Gå til innhold

Cherrox eller Dockboots i slapsevær?

Gjest 1 jente og to gutter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine brukte cherroxer i ulike varianter. Dockboots er vel det samme som Muck boots og jeg blir steike klam og iskald i mine Muck boots i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1 jente og 2 gutter

Mine brukte cherroxer i ulike varianter. Dockboots er vel det samme som Muck boots og jeg blir steike klam og iskald i mine Muck boots i alle fall.

Hva bruker de nå? Cherrox, eller bare goretex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dockboots m ullsokker. Sokkene kan vaskes hvis det blir fukt nedi. Foret i cherroxene sitter fast. Og etter hvert lukta eldstemanns cherrox skikkelig surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ansatt på friluftsavdelingen i barnehagen vår sverger til Dockboots. Han mener at Muckboots ikke er det samme, og at forskjellen var stor en gang han prøvde Muckboots (da ble han klam og kald, noe han sier han aldri har vært med Dockboots). Barna mine har alltid brukt cherrox tidligere, men dette er første sesongen vår med Dockboots. Vi har ikke fått råkjørt dem ordentlig i skikkelig møkkavær, men så langt lover det godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hadde Dock Boots i fjor. Da gikk minstemann siste året i barnehagen.

Ingen av dem var noen sinne kalde på føttene. Dock bootsene ble brukt både i slaps og i skikkelig kaldt vintervær - da med en ullsokk i.

Jeg kommer definitivt til å fortsette med Dock Boots til dem.

Til info, så brukte vi Skoringens sine cherroxer før, samt hadde vintersko for når det var skikkelig kaldt.

Med Dock Boots trenger du bare 1 par vintersko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva bruker de nå? Cherrox, eller bare goretex?

Guttungen som nå går på ungdomsskolen bruker goretex ja og jentungen som går i 6. klasse bruker bare vanlige vinterstøvletter nå. Hun brukte vel cherrox i fjor, men jeg tror ikke hun vil ha det i år. Så jeg impregnerer støvlettene hun har og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen som nå går på ungdomsskolen bruker goretex ja og jentungen som går i 6. klasse bruker bare vanlige vinterstøvletter nå. Hun brukte vel cherrox i fjor, men jeg tror ikke hun vil ha det i år. Så jeg impregnerer støvlettene hun har og håper på det beste.

Får du virkelig gutten til å gå med gore tex sko? Min 8. klassing bruker kun tøysko hvis ikke jeg tilfeldigvis er i nærheten og passer på at han tar på seg joggesko på skolen. Goretex sko nekter han å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du virkelig gutten til å gå med gore tex sko? Min 8. klassing bruker kun tøysko hvis ikke jeg tilfeldigvis er i nærheten og passer på at han tar på seg joggesko på skolen. Goretex sko nekter han å bruke.

Jeg kjøper slike som ser ut som joggesko og det ikke synes at det er for i ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker han joggesko da, men om vinteren bruker han vintersko og de jeg kjøpte i fjor var goretex ja. Han er fint lite nøye med hva han har på seg så lenge han er tørr og varm. :o) Men sånn som han har vokst det siste året så passer vel ikke skoene jeg kjøpte i fjor denne vinteren tenker jeg. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Guttungen som nå går på ungdomsskolen bruker goretex ja og jentungen som går i 6. klasse bruker bare vanlige vinterstøvletter nå.''

Har vinteren kommet til Trøndelag? Her går det i joggesko enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Alle mine hadde Dock Boots i fjor. Da gikk minstemann siste året i barnehagen.

Ingen av dem var noen sinne kalde på føttene. Dock bootsene ble brukt både i slaps og i skikkelig kaldt vintervær - da med en ullsokk i.

Jeg kommer definitivt til å fortsette med Dock Boots til dem.

Til info, så brukte vi Skoringens sine cherroxer før, samt hadde vintersko for når det var skikkelig kaldt.

Med Dock Boots trenger du bare 1 par vintersko :)

Hvor har de Dock boots? Er dette et merke eller en generell betegnelse? Forsøkte å google det, men fikk ingen presise treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Guttungen som nå går på ungdomsskolen bruker goretex ja og jentungen som går i 6. klasse bruker bare vanlige vinterstøvletter nå.''

Har vinteren kommet til Trøndelag? Her går det i joggesko enn så lenge.

Jeg skrev i et annet innlegg at han foreløbig går i joggesko. :o) Jentungen bytter litt på støvler, joggesko, tøysko og støvletter. Ingen vinter ennå nei, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har de Dock boots? Er dette et merke eller en generell betegnelse? Forsøkte å google det, men fikk ingen presise treff.

Eksen kjøpte sine Dock boots på Obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Eksen kjøpte sine Dock boots på Obs.

Aha, ok, takk. Kommer etterhvert på at jeg antakelig har spurt om dette før, og har konkludert med at jeg ikke synes noe særlig om dem (uten å ha prøvd) *ser dem for meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte på SmartClub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et merke. Hos oss er det en skobutikk som ikke er i kjede som har de. De kostet 350,- i fjor.

Det er mange som har etterligninger, f.eks. Muck boots, men jeg vet ikke nok om dem til å kunne anbefale eller fraråde.

Her kan du lese litt om dem:

http://www.123hjemmeside.no/skoschei/16274799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...