Gå til innhold

Øvre bleiegrense?


Gjest SandraDee

Anbefalte innlegg

Gjest SandraDee

Har lest igjennom mange av tådene her og det overrasker meg at det er så mange her som er positive til bruk av bleier til barn som forlengst har passert alderen for normal bleiebruk. På andre nettsteder har jeg inntrykk av at det er mye mer motstand mot bruk av bleier på større barn.

Det er et hjelpemiddel, ja vel, men er det ikke et psykisk aspekt å ta hensyn til her også?

Mitt spørsmål er om det finnes noen øvre grense for hvor lenge barnet bør/skal bruke bleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det finnes ingen øvre aldersgrense for å kunne bruke bleier.

Alle som tisser på seg bør bruke bleie, er ikke det ganske naturlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ingen øvre aldersgrense for å kunne bruke bleier.

Alle som tisser på seg bør bruke bleie, er ikke det ganske naturlig da?

Hei! Det er vel ikke noe øvre bleiegrense man opererer med. Jeg mener at det er opp til hver enkelt person å finne ut av om man skal bruke bleie eller ikke, dette uahengig av alder.

Det er ikke helt uvanlig at man bruker bleie til langt opp i årene.

Jeg selv har jo erfart å bruke bleier i mange år, faktisk helt til jeg var 24år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til SandraDee. Du tar opp et noe vanskelig spørsmål. Det er ikke noe fasitsvar på dette. Når det f.eks gjelder sengevætere så er det forskjellig syn på bruk av bleie. Noen fagpersoner mener at barna skal ligge uten bleie, og selv skifte på sengen om morgenen. Dette viser seg at svært mange forldre synes er følelsesmessig vanskelig. Selvfølgelig er det ikke det ideelle at barna skal bruke bleier til langt opp i barneårene.Det som er klart er at større barn med tisseproblemer bør utredes for om mulig å finne en årsak. Behandling rettes deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...