt, hvem hadde ikke gjort det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...